FrknYLMZ adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Ve Nihayet Beklenmedik anda gelen kısmet
54
●3.100
- 21-06-2024, 12:07:35Memurun maaşını elestirmeyip ek işler yapması mı sizi rahatsız etti? En azından ben kacak yapmiyorum. Kendi adima olmasa da bir ceviri büromuz var ve duzenli vergisi ödeniyor. Milyonluk vergilerin silinmesine ses cikarmayip memurun maaşı ile yetinmeyip ek isler yapması olagan degil mi?
- 21-06-2024, 12:43:08hocam siz bu konuyu silin. çekemeyenlerin kıskananların şikayetine kurban gitmeyin. hiçbir memur ek iş yapmadan hayatını kaliteli sürdüremez. başarılarınızın helal kazancınızın devamını diliyorum.erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2024, 13:27:56Allah razı olsun hocam. Tam olarak içimden geçenleri yazdınız.CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2024, 13:28:15Öncelikli olarak argümanlarınızı tekrardan değerlendirmenizi tavsiye ederim. Ülkenin geldiği ekonomik nokta sadece sizin için değil tüm toplum için geçerli. Dediğim gibi kanun karşısında bu tarz sebepler suça bahane olamaz. Yanlış anlaşılma olmasın hukukçu değilim. Sadece bir vatandaşım ve içinde bulunduğum toplumda karşılaştığım durum hakkında fikir beyan ediyorum. Devlet memuru olan birine de "Devlet Adamı" olmanın gerektirdiği bilinci kazandırmak haddim değildir. Ancak iki kelam edeyim madem. Bizim ülkemiz çok uzun zamanlardan beri toplumu ayakta tutacak organları devlet nezdinde kontrol eder. Çok detaya girmeyelim bunu her alanda görebilirsiniz. Günümüzde ucuz ve kaliteli ürünü halka sunmak için devlet eliyle mahalle marketi açılması buna bir örnektir. Ne kadar iyi yapılır ne kadar iyi yapılmaz orası şuanda konumuz değil. Bizim konumuz biraz da devlet memurluğuna bakış açısını içeriyor aslında. Devlet memurluğu özünde milliyetçilik, aidiyet, adanmışlık ister. Sosyal devletin üzerinde bulunan halkın refahını sağlamak için hizmet sunan insandır memur. Mevzu bahis olan "Memurun ek kazanç" durumuysa bu aidiyeti, adanmlışığı korumak gerektiğiyle ilgili bir durumdur aslında. Sonuçta birden fazla iş dalında koşturan bir kişinin her dalda aynı performans, aynı odak, aynı başarıları elde etmesi biraz düşük bir ihtimaldir. Bu yüzden anayasal olarak devlet memurunun sadece kendi alanında, kendi halkına yapabileceğinin en iyisini yaparak hizmet vermesi gerekliliği kanunlar ile korunmaktadır. Durum bundan ibarettir aslında yani. Mesajımda başımda da belirttiğim gibi ekonomik sıkıntılar genel toplumu ilgilendiren bir durumdur sadece memurları değil. Yine belirttiğim gibi suça bahane olamaz. Tüm dediklerinizde haklı olabilirsiniz. Memurların ülke durumunda haksızlığa uğradığını, ezildiğini de iddia edebilirsiniz. Ancak takdir edersiniz ki sizi çok da samimi bulamayacağım. Zira sizinki balık baştan kokar diyerek kendinizi de yanlışlar zincirlemesine dahil etmek olacaktır. Saygılarımla.erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu başlık altında buna değinen tek kişi olarak üzerime alındım doğrusu. Yasalarca suç olan bir şeyi belirttim diye çekemeyrn, kıskanan ve hatta masumları kurban edebilecek caniliktr bir insan olarak görülmek istemem doğrusu. 🙂 Bu yüzden size de bakış açınızı değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Yukardaki yazımda yüzeysel olarak belirttiğim üzere devlet memurluğu aslında meslek değildir bir statüdür. Babamdan da biliyorum devlet memurlarına eskiden büyük saygı gösterilirdi. Devlet ahlakıyla yetişmiş kişi diye bir tabir vardır mesela. Bu insanlar özünde sosyal bir devletin eli, kolu, ayaklarıdır ve en büyük gayeleri halka hizmet etmektir. Özünde kendinden çok halkını ve onun refahını ön plana koyar. Kendi alanında devletinin gelişmesi, ilerlemesi için elinden geleni en iyi şekilde yapar. Eğer kişi bireysel olarak bu statünün ve fedakârlıkların kendisine uygun olmadığını düşünüyorsa, bu şekilde geçinemediğini düşünüyorsa memurluğu elbette tercih etmeyebilir. Memurluk bu bakış açımdan dolayı kesinlikle bana uygun değildir mesela. Saygılarımla.CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 21-06-2024, 13:51:22Sayın @erkancan_87; Hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun, bol kazançlar dilerim. Bu konu açılmadan evvel de konu sahibinin devlet memuru öğretmen olduğunu, ek ders, dershane vb. ek gelir sağladığı memuriyet dışı eğitim hizmetlerinin olduğunu, tercüme bürosuna sahip olduğunu biliyordum. Kendisini tanımam ancak birden fazla konuda/mesajında bu detayları okumuştum. Devlet memuru ek iş yapmalı mı yapmamalı mı bunu bilemem (kanunen yasak) ancak ben konu sahibi sevgili öğretmenimiz @erkancan_87; Hocamın yerinde olsam bu önemli detayları binlerce kişinin erişebileceği şekilde paylaşmazdım. Devlet memurunun ek işi yapmasını (kanunen yasak da olsa) doğal karşılayanlar olduğu gibi bunu doğal karşılamayacak ve birkaç tık ile şikayet edebilecek bir çok insan var.
Kıymetli öğretmenlerimize saygım sonsuz, amacım sevgili Hocamıza akıl vermek değil ama ben olsam daha temkinli davranırım çünkü daha evvel bu konudan ağzı yanan birkaç kişiye şahit oldum. Tekrar hayırlı uğurlu olsun. Bu arada hemşehriyiz 44 - 21-06-2024, 14:24:36Ağa yemin ederim dün bir tane avukat arkadaşımerkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu tarz bir işlemde GGM'de tanıştığı göçmenle evlenme kararı aldı
Afgan bir erkek bizim tanıdık bir avukat kızı alıyor.
Not: ben bu evliliğe karşıyım. - 21-06-2024, 14:27:18Guzel yaklasiminiz icin teşekkür ederim hocam. 44 candırVakana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
