• 21-06-2024, 12:07:35
    #46
    FrknYLMZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorum yapılabiliyor olması değildi zaten. Ülkede tozları halı altına süpürüp her şeyi yapabiliyorsunuz. Olay bunun hukuki olarak suç olup olmaması. İlgili kanunda bahsi geçen tüm suçları işleyip bunu her yerde afişe ettiğinize göre durumun farkında değilsiniz diye düşünmüştüm. Derdim sizinle değil birçok kişi herkes yapıyor da diyebilir. Ama bu yapılanın kanun nezdinde suç olduğu gerçeğini değiştirmiyor maalesef. Saygılarımla..
    Memurun maaşını elestirmeyip ek işler yapması mı sizi rahatsız etti? En azından ben kacak yapmiyorum. Kendi adima olmasa da bir ceviri büromuz var ve duzenli vergisi ödeniyor. Milyonluk vergilerin silinmesine ses cikarmayip memurun maaşı ile yetinmeyip ek isler yapması olagan degil mi?
  • 21-06-2024, 12:43:08
    #47
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memurun maaşını elestirmeyip ek işler yapması mı sizi rahatsız etti? En azından ben kacak yapmiyorum. Kendi adima olmasa da bir ceviri büromuz var ve duzenli vergisi ödeniyor. Milyonluk vergilerin silinmesine ses cikarmayip memurun maaşı ile yetinmeyip ek isler yapması olagan degil mi?
    hocam siz bu konuyu silin. çekemeyenlerin kıskananların şikayetine kurban gitmeyin. hiçbir memur ek iş yapmadan hayatını kaliteli sürdüremez. başarılarınızın helal kazancınızın devamını diliyorum.
  • 21-06-2024, 13:27:56
    #48
    CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam siz bu konuyu silin. çekemeyenlerin kıskananların şikayetine kurban gitmeyin. hiçbir memur ek iş yapmadan hayatını kaliteli sürdüremez. başarılarınızın helal kazancınızın devamını diliyorum.
    Allah razı olsun hocam. Tam olarak içimden geçenleri yazdınız.
  • 21-06-2024, 13:28:15
    #49
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memurun maaşını elestirmeyip ek işler yapması mı sizi rahatsız etti? En azından ben kacak yapmiyorum. Kendi adima olmasa da bir ceviri büromuz var ve duzenli vergisi ödeniyor. Milyonluk vergilerin silinmesine ses cikarmayip memurun maaşı ile yetinmeyip ek isler yapması olagan degil mi?
    Öncelikli olarak argümanlarınızı tekrardan değerlendirmenizi tavsiye ederim. Ülkenin geldiği ekonomik nokta sadece sizin için değil tüm toplum için geçerli. Dediğim gibi kanun karşısında bu tarz sebepler suça bahane olamaz. Yanlış anlaşılma olmasın hukukçu değilim. Sadece bir vatandaşım ve içinde bulunduğum toplumda karşılaştığım durum hakkında fikir beyan ediyorum. Devlet memuru olan birine de "Devlet Adamı" olmanın gerektirdiği bilinci kazandırmak haddim değildir. Ancak iki kelam edeyim madem. Bizim ülkemiz çok uzun zamanlardan beri toplumu ayakta tutacak organları devlet nezdinde kontrol eder. Çok detaya girmeyelim bunu her alanda görebilirsiniz. Günümüzde ucuz ve kaliteli ürünü halka sunmak için devlet eliyle mahalle marketi açılması buna bir örnektir. Ne kadar iyi yapılır ne kadar iyi yapılmaz orası şuanda konumuz değil. Bizim konumuz biraz da devlet memurluğuna bakış açısını içeriyor aslında. Devlet memurluğu özünde milliyetçilik, aidiyet, adanmışlık ister. Sosyal devletin üzerinde bulunan halkın refahını sağlamak için hizmet sunan insandır memur. Mevzu bahis olan "Memurun ek kazanç" durumuysa bu aidiyeti, adanmlışığı korumak gerektiğiyle ilgili bir durumdur aslında. Sonuçta birden fazla iş dalında koşturan bir kişinin her dalda aynı performans, aynı odak, aynı başarıları elde etmesi biraz düşük bir ihtimaldir. Bu yüzden anayasal olarak devlet memurunun sadece kendi alanında, kendi halkına yapabileceğinin en iyisini yaparak hizmet vermesi gerekliliği kanunlar ile korunmaktadır. Durum bundan ibarettir aslında yani. Mesajımda başımda da belirttiğim gibi ekonomik sıkıntılar genel toplumu ilgilendiren bir durumdur sadece memurları değil. Yine belirttiğim gibi suça bahane olamaz. Tüm dediklerinizde haklı olabilirsiniz. Memurların ülke durumunda haksızlığa uğradığını, ezildiğini de iddia edebilirsiniz. Ancak takdir edersiniz ki sizi çok da samimi bulamayacağım. Zira sizinki balık baştan kokar diyerek kendinizi de yanlışlar zincirlemesine dahil etmek olacaktır. Saygılarımla.

    CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam siz bu konuyu silin. çekemeyenlerin kıskananların şikayetine kurban gitmeyin. hiçbir memur ek iş yapmadan hayatını kaliteli sürdüremez. başarılarınızın helal kazancınızın devamını diliyorum.
    Bu başlık altında buna değinen tek kişi olarak üzerime alındım doğrusu. Yasalarca suç olan bir şeyi belirttim diye çekemeyrn, kıskanan ve hatta masumları kurban edebilecek caniliktr bir insan olarak görülmek istemem doğrusu. 🙂 Bu yüzden size de bakış açınızı değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Yukardaki yazımda yüzeysel olarak belirttiğim üzere devlet memurluğu aslında meslek değildir bir statüdür. Babamdan da biliyorum devlet memurlarına eskiden büyük saygı gösterilirdi. Devlet ahlakıyla yetişmiş kişi diye bir tabir vardır mesela. Bu insanlar özünde sosyal bir devletin eli, kolu, ayaklarıdır ve en büyük gayeleri halka hizmet etmektir. Özünde kendinden çok halkını ve onun refahını ön plana koyar. Kendi alanında devletinin gelişmesi, ilerlemesi için elinden geleni en iyi şekilde yapar. Eğer kişi bireysel olarak bu statünün ve fedakârlıkların kendisine uygun olmadığını düşünüyorsa, bu şekilde geçinemediğini düşünüyorsa memurluğu elbette tercih etmeyebilir. Memurluk bu bakış açımdan dolayı kesinlikle bana uygun değildir mesela. Saygılarımla.
  • 21-06-2024, 13:51:22
    #50
    Sayın @erkancan_87; Hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun, bol kazançlar dilerim. Bu konu açılmadan evvel de konu sahibinin devlet memuru öğretmen olduğunu, ek ders, dershane vb. ek gelir sağladığı memuriyet dışı eğitim hizmetlerinin olduğunu, tercüme bürosuna sahip olduğunu biliyordum. Kendisini tanımam ancak birden fazla konuda/mesajında bu detayları okumuştum. Devlet memuru ek iş yapmalı mı yapmamalı mı bunu bilemem (kanunen yasak) ancak ben konu sahibi sevgili öğretmenimiz @erkancan_87; Hocamın yerinde olsam bu önemli detayları binlerce kişinin erişebileceği şekilde paylaşmazdım. Devlet memurunun ek işi yapmasını (kanunen yasak da olsa) doğal karşılayanlar olduğu gibi bunu doğal karşılamayacak ve birkaç tık ile şikayet edebilecek bir çok insan var.

    Kıymetli öğretmenlerimize saygım sonsuz, amacım sevgili Hocamıza akıl vermek değil ama ben olsam daha temkinli davranırım çünkü daha evvel bu konudan ağzı yanan birkaç kişiye şahit oldum. Tekrar hayırlı uğurlu olsun. Bu arada hemşehriyiz 44
  • 21-06-2024, 14:24:36
    #51
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bugün çok güzel bir gelişme yaşadım. Sizlerle de paylaşmak istedim.

    Ben MEB de ing ogretmeniyim ama forumdan çoğu arkadaş bilir yeminli tercumanım. Ayni zamanda Malatya da çeviri büromuz da var. 28 dilde yeminli, noter onaylı tercume hizmetleri sunuyoruz.
    Malatya daiçişleri bakanlığına bağlı Göç idaresi bünyesinde Geri Gönderme Merkezi bulunuyor. Ana üs burası. Tüm Türkiye de Deport edilecek olan afrikalisindan suriyelisine, pakistanlisindan Iranlisina göcmenler önce Malatya ya sevk edilir. Burada ivedilikle davası hemen 3 gün icerisinde görülüp cogunlukla da deport (sinirdisi) edilir. Ancak devlet her sinirdisi edilecek göçmene de talep halinde avukat atar ki cogunlukla talep ederler zaten. Gocmen avukatı araciligiyla sinirdisi edilmemek icin savunma verir. Her gocmen icin de avukat 1 noter araciligiyla calismak zorundadir. Bu arada yasal olarak avukat ve noter temsilcisi yaninda 1 de Yasal Tercuman bulunmak zorundadir gocmenin dilinde veya talep ettigi dilde. Malatya da GGM islerine Akçadağ Noterligi bakıyor. Gecen sene cok ugrastim GGM nin tercumanlik islerini almak icin ama olmadı. Elazig dan tercuman cagiriyorlardi. Bugun beni aradilar. Gittim görüştük. Sozlesme imzaladik. Göçmenbaşı 1250 liraya anlastik. Suriyelilerin bir kismi, nerdeyse tum pakistan ve hindistanlilar, tum afrika kokenliler İngilizce tercuman talep ediyorlar. Bazıları farsça veya arapça talep ediyormuş. Malatya da 2 farsca. 3 arapca tercumanim var. İngilizce taleplere ben gidicem. Kışın haftada 3-5 kisiyi gecmiyor ama yaz aylarında bazı zamanlar bir günde 8-10 kisiye cikiyor ki haftada ortalama 30 40 kisi deporta gelir dediler. Neyse ciktim eve geldim. 1 saat gecmedi arandın. 2 afrika kokenli istanbul dan ucagi inmek uzereymjs. 1 saate ggm de olur musunuz yoksa yarina erteleyelim mi die sordular. Hemen geliyorum dedim. Bu işi sevdim. Ggm de eve 10 dk mesafede. Gecen sene cok bürokrat gezdim olmadı. Bu sene kendiliginden kismet geldi.
    Ağa yemin ederim dün bir tane avukat arkadaşım
    Bu tarz bir işlemde GGM'de tanıştığı göçmenle evlenme kararı aldı
    Afgan bir erkek bizim tanıdık bir avukat kızı alıyor.

    Not: ben bu evliliğe karşıyım.
  • 21-06-2024, 14:27:18
    #52
    Vakana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sayın @erkancan_87; Hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun, bol kazançlar dilerim. Bu konu açılmadan evvel de konu sahibinin devlet memuru öğretmen olduğunu, ek ders, dershane vb. ek gelir sağladığı memuriyet dışı eğitim hizmetlerinin olduğunu, tercüme bürosuna sahip olduğunu biliyordum. Kendisini tanımam ancak birden fazla konuda/mesajında bu detayları okumuştum. Devlet memuru ek iş yapmalı mı yapmamalı mı bunu bilemem (kanunen yasak) ancak ben konu sahibi sevgili öğretmenimiz @erkancan_87; Hocamın yerinde olsam bu önemli detayları binlerce kişinin erişebileceği şekilde paylaşmazdım. Devlet memurunun ek işi yapmasını (kanunen yasak da olsa) doğal karşılayanlar olduğu gibi bunu doğal karşılamayacak ve birkaç tık ile şikayet edebilecek bir çok insan var.

    Kıymetli öğretmenlerimize saygım sonsuz, amacım sevgili Hocamıza akıl vermek değil ama ben olsam daha temkinli davranırım çünkü daha evvel bu konudan ağzı yanan birkaç kişiye şahit oldum. Tekrar hayırlı uğurlu olsun. Bu arada hemşehriyiz 44
    Guzel yaklasiminiz icin teşekkür ederim hocam. 44 candır
  • 21-06-2024, 14:27:48
    #53
    Hayırlı olsun hocam
  • 21-06-2024, 14:30:26
    #54
    Hayırlı olsun hocam Allah bol kazançlar nasip etsin