• 27-04-2024, 23:30:08
    #1
    Dolaşım yokdada sırd denk dedikçe merak eder bakardım. Ayda yılda bir olmadı mb dolar kuru ile kapalı çarşı dolar kuru bakardım ne kdax fark vd diye.
    Ne duman baksam hep kapalı çarşı kuru mb bankası kurun üzerinde olurdu.

    Twitter da denk deldim. İlk defa kapalı çarşı dolar kuru mb kurundan dada aşağıda diye Tweet gördüm.

    Kontrol ettiğimde hakikaten de öyle bende ilk defa gördüm. Makas aralığı yok denecek kadar az ama ne işler çeviriyorlar yine yakında kokusu çıkar.

    Hafta sonu olunca makas dahada yukarı çıkarken bugün nasıl olduda aşağı yönlü oldu.

    Daha önce böyle bir olaya denk gelen oldu mu?
  • 27-04-2024, 23:34:10
    #2
    Söylenen ne kadar doğru bilmiyorum fakat az önce bende bu söylediğinizi okudum doları fazla düşüremezler düşürseler bile toplayıp tekrar yukarı atarlar bakalım süreç nasıl işleyecek
  • 27-04-2024, 23:54:30
    #3
    Merhaba
    Zaten kurların oynaklığı ve bu kadar çıkması anormal durumdu ama sadece bizde değil bütün dünyada vardır sorun.
    Normalleşme süreci iyi gidiyor. Enflasyon düşüşe başladığında dolar da düşecek. Sadece dolar değil, her şeyin fiyatı düşecek başta ev, arsa, araç özellikle gıda ve ilaç, hepsinin fiyatı düşecek. Balon patladı artık. Aylardır araç ve ev fiyatlarında hissedilebilir durgunluk ve fiyatların geri çekilmesi vardır. Bir kaç aya kalmaz çok daha belirgin bir şekilde her şey düşüşte olacak.

    Boşuna ''hisse senedi alın kazanın'' diye yatırım fırsatları oluşturulmadı. Yüksek faizli mevduat hesapları da boşuna sunulmadı.
  • 28-04-2024, 00:27:57
    #4
    ülkede ticaret düzeni olsa ( tekelcilik değil ) herkes aynı düzende iş yapsa kimse sorun yaşamaz. avamleri çıakrdın bakkalı öldürdün,bankalara altın sattırdın kuyumculara zarar verdin.onunda yansıması vatandaşa olumsuz oldu.böyle çok düzensizlik var
  • 28-04-2024, 02:10:27
    #5
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba
    Zaten kurların oynaklığı ve bu kadar çıkması anormal durumdu ama sadece bizde değil bütün dünyada vardır sorun.
    Normalleşme süreci iyi gidiyor. Enflasyon düşüşe başladığında dolar da düşecek. Sadece dolar değil, her şeyin fiyatı düşecek başta ev, arsa, araç özellikle gıda ve ilaç, hepsinin fiyatı düşecek. Balon patladı artık. Aylardır araç ve ev fiyatlarında hissedilebilir durgunluk ve fiyatların geri çekilmesi vardır. Bir kaç aya kalmaz çok daha belirgin bir şekilde her şey düşüşte olacak.

    Boşuna ''hisse senedi alın kazanın'' diye yatırım fırsatları oluşturulmadı. Yüksek faizli mevduat hesapları da boşuna sunulmadı.
    Enflasyon düşse dahi dolar kuru düşmeyecektir. Talep düşerse düşüş olur.
  • 28-04-2024, 02:19:38
    #6
    Üretmezsen Dolar seni bitirir , Yurtdışı ürünlerde vergi alınmıyor yerli üründe alınıyor , Amerikan malı ceviz , 10 tl markette yerli olan 20 tl 😂 Olay basit insanlar görmüyor
  • 28-04-2024, 03:42:54
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Türkçe dil bilgisi dersinin önemi adlı konumuza hoş geldiniz. Bizim milletimiz, ne zaman düzgün yazmayı öğrenecek?
  • 28-04-2024, 14:53:11
    #8
    dev
    Kurumsal Üye
    LETRX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyon düşse dahi dolar kuru düşmeyecektir. Talep düşerse düşüş olur.
    Dolar cikmiyor ki dussun . Turk Lirasi deger kaybediyor.
    Dalgalanma, globalde de var vs hikaye. Turk Lirasi deger kaybediyor. Daha da kaybetmemesi icin yapilan bir sey goremiyorum ben.
    Ben Moldovada yasiyorum. 2017'de 1 TL 4.5 lei'ydi. Simdi ise 0.55 lei. 1 TL 1 moldova parasi bile etmiyor.
    Turk lirasinin 7-8 yilda geldigi durum bu. Simdi kalkip dolar dusecek diyenler bana komik geliyor.
  • 28-04-2024, 15:44:12
    #9
    dev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolar cikmiyor ki dussun . Turk Lirasi deger kaybediyor.
    Dalgalanma, globalde de var vs hikaye. Turk Lirasi deger kaybediyor. Daha da kaybetmemesi icin yapilan bir sey goremiyorum ben.
    Ben Moldovada yasiyorum. 2017'de 1 TL 4.5 lei'ydi. Simdi ise 0.55 lei. 1 TL 1 moldova parasi bile etmiyor.
    Turk lirasinin 7-8 yilda geldigi durum bu. Simdi kalkip dolar dusecek diyenler bana komik geliyor.
    Hayal dünyasında yaşıyorlar, kendini kandırıyor ülkenin yarısından(+2)'si.