• 14-02-2024, 11:33:47
    #28
    Üyeliği durduruldu
    YunusAktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz evi kiraladığınız tarihte evli miydiniz bunu dikkat edin. Başıma gelen olayı aktarayım, kişi 1000 tlye oturuyordu 3000 kabul etmedi 7 gün içerisinde işlemler başladı memurlar evine gitti 1 hafta süre verildi 15.gün ortalama kiracı çıkartıldı. Olay mahkemeye bile düşmedi direk tahliye taahhütnamesi ile çıkartıldı. Çok dikkat edin hocam itiraz etmeniz gerekiyor gelen tahliyeye oda size maksimum 6 ay kazandırır bir ihtimalle. 2 sene Süren davalar tahliye taahhütnamesi olmayan davalar siz zaten mahkeme önünde ben çıkıcam demişsiniz.
    Evliydim hocam normalde merter taraflarında oturuyordum. Depremden dolayı evi yıkacaklardı çıkmak zorunda kaldık
  • 14-02-2024, 11:37:29
    #29
    UgurBdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evliydim hocam normalde merter taraflarında oturuyordum. Depremden dolayı evi yıkacaklardı çıkmak zorunda kaldık
    Bunu kullanabilirsin hocam fakat bundan sonrasında ev sahibiyle aran hiç iyi olmayacaktır. Benim kendi görüşüm eğer bin iki bin lira farkı karşılabilecek durumda isen bu duruma düşmemek. Seneye aradaki farkınınız çok yüksek olursa kullanmak çok daha iyi olabilir bu yine de sizin kararınız
  • 14-02-2024, 12:02:33
    #30
    Üyeliği durduruldu
    YunusAktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu kullanabilirsin hocam fakat bundan sonrasında ev sahibiyle aran hiç iyi olmayacaktır. Benim kendi görüşüm eğer bin iki bin lira farkı karşılabilecek durumda isen bu duruma düşmemek. Seneye aradaki farkınınız çok yüksek olursa kullanmak çok daha iyi olabilir bu yine de sizin kararınız
    Kendisi ile zaten pek muhattap olmuyorum. Kendileri 2 ortaklar danaya girer gibi ev almışlar Ama %73'lük zam oranı çok fazla. Sözleşmede yazan Üfe+Tüfe/2 oranında zam yapabileceğimi belirticem oda 16.500 TL'ye tekabül ediyor.
  • 14-02-2024, 12:29:20
    #31
    UgurBdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese Merhabalar,

    İstanbul esenyurt bölgesinde 2+1 100m2 site içerisinde eşimle bir evde oturuyoruz. Güncel kiramız 11.000 TL. 1 Yıllık kiracıyım. Dün ev sahibim piyasayı araştırdığını söylerek kirayı 19.000 tl yapmak istediğini %73 zam yapılacağını söyledi. Bende bu fiyatı kabul edemeyeceğimi benim düşüncemin maksimum 16.000 tl - 17.000 tl olduğunu söyledim. Sarı sitede benim evimin aynısı alt katlarda 18.000 tlden şubat 1'den beri ilanda duruyor.

    Evli olduğum için o zamanlar acil ev arayışındaydık tahliye taahütnamesini herkes gibi bizde imzaladık sözleşmenin yapıldığı gün imza attığıma eminim fakat tarih attım mı atmadım mı hatırlamıyorum.

    Ev sahibim 18.000 tlden aşağısı olmayacağını beğenmiyorsan çık anlamına gelen cümleler kurarak konuşmayı sonlandırdık.

    %25 zam oranını girerken yapmayız diye karşılıklı beyanlaşmıştık fakat en kötü senaryoda bunu yapıp gönderebilirim diye düşünüyorum.

    Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Bugün tekrar kendisine yazacağım 17.000 tl den yukarısının mümkün olmadığını söyleyeceğim. Yazmamda ki sebep elimde kanıt olması.
    %25 zam oranını girerken yapmayız diye karşılıklı beyanlaşmıştık fakat en kötü senaryoda bunu yapıp gönderebilirim diye düşünüyorum.

    böyle bir beyan olması sonucu değiştirmez kira sözleşmemde TÜFE oranı yazıyordu ve 3 gün önce ev sahibi %65 olan TÜFE oranı zam istedi arayıp kibarca rakamın yüksek olduğunu %35 olarak yaparsak beni zorlamayacağını yoksa ödeyecek durumum olmadığını söyledim

    Bana Türkiye'de enflasyon %200 ben %65 istiyorum hemde sözleşmede yazıyor ödemezsen çık dedi

    daha sonra AVUKATIMI aradım ve sözleşmede TÜFE yazdığını ama ben bu rakamı ödeyemeyeceğimi ne yapmam gerektiğini söyledi

    AVUKATIM '' SÖZLEŞMEDE TÜFE VS YAZMASI SORUN DEĞİL RESMİ OLARAK %25 İ GEÇEMEZ KİRA + %25 GÖNDER BEĞENMEZ İSE SANA DAVA AÇSIN HEM KAZANAMAZ HEMDE DAVA 3 3 YIL SÜRER '' dedi.

    Ev sahibi arayıp bana tutarı geri iade edeceğini ve çıkmamı istedi bende avukatımın numarasını verdim ve adam bir daha geri aramadı

    Sorun bu şekilde çözüldü.
  • 14-02-2024, 12:33:04
    #32
    Üyeliği durduruldu
    organikurunler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %25 zam oranını girerken yapmayız diye karşılıklı beyanlaşmıştık fakat en kötü senaryoda bunu yapıp gönderebilirim diye düşünüyorum.

    böyle bir beyan olması sonucu değiştirmez kira sözleşmemde TÜFE oranı yazıyordu ve 3 gün önce ev sahibi %65 olan TÜFE oranı zam istedi arayıp kibarca rakamın yüksek olduğunu %35 olarak yaparsak beni zorlamayacağını yoksa ödeyecek durumum olmadığını söyledim

    Bana Türkiye'de enflasyon %200 ben %65 istiyorum hemde sözleşmede yazıyor ödemezsen çık dedi

    daha sonra AVUKATIMI aradım ve sözleşmede TÜFE yazdığını ama ben bu rakamı ödeyemeyeceğimi ne yapmam gerektiğini söyledi

    AVUKATIM '' SÖZLEŞMEDE TÜFE VS YAZMASI SORUN DEĞİL RESMİ OLARAK %25 İ GEÇEMEZ KİRA + %25 GÖNDER BEĞENMEZ İSE SANA DAVA AÇSIN HEM KAZANAMAZ HEMDE DAVA 3 3 YIL SÜRER '' dedi.

    Ev sahibi arayıp bana tutarı geri iade edeceğini ve çıkmamı istedi bende avukatımın numarasını verdim ve adam bir daha geri aramadı

    Sorun bu şekilde çözüldü.
    Sanırım aramızda ki tek fark benim tahliye taahütnamesi imzalamış olmam
  • 14-02-2024, 12:39:05
    #33
    ben de avukat arkadaşım ile görüştüm benim dosyalara bakan arkadaşım ile.
    adamdan kanıt almaya çalış whatsapp ile yazışarak.

    tahliye taahütnamesini ne niyetle imzalattığını whatsapp dan bir kayıt alabilirsen örneğin seninle tahliye taahütnamesi imzaladık kira artışını beğenmiyorsan çık evimden tarzı seni çıkartma amacı kira anlaşmazlığından dolayı ortaya çıkan bir kanıt alabilirsen. avukat tutarak süreci uzatırsın. o süreçte yüzde 25 'lik ödeme yaparsın.

    ilk tavsiyem anlaşmaya çalışman. ama bu adam seneye de aynısını yapacak kesin. ne olduğunu belli etmiş.
  • 14-02-2024, 12:49:16
    #34
    Üyeliği durduruldu
    webtasarimda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de avukat arkadaşım ile görüştüm benim dosyalara bakan arkadaşım ile.
    adamdan kanıt almaya çalış whatsapp ile yazışarak.

    tahliye taahütnamesini ne niyetle imzalattığını whatsapp dan bir kayıt alabilirsen örneğin seninle tahliye taahütnamesi imzaladık kira artışını beğenmiyorsan çık evimden tarzı seni çıkartma amacı kira anlaşmazlığından dolayı ortaya çıkan bir kanıt alabilirsen. avukat tutarak süreci uzatırsın. o süreçte yüzde 25 'lik ödeme yaparsın.

    ilk tavsiyem anlaşmaya çalışman. ama bu adam seneye de aynısını yapacak kesin. ne olduğunu belli etmiş.
    Zaten evden çıkacağım ama şuan borçlarımdan dolayı kıpırdamam mümkün değil. Biraz hesap yaptım şuan ev taşımanın maliyeti ortalama 90-100bin tl
  • 14-02-2024, 15:50:45
    #35
    UgurBdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım aramızda ki tek fark benim tahliye taahütnamesi imzalamış olmam
    Anlattıklarınızın %90 aynısını yaşadım hocam gerçekten beni de bağlayan tahliye taahütnamesi . Yokmu bunun bir çözümü eyy r10
  • 14-02-2024, 16:18:06
    #36
    19 istiyor siz 17 diyosunuz sizin 17 demenizde saçma çok diyorsunuz. 11 binin %25 fazlasını bankadan atın telefonları açmayın bu kadar basit. 17 yaparsan seneyede gelir 30 bin yapıyorum der.