• 12-11-2023, 11:15:54
    #28
    çok küçükken yaptırmak en iyisi hissetmiyor bile.

    Bizim çocukların ikisinde de hipodpadias diye bir hastalık çıktı çok zor. Beterin beteri var. Bence o kadar sorun yapmayın.
  • 12-11-2023, 11:19:58
    #29
    ben çocuğumu 3 yaşında sünnet ettirdim
    1 hafta biraz ağrıyor sızlıyor yaptı sonra geçti
    ilk 3 gün acıyor acıyor diyordu
  • 12-11-2023, 11:21:24
    #30
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben çocuğumu 3 yaşında sünnet ettirdim
    1 hafta biraz ağrıyor sızlıyor yaptı sonra geçti
    ilk 3 gün acıyor acıyor diyordu
    Görmek istediğim yorum buydu teşekkür ederim
  • 12-11-2023, 14:04:37
    #31
    çocuk korkuyor diye krem sürdürmeyin, iğne ile anestezi ettirin, kendi başıma geldi oradan biliyorum çok ciddi tramvalara sebep olabiliyor canlı canlı sünnet işlemleri. hatta bebekken bilinci tam oturmamışken yapılması en sağlıklısı, biraz ayaklanınca yada konuşmaya başlayınca yapılan işlemler sıkıntılı olabiliyor.
    • 41Yazılım
    41Yazılım bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-11-2023, 23:48:23
    #32
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çocuk korkuyor diye krem sürdürmeyin, iğne ile anestezi ettirin, kendi başıma geldi oradan biliyorum çok ciddi tramvalara sebep olabiliyor canlı canlı sünnet işlemleri. hatta bebekken bilinci tam oturmamışken yapılması en sağlıklısı, biraz ayaklanınca yada konuşmaya başlayınca yapılan işlemler sıkıntılı olabiliyor.
    hocam biraz açarmısın ne gibi ciddi sıkıntılar mesela
    ben eski üsül oldum zamanında evet korku ve unutulmayan anılar oluyor fakat yeni nesilde ne gibi yan etkisi oluyor aydınlatırmısınız sonuçta hepimiz eski üsül olduk
  • 13-11-2023, 00:21:53
    #33
    Üyeliği durduruldu
    şu zamanda sünnet olmakta ne var ya yine konu ayrı yerlere gitmiş.. dostlar güzel bir deyim var "etme cahille muhabbet küstürürsün silme cam kırığıyla..."

    ben 9 yaşımda oldum. bizim oralarda sünnetci gelir evde keser gider, doktor aynı gün bi kaç kesim daha yapacakmış aceleye getirdi bizim işi... daha uyuşmadan kesmişti hala daha aklımda acısı.

    bu arada sünnet(sirkumsizyon) din yani müslümanlıkla alakası yok. bugün bu işlemi yahudiler ve hristiyanlar da yapıyor. tarihçesi çok eskiye dayanır. hatta eski mısırda sünnet üst kesimler arasında yapılan bir uygulama.

    kestirin gitsin uzatmaya ve din kisvesi altında bulandırmaya gerek yok
  • 14-11-2023, 00:29:52
    #34
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam biraz açarmısın ne gibi ciddi sıkıntılar mesela
    ben eski üsül oldum zamanında evet korku ve unutulmayan anılar oluyor fakat yeni nesilde ne gibi yan etkisi oluyor aydınlatırmısınız sonuçta hepimiz eski üsül olduk
    hocam en basidi kendimden pay biçeyim, iğneden çok korktuğum için anastezik kremle işlemim yapıldı, ama krem tam uyuşturmamış hatta bana göre gram etki etmedi, canlı canlı resmen doğrandım, ilk temasla acısını anladım kesmeye başlayınca kafamı çevirdiler ama odadaki boy aynasını hesaba katmadılar, naklen yayın izledim resmen, 5 yaşına kadar çok düzgün konuşan ben sünnetten sonra o korku o can acısı sirayet etti bana kekeme olarak hayatıma devam ediyorum, şükür piskiyatri - piskolog ikileminde baya çözdüm, ama çocukken yaşanan o akran zorbalıklarınıda hesaba katınca ben iyi ki kafayı sıyırmamışım diyorum, düşünsene sınıfta arkadaşların top oynuyor, cam dolabı kırıyorlar, öğretmen geliyor kim yaptı diyorlar adın zikrediliyor, "ben yapmadım" diyene kadar çoktan dayağı yemiş kabullenmiş oluyorsun, bir ton örneklem verebilirim, o yüzden ben kesinlikle bu işlemlerin bebekken bilinç kazanmadan yapılması yönünde düşünüyorum.
  • 14-11-2023, 00:40:12
    #35
    Ara tatil yaklaştığında beridir ay başından beri günlük en az 2-3 tane sünnet hastası alıyorum ameliyathanede.
    Bizim yaptığımız işimiz gereği sedasyon+lokal anestezi ile yapılıyor. Çocuk tamamen uyur ve haber vaziyette basit bir işlemle yaklaşık yarım saatte sünnet oluyor.
    Yaptığımız ilaçlar (ilaç ismi vermeyeceğim kessinlikle) uzun süreli etkiye sahip olmayıp yarı uyur pozisyonda oluyor.Etkisi 15-20 dkda geçirilebilir ilaçlar ve çocukta uygun sedatif dozda solunumu deprese etmediği için hem ameliyat sonrası yani postop dönemi kolay geçiyor hem de aynı gün taburcu oluyor. Sadece lokal anestezi ile alınan sünnetlerde çocuğun büyük değil küçük olması daha avantajlı. Çocuğu tutmak daha kolay ve ağlama durumu pek olmuyor.
    Şu ana kadar 2 yılda neredeyse 500ü aşkın sünnet hastası aldım günü geldi 10 dan fazla aldım. Çocuklarda eğer tıbben bir sebep yoksa 2-5 yaş arası sünnet ettirmek kessinlikle tıbben yanlış ve ayrıca benim gördüğüm kadarıyla en rahat ve basit geçen 7-8 yaş arasıdır. 2-5 yaş arası çocuğun cinsel organını tanıma yaş aralığı olduğu için(burda cinsel olarak değil) psikolojik etkileri ve travma söz konusu olabiliyor.
    2yaş altı çocuklarda ise asıl sorun olası bir ters durumda (solunum arresti vs) müdahalenin daha zor olması ve daha titiz davranış gerektirmesi.
    İnternette herkes her şeyi yazıyor çok da inanmamak lazım. Beneği 40 ı çıkınca sünnet ettirenler var . Bu dediklerimi yaş aralıklarını istediğiniz üroloji uzmanı ile görüşün doğrulayacaktır. İşin içinde olan birisi olarak sadece yaş konusuna dikkat çekiyorum yoksa sünnet işlemi 20-30 dklık basit bir işlem. Tıbbi olasılıklara gelirsek elbette en küçük operasyonlarda bile ihtimal dahilinde risk bulunur.
    Evde sünnet olayı ise en saçma olay. Koter dediğimiz cihaz olmadan çocuğu sünnet edip kanamayı kesin durduracağına güvenmek alınabilecek bir risk değil. Olmaz demeyin olur. Biz hastane ortamında gerekli donanımlar olduğu için olası bir kanamada durdurabilecek malzemeleri sahibiz. Fakat ev ortamında yapılan sünnetlerde olası bir kanama durmuyor problemi başınıza gelebilir ve küçük bir olasılık da değil.

    Bildiklerimi paylaşmak istedim uzun oldu ama bazı gözlemlediğim yanlış bilinen çok şey olduğu için konuyu görmüşken belirteyim dedim…
  • 14-11-2023, 00:47:31
    #36
    CoRPiL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ara tatil yaklaştığında beridir ay başından beri günlük en az 2-3 tane sünnet hastası alıyorum ameliyathanede.
    Bizim yaptığımız işimiz gereği sedasyon+lokal anestezi ile yapılıyor. Çocuk tamamen uyur ve haber vaziyette basit bir işlemle yaklaşık yarım saatte sünnet oluyor.
    Yaptığımız ilaçlar (ilaç ismi vermeyeceğim kessinlikle) uzun süreli etkiye sahip olmayıp yarı uyur pozisyonda oluyor.Etkisi 15-20 dkda geçirilebilir ilaçlar ve çocukta uygun sedatif dozda solunumu deprese etmediği için hem ameliyat sonrası yani postop dönemi kolay geçiyor hem de aynı gün taburcu oluyor. Sadece lokal anestezi ile alınan sünnetlerde çocuğun büyük değil küçük olması daha avantajlı. Çocuğu tutmak daha kolay ve ağlama durumu pek olmuyor.
    Şu ana kadar 2 yılda neredeyse 500ü aşkın sünnet hastası aldım günü geldi 10 dan fazla aldım. Çocuklarda eğer tıbben bir sebep yoksa 2-5 yaş arası sünnet ettirmek kessinlikle tıbben yanlış ve ayrıca benim gördüğüm kadarıyla en rahat ve basit geçen 7-8 yaş arasıdır. 2-5 yaş arası çocuğun cinsel organını tanıma yaş aralığı olduğu için(burda cinsel olarak değil) psikolojik etkileri ve travma söz konusu olabiliyor.
    2yaş altı çocuklarda ise asıl sorun olası bir ters durumda (solunum arresti vs) müdahalenin daha zor olması ve daha titiz davranış gerektirmesi.
    İnternette herkes her şeyi yazıyor çok da inanmamak lazım. Beneği 40 ı çıkınca sünnet ettirenler var . Bu dediklerimi yaş aralıklarını istediğiniz üroloji uzmanı ile görüşün doğrulayacaktır. İşin içinde olan birisi olarak sadece yaş konusuna dikkat çekiyorum yoksa sünnet işlemi 20-30 dklık basit bir işlem. Tıbbi olasılıklara gelirsek elbette en küçük operasyonlarda bile ihtimal dahilinde risk bulunur.
    Evde sünnet olayı ise en saçma olay. Koter dediğimiz cihaz olmadan çocuğu sünnet edip kanamayı kesin durduracağına güvenmek alınabilecek bir risk değil. Olmaz demeyin olur. Biz hastane ortamında gerekli donanımlar olduğu için olası bir kanamada durdurabilecek malzemeleri sahibiz. Fakat ev ortamında yapılan sünnetlerde olası bir kanama durmuyor problemi başınıza gelebilir ve küçük bir olasılık da değil.

    Bildiklerimi paylaşmak istedim uzun oldu ama bazı gözlemlediğim yanlış bilinen çok şey olduğu için konuyu görmüşken belirteyim dedim…
    Tecrübemi paylaşıyorum. Çoçuk 5 yaşına geldiği için ve 2. Kez pipi ucu iltihaplandığı için sünnet ettirdik. Yani Allah’ta belamızı verseydi ettirmeseydik bu kadar net söylüyorum. Çocuğun böyle bir travma yaşayacağını bilmiyordum. Bugün 3. Gün. Az önce uykusundan uyandı 20 dk ağladı. Sebebini zar zor öğrendik. Çişi gelmiş ama çişten sonra peçeteyle o son damlayı almayalım diye çişini yapmaya korkuyor. Bunuda bir kere yapmıştım. Ama uyku haliyle söyleyememiş sadece ağlamış. Nasıl toparlayacağınıda bilmiyoruz. Acısı kalmadı ama korkudan ağlayıp duruyor işte