• 26-09-2023, 13:30:37
    #10
    batuhanakbaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirketiniz adına kayıtlı bir araç yoksa bu araç sizin adınıza dahi olsa gösteremezsiniz. Araç alımını faturalı yapmanız gerek. Yakıt fişlerini araç ticari ise tamamını gider değilse %70'ini gider olarak gösterebilirsiniz.



    Size bu hizmeti fatura etmek zorunda haliyle bu işlemden ötürü karşı tarafa bir gelir oluşur vergilendirmesi gerekir sizin de bunu gider olarak beyan etmeniz gerekir.



    Bu işlemi yapabiliyor olmanız, yaptığınızın doğru olduğunu göstermiyor. Bir inceleme durumunda hesabını veremezsiniz. Yine de tercih sizin sahte fatura kullanmaktan kalır yanı yok.
    Hatalı bilgiymiş bir muhasebeci hocamız ile görüştük şuan suç değil ama ilerde sorun çıkabilme ihtimali varmış
  • 26-09-2023, 14:04:48
    #11
    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesabını verebiliyorum babam direkt vergici onunla görüşüp teyit aldım bana benzin faturası kesilmiyor bana hizmet kesiliyor
    Konu sahibi arkadaş ararsa detaylıca anlatırım hatta direkt müşteri temsilcimle görüştürüp aynı işlemi uygulayın diye belirtirim kadın biliyor benim işlemi
    Aksine bilmeyen arkadaşlar konuyu yanlış yönlendirmesin lütfen
    İyi de adam benzin fişini sormuş. Sizin bahsetiğiniz şey naylon fatura. Ticareti olmayan birşeyin faturası kesiliyorsa buna naylon fatura denilir. Yani Shell size benzin satın alımına karşı hizmet faturası kesemez Türkiyede böyle bir sistem yok buna vergide kılıfına uydurma bile denilmiyor direkt vergi kaçakçılığı deniliyor
  • 26-09-2023, 14:05:16
    #12
    loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    arkadaşlarıma ait araçların yakıt fişi ile ltd şirketimde harcama gösterebilir miyim ?
    Teşekkür ederim.
    loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şirkete kiralamış olarak gösterirsek bize ya da karşı tarafa bir eksi durum yaratır mı maliyet açısından,

    karşı taraf aldığı paranın vergisini mi vermek durumunda kalır ?
    yoksa ne ?
    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şahıs şirketimde gösteriyorum hatta araç benim adıma değil ona rağmen gösteriyorum
    Benzinlik hangisini kullanıyorsun shell ??
    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    *****************************************
    Aksine bilmeyen arkadaşlar konuyu yanlış yönlendirmesin lütfen
    "Aksine bilmeyen arkadaşlar konuyu yanlış yönlendirmesin lütfen " bu mesajı yazmasanız cevap dahi vermezdim. Ancak işimi bana öğretmeye çalışmanız komik. Siz sistemdeki bir açığı kullanarak bir şekilde bundan kazanç sağlıyorsunuz bu usule uygun hareket ettiğinizi göstermez. Arkadaş yakıt fişleri için sormuş gerekli cevabı verdiğimizi düşünüyorum. Profilinizde adınız soyadınız yazıyor babanızı da zan altında bırakacak şekilde bir beyanda bulunuyorsunuz şikayet durumunda inceleneceğinizden eminim. İyi çalışmalar.
  • 26-09-2023, 14:15:50
    #13
    loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    arkadaşlarıma ait araçların yakıt fişi ile ltd şirketimde harcama gösterebilir miyim ?
    Teşekkür ederim.
    Arkadaşlarınız ile şirketiniz arasında bir kiralama sözleşme yaparsanız ;
    Kira bedeli üzerinden her ay arkadaşlarınız adına %20 Stopaj ve Sorumlu Sıfatı ile devlete %20 KDV'sini öderseniz gider olarak gösterebilirsiniz.
    Ama getirisi götürüsünü geçmeyecektir
  • 26-09-2023, 15:03:36
    #14
    Tespiti halinde özel usülsüzlük cezası yersiniz, girdiğiniz belgelerde kayıtlardan çıkartılıp geriye dönük beyannamelerinize düzeltme vermek durumunda kalırsınız. Ülkemizde vergi sistemi beyana dayalı usülde olduğu için her beyanınız kabul edilir ama bir incelemeye veya tespite takıldığında üzülürsünüz.

    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şahıs şirketimde gösteriyorum hatta araç benim adıma değil ona rağmen gösteriyorum
    Benzinlik hangisini kullanıyorsun shell ??
  • 26-09-2023, 15:07:04
    #15
    Şirket adına kayıtlı olmayan aracın yakıt, bakım onarım vb. gibi giderleri kullanılamaz. Ayrıca şirketinize kayıtlı araç olsa bile ticari araç değil ise yüzde 70'ini gösterebilirsiniz. Ticari araç'da ruhsatta yazan bilgiye göre değil gtip koduna göre belirleniyor. Ticari ise tamamını gider gösterebiliyorsunuz.
  • 26-09-2023, 15:08:49
    #16
    serkankaraagac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirket adına kayıtlı olmayan aracın yakıt, bakım onarım vb. gibi giderleri kullanılamaz. Ayrıca şirketinize kayıtlı araç olsa bile ticari araç değil ise yüzde 70'ini gösterebilirsiniz. Ticari araç'da ruhsatta yazan bilgiye göre değil gtip koduna göre belirleniyor. Ticari ise tamamını gider gösterebiliyorsunuz.

    akaryakıt için değil de, genel olarak arkadaşımız ya da biz, herhangi bir şey alırken şirketin adına fatura kestirirse, bunu gider gösterebilir miyim ?
  • 26-09-2023, 15:13:36
    #17
    loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    akaryakıt için değil de, genel olarak arkadaşımız ya da biz, herhangi bir şey alırken şirketin adına fatura kestirirse, bunu gider gösterebilir miyim ?
    Pek tabi firma adına kesilmiş olup işiniz ile ilgili olabilecek her türlü harcamayı gider gösterebilirsiniz. Ama başka detaylarada dikkat etmek gerekiyor faturanın şirkete kesilmesi bazen tek başına yeterli olmayabiliyor.
  • 26-09-2023, 15:22:28
    #18
    serkankaraagac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pek tabi firma adına kesilmiş olup işiniz ile ilgili olabilecek her türlü harcamayı gider gösterebilirsiniz. Ama başka detaylarada dikkat etmek gerekiyor faturanın şirkete kesilmesi bazen tek başına yeterli olmayabiliyor.
    ben firmayı yeni kurdum, şuanlık iş yok, dışarıdan duyduğum kadarıyla gelir gider olmayınca kdv vs vergiler masraflar fazla gelir bu doğru mu ? eğer doğruysa kaçınmak için neler yapabilirim yasal olarak