batuhanakbaba adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Akaryakıt fişi vergiden düşmek
17
●750
- 26-09-2023, 13:30:37Hatalı bilgiymiş bir muhasebeci hocamız ile görüştük şuan suç değil ama ilerde sorun çıkabilme ihtimali varmış
- 26-09-2023, 14:04:48İyi de adam benzin fişini sormuş. Sizin bahsetiğiniz şey naylon fatura. Ticareti olmayan birşeyin faturası kesiliyorsa buna naylon fatura denilir. Yani Shell size benzin satın alımına karşı hizmet faturası kesemez Türkiyede böyle bir sistem yok buna vergide kılıfına uydurma bile denilmiyor direkt vergi kaçakçılığı deniliyorTheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-09-2023, 14:05:16loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleloocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleTheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle"Aksine bilmeyen arkadaşlar konuyu yanlış yönlendirmesin lütfen " bu mesajı yazmasanız cevap dahi vermezdim. Ancak işimi bana öğretmeye çalışmanız komik. Siz sistemdeki bir açığı kullanarak bir şekilde bundan kazanç sağlıyorsunuz bu usule uygun hareket ettiğinizi göstermez. Arkadaş yakıt fişleri için sormuş gerekli cevabı verdiğimizi düşünüyorum. Profilinizde adınız soyadınız yazıyor babanızı da zan altında bırakacak şekilde bir beyanda bulunuyorsunuz şikayet durumunda inceleneceğinizden eminim. İyi çalışmalar.TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-09-2023, 14:15:50Arkadaşlarınız ile şirketiniz arasında bir kiralama sözleşme yaparsanız ;loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kira bedeli üzerinden her ay arkadaşlarınız adına %20 Stopaj ve Sorumlu Sıfatı ile devlete %20 KDV'sini öderseniz gider olarak gösterebilirsiniz.
Ama getirisi götürüsünü geçmeyecektir
- 26-09-2023, 15:03:36Tespiti halinde özel usülsüzlük cezası yersiniz, girdiğiniz belgelerde kayıtlardan çıkartılıp geriye dönük beyannamelerinize düzeltme vermek durumunda kalırsınız. Ülkemizde vergi sistemi beyana dayalı usülde olduğu için her beyanınız kabul edilir ama bir incelemeye veya tespite takıldığında üzülürsünüz.
TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 26-09-2023, 15:07:04Şirket adına kayıtlı olmayan aracın yakıt, bakım onarım vb. gibi giderleri kullanılamaz. Ayrıca şirketinize kayıtlı araç olsa bile ticari araç değil ise yüzde 70'ini gösterebilirsiniz. Ticari araç'da ruhsatta yazan bilgiye göre değil gtip koduna göre belirleniyor. Ticari ise tamamını gider gösterebiliyorsunuz.
- 26-09-2023, 15:08:49serkankaraagac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
akaryakıt için değil de, genel olarak arkadaşımız ya da biz, herhangi bir şey alırken şirketin adına fatura kestirirse, bunu gider gösterebilir miyim ? - 26-09-2023, 15:13:36Pek tabi firma adına kesilmiş olup işiniz ile ilgili olabilecek her türlü harcamayı gider gösterebilirsiniz. Ama başka detaylarada dikkat etmek gerekiyor faturanın şirkete kesilmesi bazen tek başına yeterli olmayabiliyor.loocas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-09-2023, 15:22:28ben firmayı yeni kurdum, şuanlık iş yok, dışarıdan duyduğum kadarıyla gelir gider olmayınca kdv vs vergiler masraflar fazla gelir bu doğru mu ? eğer doğruysa kaçınmak için neler yapabilirim yasal olarakserkankaraagac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
