Merhaba öncelikle, son zamanlarda bir çok sorunla karşılaştım biraz bunlardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle 4-5 ay önce bir motorum vardı gayet güzel geçinip gidiyordum (önceki konularımdan görebilirsiniz). Geçen ay ailem biraz borcun içine girdi bende motorumu satıp yardımcı oldum. Aynı ay işten çıkartıldım ve hiç bir şey yolunda gitmiyor. Şimdi bakıyorum zamanında 120k ya aldığım motoru 250k ya bulamıyorum. Kredi olaylarına girsem tekrardan dünyanın faizini yemiş olacağım bunu da istemiyorum.
Sosyal medyada geziyorum bir sürü insan benim hayatımda görmeyeceğim paralarla oynuyor. Ben basit bir motoru bile alamazken adamlar 4-5m gibi paralara düşünmeden araç alıyor. Bunu o kadar çok düşünüyorum ki olabilecek tüm ihtimalleri değerlendiriyorum yine olmuyor. Bu insanlar bu paraları nasıl kazanıyor? demem o ki basitçe bunu merak ediyorum yanlış anlaşılmasın, allah herkesin gönlüne göre versin.
Bu kadar şeyi nasıl alabiliyorlar?
8
●450
- 15-08-2023, 17:59:24O insanların yarısından fazlası emin ol senden daha kötü durumda. Millete şov yapıp egolarını tatmin etmek için kredi çekip Nokia 3310 ile aynı işlevlere sahip telefonları alıyorlar.Ainsleo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-08-2023, 18:03:37türkiyede orta direk bitti.
zengin aşırı zengin
fakir aşırı fakir.
ben avrupada yaşıyorum, türkiyede aynı işi yapan adamın 1 yıllık geliri ile alabileceği motoru aracı, burada 1.5-2 aylık geliriyle alıyor. konu bu, o nedenle herkes alamıyor - 15-08-2023, 18:28:13Hocam bu kadar krediyi hangi banka sağlıyor ki?Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
grsy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Konuda sosyal medya yazmışım şimdi farkettim, genel olarak gerçek hayatta da aynı şeyleri görüyorum, mahallemde yaşayan yaşıtım insanlar son model bmw ile geçerken ben otobüs bekliyorum, üstelik ben çalıştığım halde bu seviyeye gelemiyorken onlar çalışmadığı halde böyle.
İmkanımın olmasını çok isterdim hocam birim farkını ciddi anlamda hissettiriyordur.SEOmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Değerli yorumunuz için teşekkürler hocam öncelikle fakat mevduat hesaplar için bile çok yüklü miktarlar gerekiyor(faize yatırılacak).mustaf1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 15-08-2023, 18:50:04hocam 2010lu yıllardan beri faiz hesabı olan arkadaşlarım var inanın çoğu zamanında faizden kazandıklarıyla çok ciddi piyasayı elage ettiler hatta bu kişilerin bazıları büyük firmalara bile ortak oldular hatta yakın zamanda faiz sayesinde bir çok firmanında daha fazla zenginleştiğini ülke ekonomisine zarar verdiklerini haberlerden okuduk, gördük, ben yakın çevremde afedersiniz bir ite sahip çıkamayacak kabiliyetsiz vasıfsız bir çok arkadaşımın çok fütursuzca zengin olduklarına bile tanıklık ettim. Tabi lafı aramızda bir kısmınında illegal yollarla zenginleştiğini düşünüyorum ve enflasyondan yararlandıklarını krizi fırsata çevirdiklerinide biliyorum, yani lafın özü bir kişi faiz yoluyla kalkıp bir firma açabiliyorsa ve kendince yine faiz vasıtasıyla 5bin 6bin kişiye istihdam sağlıyorsa(bilindik bi firmanın bunu yaptığınıda bir dönem çalışanı olduğum için biliyorum), gördüğüm kadarıyla o ülkede faiz yemeden çok bir şey yapamıyorsunuz bu durum hepimiz için geçerli, işçilerinin ücretini sadece faizden ödeyen cebinden bir kuruş para çıkarmayan işverenlerin sayısı görmezden gelinemeyecek kadar ciddi oranda
Not: şuanki faiz oranları %30-40 civarında tam işleyişini bilmiyorum fakat en basitinden 10bin liraya 500 lira verdiğini düşünürseniz 100bin liraya 2.5bin lira aylık olarak gayet iyi bir para bunu kabul etmek lazım tabi tahmini söylüyorum detayını bilen arkadaşlar daha iyi anlatırlar yani totalde 2-3 yıl faiz hesabınızda para biriktirseniz bu parayı gittikçe hızlı bir şekilde katlayabilirsiniz.Tabi tefferuatı muhakkak vardır örneğin aile üyelerinin beraber faiz ile ilerlemesi belirli ticaret alanlarında çok ciddi rant olması ,konut piyasası gibi borsa gibi alanlarda ciddi manipülasyonlar yoluyla kazanç sağlayanlar vesair vesair, kusura bakmayın uzun oldu yazmak istedim tabi dediğinizde olabilir ama çalışmadan nasıl bu kadar rahatça yaşıyorlar sorusu benimde aklıma geliyor sürekli, çoğu kişinin aylık araç masrafı neredeyse bir asgari tutuyor bu kadar lüksün resmi bir yolla emek ile kazanıldığını ulaşıldığını hiç düşünmüyorum - 15-08-2023, 19:36:50Bana ve diğer arkadaşlara bu değerli bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim hocam, faizi biraz araştırdım uzun süreçli gözüküyor. Tam olarak geleceğe yatırım yapmak gibi bir şey ama bu kadar süre bekleyebileceğimi sanmıyorum elimde 40bin tllik telefon var bu parayı nasıl değerlendireceğim ne yapacağım hiç bilmiyorum varsa bilen bir hocam bana yol gösterebilir mi? ücretli ücretsizmustaf1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle