mustaf1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam 2010lu yıllardan beri faiz hesabı olan arkadaşlarım var inanın çoğu zamanında faizden kazandıklarıyla çok ciddi piyasayı elage ettiler hatta bu kişilerin bazıları büyük firmalara bile ortak oldular hatta yakın zamanda faiz sayesinde bir çok firmanında daha fazla zenginleştiğini ülke ekonomisine zarar verdiklerini haberlerden okuduk, gördük, ben yakın çevremde afedersiniz bir ite sahip çıkamayacak kabiliyetsiz vasıfsız bir çok arkadaşımın çok fütursuzca zengin olduklarına bile tanıklık ettim. Tabi lafı aramızda bir kısmınında illegal yollarla zenginleştiğini düşünüyorum ve enflasyondan yararlandıklarını krizi fırsata çevirdiklerinide biliyorum, yani lafın özü bir kişi faiz yoluyla kalkıp bir firma açabiliyorsa ve kendince yine faiz vasıtasıyla 5bin 6bin kişiye istihdam sağlıyorsa(bilindik bi firmanın bunu yaptığınıda bir dönem çalışanı olduğum için biliyorum), gördüğüm kadarıyla o ülkede faiz yemeden çok bir şey yapamıyorsunuz bu durum hepimiz için geçerli, işçilerinin ücretini sadece faizden ödeyen cebinden bir kuruş para çıkarmayan işverenlerin sayısı görmezden gelinemeyecek kadar ciddi oranda
Not: şuanki faiz oranları %30-40 civarında tam işleyişini bilmiyorum fakat en basitinden 10bin liraya 500 lira verdiğini düşünürseniz 100bin liraya 2.5bin lira aylık olarak gayet iyi bir para bunu kabul etmek lazım tabi tahmini söylüyorum detayını bilen arkadaşlar daha iyi anlatırlar yani totalde 2-3 yıl faiz hesabınızda para biriktirseniz bu parayı gittikçe hızlı bir şekilde katlayabilirsiniz.Tabi tefferuatı muhakkak vardır örneğin aile üyelerinin beraber faiz ile ilerlemesi belirli ticaret alanlarında çok ciddi rant olması ,konut piyasası gibi borsa gibi alanlarda ciddi manipülasyonlar yoluyla kazanç sağlayanlar vesair vesair, kusura bakmayın uzun oldu yazmak istedim tabi dediğinizde olabilir ama çalışmadan nasıl bu kadar rahatça yaşıyorlar sorusu benimde aklıma geliyor sürekli, çoğu kişinin aylık araç masrafı neredeyse bir asgari tutuyor bu kadar lüksün resmi bir yolla emek ile kazanıldığını ulaşıldığını hiç düşünmüyorum
Bana ve diğer arkadaşlara bu değerli bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim hocam, faizi biraz araştırdım uzun süreçli gözüküyor. Tam olarak geleceğe yatırım yapmak gibi bir şey ama bu kadar süre bekleyebileceğimi sanmıyorum elimde 40bin tllik telefon var bu parayı nasıl değerlendireceğim ne yapacağım hiç bilmiyorum varsa bilen bir hocam bana yol gösterebilir mi? ücretli ücretsiz