Merhaba, cüzdanımı kaybettim. İçinde kimliğim vardı. Karakola vesaire başvurmam gerekiyor mu?
Ayrıca kimliğimde imza olmadığı için yenilemem gerekiyordu. Kayıp seçeneğiyle başvurup yeni kimliğe ulaşabiliyor muyum?
Kimlik kaybedince ne yapılmalı?
11
●254
- 09-07-2023, 15:01:53
- 09-07-2023, 15:05:07Çalıştığınız bankaları arayıp kimliğini kaybettiğinizi söylemeniz gerekiyor. Daha sonrasında eski kimliğinize ait tüm işlemler engelleniyor. Yeni kimlik aldığınızda da şube şube gezip bir dilekçe ile yeni kimliğinizi beyan etmeniz gerekiyor. 2 yıl önce böyleydi süreç. Hızlıca yeni kimliğinizi eskisi kayıp şeklinde çıkartırsanız zaten sorun yaşamazsınız. Yeni kimlik çıktığında isteseniz de eskisini kullanamıyorsunuz bulsanız dahi sonrasında.
- 09-07-2023, 15:06:41Arkadaşımın kimliği kayboldu geçen hafta. Kayıp kimlik için randevu aldık 160 tl gibi bir şey ödedik yeniden başvurduk. Kurye ile gelecek tekrar.icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kimlik çok yüksek ihtimal evde kaybolduğu için karakola başvurmadık direkt nüfus müdürlüğüne randevu aldık gittik, bir şey diyen olmadı ama siz dışarıda kaybettiğiniz için gidip durumu anlatmanızda fayda olabilir. - 09-07-2023, 15:07:21Bir gazetede zayi ilanı vermeniz gerek diye biliyorum. Hatta bir ara onu görmeden yeni kimlik verilmiyordu sanırım. Uygulama değişmiş olabilir ama bu ilan konusunu araştırın derim.
- 09-07-2023, 15:18:20Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Eğer yeni tip kimlik kartınızı kaybettiyseniz e devlet üzerinden iptal işlemini yapabilirsiniz. akabinde randevu alıp yeni kimliğinizi çıkarttırmanız gerekiyor.
ek olarak yine e devlet üzerinden şirket yetkilisi ve ortak işlemlerine kısıtlama getirmeniz gerekiyor. ve bundan sonraki süreçte sık sık adınıza hat açılıp açılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. çünkü hat açım işlemlerinde kimlik seri no doğrulaması yapılmadığı için eski kimlikle bile adınıza hat açılabiliyor.
https://www.turkiye.gov.tr/nvv-tc-ki...ayip-bildirimi
https://www.turkiye.gov.tr/ticaret-o...lemleri-mersis