• 09-07-2023, 15:01:53
    #1
    Merhaba, cüzdanımı kaybettim. İçinde kimliğim vardı. Karakola vesaire başvurmam gerekiyor mu?

    Ayrıca kimliğimde imza olmadığı için yenilemem gerekiyordu. Kayıp seçeneğiyle başvurup yeni kimliğe ulaşabiliyor muyum?
  • 09-07-2023, 15:04:05
    #2
    Ailenizden birisi ile veya ehliyetiniz ile nüfusa gidip çıkartabilirsiniz yenisini. Karakola haber verme hakkında bilgim yok.
  • 09-07-2023, 15:05:01
    #3
    199'dan önce kayıp bildirimi yapmanız gerekir daha sonra da yeni kimlik kart başvuru randevusu talep edebilirsiniz.
  • 09-07-2023, 15:05:07
    #4
    Çalıştığınız bankaları arayıp kimliğini kaybettiğinizi söylemeniz gerekiyor. Daha sonrasında eski kimliğinize ait tüm işlemler engelleniyor. Yeni kimlik aldığınızda da şube şube gezip bir dilekçe ile yeni kimliğinizi beyan etmeniz gerekiyor. 2 yıl önce böyleydi süreç. Hızlıca yeni kimliğinizi eskisi kayıp şeklinde çıkartırsanız zaten sorun yaşamazsınız. Yeni kimlik çıktığında isteseniz de eskisini kullanamıyorsunuz bulsanız dahi sonrasında.
  • 09-07-2023, 15:05:13
    #5
    Kimlik ile işlem yapılabilir karakola gidin ve nüfus müdürlüğne mutlaka bildirin yeni kimlik alın
  • 09-07-2023, 15:06:41
    #6
    icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, cüzdanımı kaybettim. İçinde kimliğim vardı. Karakola vesaire başvurmam gerekiyor mu?

    Ayrıca kimliğimde imza olmadığı için yenilemem gerekiyordu. Kayıp seçeneğiyle başvurup yeni kimliğe ulaşabiliyor muyum?
    Arkadaşımın kimliği kayboldu geçen hafta. Kayıp kimlik için randevu aldık 160 tl gibi bir şey ödedik yeniden başvurduk. Kurye ile gelecek tekrar.
    Kimlik çok yüksek ihtimal evde kaybolduğu için karakola başvurmadık direkt nüfus müdürlüğüne randevu aldık gittik, bir şey diyen olmadı ama siz dışarıda kaybettiğiniz için gidip durumu anlatmanızda fayda olabilir.
  • 09-07-2023, 15:07:21
    #7
    Bir gazetede zayi ilanı vermeniz gerek diye biliyorum. Hatta bir ara onu görmeden yeni kimlik verilmiyordu sanırım. Uygulama değişmiş olabilir ama bu ilan konusunu araştırın derim.
  • 09-07-2023, 15:18:20
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Eğer yeni tip kimlik kartınızı kaybettiyseniz e devlet üzerinden iptal işlemini yapabilirsiniz. akabinde randevu alıp yeni kimliğinizi çıkarttırmanız gerekiyor.
    ek olarak yine e devlet üzerinden şirket yetkilisi ve ortak işlemlerine kısıtlama getirmeniz gerekiyor. ve bundan sonraki süreçte sık sık adınıza hat açılıp açılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. çünkü hat açım işlemlerinde kimlik seri no doğrulaması yapılmadığı için eski kimlikle bile adınıza hat açılabiliyor.

    https://www.turkiye.gov.tr/nvv-tc-ki...ayip-bildirimi

    https://www.turkiye.gov.tr/ticaret-o...lemleri-mersis
  • 09-07-2023, 15:29:24
    #9
    Merhaba,

    Aynı olay yakın zamanda başıma geldi, Nakit, kredi kartları, kimlikler vs. Karakolu aradım, nüfus müdürlüğünü aradım, üstünüze kayıtlı kartlar vs ne varsa kullanıma kapattırıp yenisini isteyin. Ehliyet dahil. Yenidan hepsi için başvurun.