• 09-07-2023, 17:09:35
    #10
    helperman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Aynı olay yakın zamanda başıma geldi, Nakit, kredi kartları, kimlikler vs. Karakolu aradım, nüfus müdürlüğünü aradım, üstünüze kayıtlı kartlar vs ne varsa kullanıma kapattırıp yenisini isteyin. Ehliyet dahil. Yenidan hepsi için başvurun.
    serhat1972 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer yeni tip kimlik kartınızı kaybettiyseniz e devlet üzerinden iptal işlemini yapabilirsiniz. akabinde randevu alıp yeni kimliğinizi çıkarttırmanız gerekiyor.
    ek olarak yine e devlet üzerinden şirket yetkilisi ve ortak işlemlerine kısıtlama getirmeniz gerekiyor. ve bundan sonraki süreçte sık sık adınıza hat açılıp açılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. çünkü hat açım işlemlerinde kimlik seri no doğrulaması yapılmadığı için eski kimlikle bile adınıza hat açılabiliyor.

    https://www.turkiye.gov.tr/nvv-tc-ki...ayip-bildirimi

    https://www.turkiye.gov.tr/ticaret-o...lemleri-mersis
    exayazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir gazetede zayi ilanı vermeniz gerek diye biliyorum. Hatta bir ara onu görmeden yeni kimlik verilmiyordu sanırım. Uygulama değişmiş olabilir ama bu ilan konusunu araştırın derim.
    EnesHazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşımın kimliği kayboldu geçen hafta. Kayıp kimlik için randevu aldık 160 tl gibi bir şey ödedik yeniden başvurduk. Kurye ile gelecek tekrar.
    Kimlik çok yüksek ihtimal evde kaybolduğu için karakola başvurmadık direkt nüfus müdürlüğüne randevu aldık gittik, bir şey diyen olmadı ama siz dışarıda kaybettiğiniz için gidip durumu anlatmanızda fayda olabilir.
    Rfatdmr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimlik ile işlem yapılabilir karakola gidin ve nüfus müdürlüğne mutlaka bildirin yeni kimlik alın
    mucahitergul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çalıştığınız bankaları arayıp kimliğini kaybettiğinizi söylemeniz gerekiyor. Daha sonrasında eski kimliğinize ait tüm işlemler engelleniyor. Yeni kimlik aldığınızda da şube şube gezip bir dilekçe ile yeni kimliğinizi beyan etmeniz gerekiyor. 2 yıl önce böyleydi süreç. Hızlıca yeni kimliğinizi eskisi kayıp şeklinde çıkartırsanız zaten sorun yaşamazsınız. Yeni kimlik çıktığında isteseniz de eskisini kullanamıyorsunuz bulsanız dahi sonrasında.
    kayai adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    199'dan önce kayıp bildirimi yapmanız gerekir daha sonra da yeni kimlik kart başvuru randevusu talep edebilirsiniz.
    tanereker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ailenizden birisi ile veya ehliyetiniz ile nüfusa gidip çıkartabilirsiniz yenisini. Karakola haber verme hakkında bilgim yok.
    Takside düşürmüşüm, cüzdanımda babamın kartviziti vardı oradan aradılar. Teşekkürler.
  • 09-07-2023, 17:15:02
    #11
    Nüfusa gidip zaman kaybetmeden iptal etmen gerekiyor kardeşim
  • 09-07-2023, 17:49:59
    #12
    icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Takside düşürmüşüm, cüzdanımda babamın kartviziti vardı oradan aradılar. Teşekkürler.
    İyi sevindim biraz daha dikkat et artık