• 05-07-2023, 16:44:52
    #37
    Yolun nereden geçeceğini nerden biliyorsunuz ? Bilirkişi gelir araziye bakar. Bu sadece sizin araziniz değil yol isteyen için yol verilebilecek tüm araziler buna dahildir. En makul olanı seçer. Makulden kasıt evi ahırı falan yıkacak halleri yok. Dolayısıyla da yol için neresi müsaitse yol ordan geçer. 2-3 metre genişliğinde bir yoldan bahsediyoruz. Ufak bir alan yani .Tahmin edersiniz ki yol isteyen komşunuz o yolu illaki alacaktır.
  • 05-07-2023, 16:46:15
    #38
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllar önce bir Belediyenin Emlak İstimlak Müdürlüğünde çalışmıştım, Devlet varken sizin olan hiçbir şey aslında sizin değildir, bunu en net olarak doğru veya yanlıştır bilemem ama fetöcü bu diyerek mallarının tamamına hatta akrabalarının mallarına el konulan kişilerde görmüşsünüzdür. Devlet ben burayı kamulaştırıyorum, istimlak ediyorum dediğinde genelde dediğini yapar, istediğini alır. Arsanızın tamamını da alabilirlerdi öyle düşünün, ayrıca komşularınız önünden yol geçen daha pahalı birer arsaya sahip olacak, sizin de muhtemelen yolu olan bir arsanız olacağı için değeri artabilir. Rayiç bedel ve bilirkişi bir yerde orta noktada buluşur ama bölgedeki emlakçıları arayıp fiyat sorabilirsiniz. Ayrıca hem yol m2 si kadar paranızı alır, hem ulaşımı olan bir arsa sahibi olup değerinin artacağını düşünerek bunun kötü bir şey olmayabileceğini düşünebilirsiniz. Benim değil mi istediğim gibi satarım diyorsanız arsanız için vergi ödemeyin bakalım ne oluyor, insanlar ev ve arabalarını kendileri alıyor ama paşa paşa gidip Devlete kendi malları için vergilerini ödüyorlar, alamaz edemez benim değil mi satmayacağım diyerek olmuyor maalesef. Bazı durumlarda düşük vergi çıksın diye tapuda en dip fiyattan değer gösterenlere çok düşük bedeller verilebildiğini okumuştum ama çevremde henüz şahit olmadım. Ayrıca imarlı arsanıza mevcut durumda yani etrafı evler ile doluyken projelendirip belediyeye gitseydiniz de muhtemelen " Yol'a Terk " adı altında projeniz onaylanmayacaktı ve binanın oturum alanı daralacaktı. Bu durum çoğunlukla kaldırımlar için uygulanıyor ama nadiren çocuk parkı veya kamu alanları içinde olabiliyor veya yol için, diğer adı da kamuya terk olarak geçer. Devlet isterse arsanızın tamamını alır, bir kısmından yol geçirir diğer kısmına çocuk parkı yapar, teknik olarak böyle de bir hakkı var mı? var. O yüzden eskisinden daha iyi olacağına kendinizi inandırmak daha faydalı olabilir. Kamu hizmetlerinin kapısının önünden geçtiği imarlı bir arsa, daha ne olsun.
    "Yazık" demekten başka bir şey yapamıyorum.
  • 05-07-2023, 16:47:00
    #39
    Yol olmayan yere diğer adamlar nasıl ev yapmışlar?
    Evlerinden hiç dışarı çıkmadan yaşadıklarını düşünmüyorum.
    Yine sizin arsayı kullandılar sanırım, bunun da bedelini isteyebilirsiniz sanırım.

    Devlet haklıdır, siz de haklısınız.
    Bence komşunuz da bedel ödeyecek kişidir.
  • 05-07-2023, 16:47:56
    #40
    C0S4R adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yolun nereden geçeceğini nerden biliyorsunuz ? Bilirkişi gelir araziye bakar. Bu sadece sizin araziniz değil yol isteyen için yol verilebilecek tüm araziler buna dahildir. En makul olanı seçer. Makulden kasıt evi ahırı falan yıkacak halleri yok. Dolayısıyla da yol için neresi müsaitse yol ordan geçer. 2-3 metre genişliğinde bir yoldan bahsediyoruz. Ufak bir alan yani .Tahmin edersiniz ki yol isteyen komşunuz o yolu illaki alacaktır.
    Arsa benim değil mi ister boş bırakırım ister ev dilerim.

    Sırf ev dikmedim diğer arsa sahipleri dikti diye neden ben zarar ediyorum?
  • 05-07-2023, 16:49:07
    #41
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Yazık" demekten başka bir şey yapamıyorum.
    Bana mı dediniz tam anlayamadım yani bir soru sormuşsunuz elimden geldiğince zaman harcayıp değer verip 2 cümle kurmaya çalıştım, faydalı olmak istedim yani muhtemelen bana yazık dememişsinizdir diye tahmin ediyorum.

    Bu arada neden rayiç bedel derseniz Devlet kar amacı gütmüyor, ticarethane işletmiyor, kamu yararına halka hizmet götürmek için kamulaştırıyor ve arsanın güncel olarak değerini zaten ödüyor. Herhangi bireysel bir yatırımcı gelip arsanıza teklif yapsa istediğiniz fiyata satmaya hakkınız var ama işin içinde Devlet olunca işler başka türlü ilerliyor.
  • 05-07-2023, 16:49:22
    #42
    ziynetorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yol olmayan yere diğer adamlar nasıl ev yapmışlar?
    Evlerinden hiç dışarı çıkmadan yaşadıklarını düşünmüyorum.
    Yine sizin arsayı kullandılar sanırım, bunun da bedelini isteyebilirsiniz sanırım.

    Devlet haklıdır, siz de haklısınız.
    Bence komşunuz da bedel ödeyecek kişidir.
    Bakın bu da çok mantıklı bir bakış açısı.
    Acaba ne kadar kira alabiliriz? Bilginiz var mı?
  • 05-07-2023, 16:51:38
    #43
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana mı dediniz tam anlayamadım yani bir soru sormuşsunuz elimden geldiğince zaman harcayıp değer verip 2 cümle kurmaya çalıştım, faydalı olmak istedim yani muhtemelen bana yazık dememişsinizdir diye tahmin ediyorum.

    Bu arada neden rayiç bedel derseniz Devlet kar amacı gütmüyor, ticarethane işletmiyor, kamu yararına halka hizmet götürmek için kamulaştırıyor ve arsanın güncel olarak değerini zaten ödüyor. Herhangi bireysel bir yatırımcı gelip arsanıza teklif yapsa istediğiniz fiyata satmaya hakkınız var ama işin içinde Devlet olunca işler başka türlü ilerliyor.
    Yol güzel hocam ben size neden yazık diyeyim
    Hakkıma yazık dedim.
    Sırf yolu var diye belki ederinden daha pahalıya aldım yolsuz yer olmaz diye
    Ama yolsuz yeri ucuza alanlar da devlete müracaat ederek hem ucuz aldı hem yoluna kavuşacak
    Burada benim hakkıma giriliyor o zoruma gidiyor.
  • 05-07-2023, 16:52:32
    #44
    İlaveten komşunuzun arsa / ev değeri de yol yapılınca artacak doğal olarak.
    Öncesinde yolsuz, aydınlatmasız bir milyon ise yol yapılınca aydınlatma da gelecek, komşunuzun arsa/ev değeri katlanacak.
  • 05-07-2023, 16:55:57
    #45
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yol güzel hocam ben size neden yazık diyeyim
    Hakkıma yazık dedim.
    Sırf yolu var diye belki ederinden daha pahalıya aldım yolsuz yer olmaz diye
    Ama yolsuz yeri ucuza alanlar da devlete müracaat ederek hem ucuz aldı hem yoluna kavuşacak
    Burada benim hakkıma giriliyor o zoruma gidiyor.
    Anladım, evet haklısınız sayenizde diğer yerler de değerlenmiş olacak. Anladığım kadarı ile sizin arsanın önünden geçen yol zaten vardı, şimdi 2 yola da cepheniz olmuş olacak sanırım. Yine diğer arsaların değeri sizin kadar artmaz ve bilirkişi bu durumu gözetir diye düşünüyorum. Aksi bir durumda sağlam bir avukat bulup itiraz edip hakkınızı ararsınız. Sadece söylenti halindeyse şu an arsanızı direk satışa da koyabilirsiniz çünkü bu gibi durumlarda istimlak emri vardır gibi bir uyarı çıkabiliyor sanıyorum tapuda çünkü benzer bir durumda bir apartman dairesinde bina için yıkım emri var yazısı çıkmıştı. Seçeneklerinizi masaya koyup en mantıklısı ne ise onu değerlendirebilirsiniz.