• 14-05-2023, 23:12:50
    #10
    CrawlArmy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babanın emekli maaşı karısına veya bekar kızına kalır. Diğer türkü erkek bireye bir şey kalmaz. Ve ayrıca Ayın 26 'sinde vefat etse 27 sinde maaş yatsa o maaşı alamazsınız.
    Belirli Şartları karşılıyor ise erkek çocuk ala biliyor hocam. SGK Web sitesinde konu ile ilgili açıklama var;


    Erkek çocuklara ölüm aylığı bağlanabilmesi için;
    Evli olup olmadıklarına bakılmaksızın, erkek çocukların yükseköğrenim görmeleri halinde 25 yaşını doldurmamış olmamaları, ortaöğrenim görmeleri halinde 20 yaşını doldurmamış olmaları, herhangi bir eğitim kurumunda öğrenim görmemeleri halinde ise 18 yaşını doldurmamış olmaları,
    Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentleri hariç Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmıyor olmaları,
    Kendi sigortalılıkları nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olması,
    şarttır.
  • 14-05-2023, 23:16:12
    #11
    inovatixsoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli Şartları karşılıyor ise erkek çocuk ala biliyor hocam. SGK Web sitesinde konu ile ilgili açıklama var;


    Erkek çocuklara ölüm aylığı bağlanabilmesi için;
    Evli olup olmadıklarına bakılmaksızın, erkek çocukların yükseköğrenim görmeleri halinde 25 yaşını doldurmamış olmamaları, ortaöğrenim görmeleri halinde 20 yaşını doldurmamış olmaları, herhangi bir eğitim kurumunda öğrenim görmemeleri halinde ise 18 yaşını doldurmamış olmaları,
    Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentleri hariç Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmıyor olmaları,
    Kendi sigortalılıkları nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olması,
    şarttır.
    Cinsiyet ayrımcılığı hakikaten saçmalık. Onca yıl ödenen paraya göz göre göre konuyorlar.
  • 14-05-2023, 23:42:06
    #12
    Başınız sağolsun. Umarım çözüm bulursunuz
  • 15-05-2023, 06:54:31
    #13
    OsmanWolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babam çok yakın bir zamanda vefat etti allah ruhunu şad etsin, babamın emekli maaşını ben çekebiliyor muyum 27 yaşındayım. bekarım.
    Başınız sağolsun.

    Çekemessınız.
  • 15-05-2023, 11:36:53
    #14
    sunucuoptimizasyon.com
    Başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin.

    Resmi ölüm tarihinden sonra emeklilik hakları kaybedildiğinden çekmemeniz sağlıklı olacaktır.

    O paraya zaten bir süre sonra bloke gelecektir, eğer çekerseniz de hesap eksiye düşürülür ardından sgk bu tutarı sizden tahsil edecektir.

    Diğer arkadaşların belirttiği mevzuat için sgk'ya başvurmak ve şartları karşılıyorsanız kendinize maaş bağlatmanız gerekiyor, babanızın adına yatan maaşı kullanamazsınız.
  • 15-05-2023, 12:47:52
    #15
    Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cinsiyet ayrımcılığı hakikaten saçmalık. Onca yıl ödenen paraya göz göre göre konuyorlar.
    Bir erkek kendine kolayca bakabilir ama kız kardeşlerimiz için aynısı söz konusu değil.
  • 15-05-2023, 12:57:11
    #16
    Başınız sağolsun.
    Son yasa değişikliğinden haberim yok ama bundan sanırım 10 sene öncesinde anneannem vefat ettikten 10 gün sonra maaşını çektik. Biz o ayın da maaşını verirler diye düşündük, kartı atm ye sokunca maaşın yattığını gördük. Ama öyle olmuyormuş. Ölüm belgesi bankaya ulaşınca yasal faiziyle bizden ücreti geri talep ettiler. Gidip ödedik.
    Ölüm olduğunda nasılsa bu ayın da maaşı vardı diye gidip çekmeye kalkmayın. Aksi halde banka ücreti sizden geri alacaktır.
  • 15-05-2023, 14:59:14
    #17
    cashmoney adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başın sağolsun dostum.
    suitasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bildiğim kadarıyla yalan olmasın annen yada evlenmemiş kız kardeşin varsa çekebiliyor erkek çekemiyor diye biliyorum. Başınız sağ olsun
    swrnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağ olsun.

    Eğer üniversite öğrencisi iseniz 25 yaşınıza kadar ve bekarsanız emekli maaşını erkek çocuk olarak %25'ini çekebilirsiniz. Eğer anneniz varsa %50'sini çekebilir. Eğer bir kardeşiniz daha varsa %75'e tamamlanacak şekilde pay edilir. Babanızın emekli maaşının yalnızca %75'ini çekebilirsiniz.
    kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neden böyle hocam? Neden eşitlik yok?

    #r10etiket0# hocam başınız saolsun.
    inovatixsoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağolsun öncelikle hocam.
    ölen babanın ve annenin emekli maaşını almak için sosyal güvenlik kurumuna başvuruda bulunmak gerekir. Gerekli şatları taşıyan kız çocuk, erkek çocuk, eş, anne ya da baba maaşları alabilir.
    Gerekli ve detaylı bilgi sosyal güvenlik kurumu'nun web sitesinden ulaşa bilirsiniz;
    sosyal güvenlik kurumu konu ile ilgili yazisi için buradan ulaşa bilirsiniz.
    a.ay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağolsun. Umarım çözüm bulursunuz
    bedir_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağolsun.

    çekemessınız.
    elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağolsun, allah rahmet eylesin.

    Resmi ölüm tarihinden sonra emeklilik hakları kaybedildiğinden çekmemeniz sağlıklı olacaktır.

    O paraya zaten bir süre sonra bloke gelecektir, eğer çekerseniz de hesap eksiye düşürülür ardından sgk bu tutarı sizden tahsil edecektir.

    Diğer arkadaşların belirttiği mevzuat için sgk'ya başvurmak ve şartları karşılıyorsanız kendinize maaş bağlatmanız gerekiyor, babanızın adına yatan maaşı kullanamazsınız.
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başınız sağolsun.
    Son yasa değişikliğinden haberim yok ama bundan sanırım 10 sene öncesinde anneannem vefat ettikten 10 gün sonra maaşını çektik. Biz o ayın da maaşını verirler diye düşündük, kartı atm ye sokunca maaşın yattığını gördük. Ama öyle olmuyormuş. ölüm belgesi bankaya ulaşınca yasal faiziyle bizden ücreti geri talep ettiler. Gidip ödedik.
    ölüm olduğunda nasılsa bu ayın da maaşı vardı diye gidip çekmeye kalkmayın. Aksi halde banka ücreti sizden geri alacaktır.
    allah sizden razi olsun, allah sizi sevdiklerinize bağişlasin
  • 15-05-2023, 15:16:08
    #18
    Kısa süre önce babamı kaybettik. Ay sonunda kaybettik. 5 gün sonra maaşı yattı ve 1 gün sonra maaş jesaptan geri çekildi. O parayı yattığı gibi çekseydik borçlu duruma düşecektik. Yani vefat tarihine kadar yatan paralar mirasçılara yasal oranda kalır. Ama vefat tarihinden sonra yatan maaşı geri isterler.

    Ölümden sonra eekek evladın yetim aylığı alabilmesi için ya eğitme devam etmek ki yaş sınırı 25 dir ya da vefat halinde %60 ve üzerinde engelli olmak gerekiyor.
    Kız çocukları için sınır yok.
    Neden eşitlik yok diyenler 6 ay kadın olarak bu kültürde yaşarlarsa anlarlar neden eşitlik olmadığını.