Kısa süre önce babamı kaybettik. Ay sonunda kaybettik. 5 gün sonra maaşı yattı ve 1 gün sonra maaş jesaptan geri çekildi. O parayı yattığı gibi çekseydik borçlu duruma düşecektik. Yani vefat tarihine kadar yatan paralar mirasçılara yasal oranda kalır. Ama vefat tarihinden sonra yatan maaşı geri isterler.
Ölümden sonra eekek evladın yetim aylığı alabilmesi için ya eğitme devam etmek ki yaş sınırı 25 dir ya da vefat halinde %60 ve üzerinde engelli olmak gerekiyor.
Kız çocukları için sınır yok.
Neden eşitlik yok diyenler 6 ay kadın olarak bu kültürde yaşarlarsa anlarlar neden eşitlik olmadığını.