Babanın emekli maaşı karısına veya bekar kızına kalır. Diğer türkü erkek bireye bir şey kalmaz. Ve ayrıca Ayın 26 'sinde vefat etse 27 sinde maaş yatsa o maaşı alamazsınız.
Belirli Şartları karşılıyor ise erkek çocuk ala biliyor hocam. SGK Web sitesinde konu ile ilgili açıklama var;
Erkek çocuklara ölüm aylığı bağlanabilmesi için;
Evli olup olmadıklarına bakılmaksızın, erkek çocukların yükseköğrenim görmeleri halinde 25 yaşını doldurmamış olmamaları, ortaöğrenim görmeleri halinde 20 yaşını doldurmamış olmaları, herhangi bir eğitim kurumunda öğrenim görmemeleri halinde ise 18 yaşını doldurmamış olmaları,
Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentleri hariç Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmıyor olmaları,
Kendi sigortalılıkları nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olması,
şarttır.