• 03-05-2023, 11:06:09
    #82
    bim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru tespitler, üzücü olan konu kamuyu memuriyeti bilmeyenler bilgisi olmadan fikir üretmeye çalışıyor. Ekonominin enflasyonun hali ortada ve herkesi etkiliyor fakat bir kesim durumunu anlatırken başka bir kesim uzanamadığı ciğere mundar diyor. Madem çalışma şartları bu kadar rahat ve ücretler iyi buyurun sizde memur olun tutan yok.
    Bugün özelde asgari ücretli vasıfsız çalışanın hiçbir sorumluluğu yoktur, işine gelmezse başka işe geçer. Memur diye eleştirdiğiniz kişinin birçok sorumluluğu var. Yeri gelir milyonluk, milyarlık liralık evrağa imza atar, kamuda yapılan iş yıllarca peşini bırakmaz, hata yaparsa zimmet çıkar, dolayısıyla kazın ayağı hiçte göründüğü gibi değil. Vatandaşa birçok şey yansımadığı için herşey güllük gülistanlık sanıliyor ama gerçekler öyle değil. Yurtdisi örneklerine baktığınız zaman devlet memurluğu devleti temsil etmesi ve aldığı sorumluluklar nedeniyle en itibarlı mesleklerden birisi ve ücretleri oldukça tatmin edici. Çünkü siyasetciler gider gelir ama memurlar kalır, işi bilen memurlardir zaten. Kötü durumu anlatan memurlara karşı iki koyunu versen kaybedip gelecek olanlarin şurada yaptigi yorumlar son derece üzücü ama elbette yanlış.
    Yurtdışında memurun adı Civil Servant'dır yani toplumun hizmetkarı.
    Türkiye'de ise memurlar suratı beş karış, zorla iş yapan ve insanları hakir görendir.
    Size müstehak her şey.

    Bizzat kuzenimin demecini ileteyim. Kendisi Edebiyat Öğretmeni. Atanmadan önce babasının dershanesinde çalışıyordu, atanınca dedi ki: "Oh be, dünya varmış! Babam dershanesinde beni it gibi çalıştırıyordu, devlete geçtim. Salla başı al maaşı!" dedi.

    Besim Tibuğun da dediği gibi, devlet kurumlarındaki memurlar çürümüş düzene geliyorlar, idealist bile olsalar 6 ay sonra onlar da çürüyor ve topluma hizmet etmeye değil, yatmaya geliyorlar.

    Şu anda memurların %40 ını işten at, hiçbir şey aksamaz.
  • 03-05-2023, 11:16:13
    #83
    ekonomiyi düzleyin herkes kendi evini alsın. aile yapısını da korumuş olursunuz hem.
    aile yapısını bozma ifadesi genelde bir kitlenin cümlesi. ve genelde o kitle aynı cümle yapılarını kullanıyor. **Türkçe diye bir ifade çıktı ortaya. aynı dile mensupsunuz gibi algıladım bir an.

    bahsettiğiniz ilan gerçekten odasını değerlendirmek isteyen biri olabilir. aklınıza ilk fesatlık geliyorsa bunu bir sorgulayın.
    bahsettiğiniz ilan fake olabilir. esk*rt tarzı işler için reklam çalışması olabilir böyle çalışmalar da çok sahibinden'de.
    bahsettiğiniz ilan tüm ihtimalleri değerlendirdikten sonra en en son sırada aile yapısını bozmaya yönelik bir girişim olabilir. hatta en son sırada bile olmayabilir. ilk bunu değerlendirmiş olmanız zihniniz hakkında bazı ipuçları veriyor.

    siz kendi ailenizden eminseniz sorun yok. kendi ektiğiniz tohumlardan eminseniz sorun yok. kendi eşiniz dostunuz akrabanız böyle şeyleri görüp özenecekse bu sizin çevrenizin sorunu. ve içten içe bundan korkuyorsunuz demektir. itiraf etmeseniz (edemeseniz) de.

    benim bunlardan korkum yok. zaten havuz medyası (turkuaz ve albayrak medya grubu) içinde yayınlanan tüm dizilere baktığınızda aile yapısını bozacak değil zaten bozan pek çok yayın görürsünüz. bunlar kuvvetle muhtemel savunduğunuz tarafların kanalı. oradakilere ses çıkarın önce çünkü onlar 50 milyondan fazla izleyiciyi doğrudan etkiliyor. bahsettiğiniz sahibinden ilanları 10 kişi 20 kişiyi etkiler etkilese bile. matematikte işlem önceliği vardır.

    yani mantıklı argümanlar ile konuştuğumuzda elinizde pek bir şey kalmıyor. ama yine de bir tarafta milyonda birlik bile olmayan bir ihtimal üzerinden fikir beyan ediyorsunuz. diğer tarafta milyonları doğrudan etkileyen ihtimalleri gözardı ediyorsunuz. sorgulayan insanları bir şeylere inandırmak zordur. siz çoktan inanmışsınız.
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R10 bazı konulara yazdım sahibinden linkini koyarak

    aile kavramını bitirecekler hatta bir tane ilanda paylaştım

    kız ilan vermiş babamla ben kalıyorum bizimle kalacak hanım arıyoruz ( erkek aramıyorlar ) kadın arıyorlar

    odanın birisini ona kiralayacaklarmış

    1 yıl oldu 1 yıl önce çokca yazdım böyle giderse 1 evde 3 aile oturacak kimin kim olduğu belli olmayacak
  • 03-05-2023, 11:18:12
    #84
    Memuru sevmeyen, iyiliğini istemeyen ne çok kesim varmış Arkadaşlar neden sürekli başka mesleklerle kıyaslanma durumu oluyor? Şuan kimse maaşından memnun değil olamazda bu ekonomi hemen hemen herkesi batırdı.

    Memur dediğimiz insanlar, devleti temsilen vatandaşa hizmet eden okumuş insanlardır. Öyle yabana atılacak cinsten, vasıfsız çalışanlarla kıyaslanacak bir kesim değildir. Devlet'e saygı memura saygıdan başlar. Elbet işini düzgün yapmayanlar da vardır onlar tabi ayıklanmalı ama memurlar yatıyor gibi konuşan gevşek ağızlı insanların dediklerine bakmayın. Onlar hiçbir vasfı olmayan boş boş konuşup kıskançlık ve hasetten başka bir özelliği olmayan insanlardır.

    Tüm mesleklerin hayatımızda çok önemli bir rolü var ancak memurluk devletin bizzat elidir, ayağıdır bu bakımdan laf ettirmemek lazım. Atatürk şuan yaşıyor olsaydı memuruna asla laf ettirmezdi.
  • 03-05-2023, 11:23:17
    #85
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sıkıntı yok hocam diplomanı simit tezhagına asar diplomalı simitçi diye satarsın. Ben en çok sizin gibi insanlara kızıyorum. Yani meslek veya okul okumakla alakalı değil karakter olarak. 10 kişiden 9'u sürünsün umrunuzda olmaz. Ama ucu size dokununca bağırıp çağırmaya başlıyorsunuz. Türkiye'ye hoş geldiniz bol şanslar
    sen de ne duyarcı çıktın be birader.

    asgari ücretle yaşayan, çalışan adam " halinden memnun olmayı sürdürüyor, aynı oy tercihlerini yapıyor, etrafta birilerinin adını bağırarak, parti logosunu alnına kazıyarak geziyorsa " buna memur mu çıkıp ses yükseltecek?

    herkes evvela kendinden meshul. kimse senin için ses çıkarmak zorunda değil.

    senin kafa doktorlara saldıran tiplerde de var. bunca zaman ses çıkarmazsınız, kendinize bi şey olunca ses yaparsınız derler. napacaktı doktor, senin saçma tercihlerinin peşinde sana dil döküp bunu yapma mı diyecekti? senin kendi başına aramadığın, savunmadığın hakkının arkasında bekçi mi olacaktı?

    bu ülkede iktidarı belirleyen en büyük etken, asgari ücretlilerdir. çünkü nüfusun en büyük kısmını oluşturuyorlar. bu adamlar da hala aynı seçimleri yapmayı sürdürüyor, kendilerini bu halde tutanları iktidarda tutmaktan haz alıyor, mutlu oluyorlarsa bunlar için üzülmek, dertlenmek, kederlenmek memur veya başkasına düşmez. adamlar kendi kendilerini bu hale getirmişler ve kendilerinin umrunda olmamış.

    memurun kendi durumuna çıkardığı ses kadar, onlar da ses çıkarıyor olsa zaten bugünler yaşanmaz. bırakın bu duyarları.
  • 03-05-2023, 11:24:38
    #86
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ekonomiyi düzleyin herkes kendi evini alsın. aile yapısını da korumuş olursunuz hem.
    aile yapısını bozma ifadesi genelde bir kitlenin cümlesi. ve genelde o kitle aynı cümle yapılarını kullanıyor. **Türkçe diye bir ifade çıktı ortaya. aynı dile mensupsunuz gibi algıladım bir an.

    bahsettiğiniz ilan gerçekten odasını değerlendirmek isteyen biri olabilir. aklınıza ilk fesatlık geliyorsa bunu bir sorgulayın.
    bahsettiğiniz ilan fake olabilir. esk*rt tarzı işler için reklam çalışması olabilir böyle çalışmalar da çok sahibinden'de.
    bahsettiğiniz ilan tüm ihtimalleri değerlendirdikten sonra en en son sırada aile yapısını bozmaya yönelik bir girişim olabilir. hatta en son sırada bile olmayabilir. ilk bunu değerlendirmiş olmanız zihniniz hakkında bazı ipuçları veriyor.

    siz kendi ailenizden eminseniz sorun yok. kendi ektiğiniz tohumlardan eminseniz sorun yok. kendi eşiniz dostunuz akrabanız böyle şeyleri görüp özenecekse bu sizin çevrenizin sorunu. ve içten içe bundan korkuyorsunuz demektir. itiraf etmeseniz (edemeseniz) de.

    benim bunlardan korkum yok. zaten havuz medyası (turkuaz ve albayrak medya grubu) içinde yayınlanan tüm dizilere baktığınızda aile yapısını bozacak değil zaten bozan pek çok yayın görürsünüz. bunlar kuvvetle muhtemel savunduğunuz tarafların kanalı. oradakilere ses çıkarın önce çünkü onlar 50 milyondan fazla izleyiciyi doğrudan etkiliyor. bahsettiğiniz sahibinden ilanları 10 kişi 20 kişiyi etkiler etkilese bile. matematikte işlem önceliği vardır.

    yani mantıklı argümanlar ile konuştuğumuzda elinizde pek bir şey kalmıyor. ama yine de bir tarafta milyonda birlik bile olmayan bir ihtimal üzerinden fikir beyan ediyorsunuz. diğer tarafta milyonları doğrudan etkileyen ihtimalleri gözardı ediyorsunuz. sorgulayan insanları bir şeylere inandırmak zordur. siz çoktan inanmışsınız.
    adam tanımadığı bir kişiyi odasını ilana kiraya koymuş

    aynı ülkemizdeki göçmenler gibi onlarda 1 evde 3 kişi kalıyorlar bunları gördük aynısını bu ülkenin yerli vatadaşına da yapıyorlar

    yani bu ülkenin insanı bunu hak etmiyor rahat ve ferah içinde yaşamamız gerekirken köle sığıntı gibi yaşıyoruz

    niye bu siyasiler yüzünden
  • 03-05-2023, 11:40:44
    #87
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında memurun adı Civil Servant'dır yani toplumun hizmetkarı.
    Türkiye'de ise memurlar suratı beş karış, zorla iş yapan ve insanları hakir görendir.
    Size müstehak her şey.

    Bizzat kuzenimin demecini ileteyim. Kendisi Edebiyat Öğretmeni. Atanmadan önce babasının dershanesinde çalışıyordu, atanınca dedi ki: "Oh be, dünya varmış! Babam dershanesinde beni it gibi çalıştırıyordu, devlete geçtim. Salla başı al maaşı!" dedi.

    Besim Tibuğun da dediği gibi, devlet kurumlarındaki memurlar çürümüş düzene geliyorlar, idealist bile olsalar 6 ay sonra onlar da çürüyor ve topluma hizmet etmeye değil, yatmaya geliyorlar.

    Şu anda memurların %40 ını işten at, hiçbir şey aksamaz.
    Toplumun hizmetkarı olduğu için mi amerikan polisi takır takır zencileri indiriyor geçin bunları. Kılına dokunamazsiniz yurtdisinda. Asıl yine bizim insanımız memurumuz insancıldir. Kamu otoritesini temsil eden memurların elbette bir ağırlığı olacak, aksi takdirde vatandaş enseye tokada döner, otorite saglayayamazsiniz. Köpekler istedi diye atlar ölmez. Kötü örnek herkesi bağlamaz. Besim Tibuk denen soytarı ne bilirmiş memuriyeti ki yorum yapıyor.
  • 03-05-2023, 11:45:24
    #88
    bim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletin hizmetkarı olduğu için mi amerikan polisi takır takır zencileri indiriyor geçin bunları. Kılına dokunamazsiniz yurtdisinda. Asıl yine bizim insanımız memurumuz insancıldir. Kamu otoritesini temsil eden memurların elbette bir ağırlığı olacak, aksi takdirde vatandaş enseye tokada döner, otorite saglayayamazsiniz. Köpekler istedi diye atlar ölmez. Kötü örnek herkesi bağlamaz. Besim Tibuk denen soytarı ne bilirmiş memuriyeti ki yorum yapıyor.
    Uslübunuz çok yanlış. Üslubu böyle olan kişiyi ben ciddiye alıp, cevap vermem.
    İyi forumlar.
  • 03-05-2023, 11:47:35
    #89
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uslübunuz çok yanlış. Üslubu böyle olan kişiyi ben ciddiye alıp, cevap vermem.
    İyi forumlar.
    Deyim kısmı sözüm meclisten dışarı, size yönelik söylemedim mesaja eklemeyi unuttum ama diğer yazdıklarımın tecrübeyle sabittir arkasındayım.
  • 03-05-2023, 11:52:57
    #90
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eğer ki bunca alıma rağmen hala iş yetişmiyorsa belki de sistem yanlıştır sizin dediğiniz mantıkla gidersek 1 milyon memur daha alınsa ilgili kuruma yine yetişmiyor işler denilecek çünkü belki de sistemin hantal işleyişinden kurtulmak lazımdır.



    Hocam genel olarak baya saçma konuşmuşsunuz tebrik ederim sizi. En başta memur olmayan kesimin vasfı olmadığını nereden çıkardınız? Kendim adına konuşmayacağım. Ancak okuduğu alana devlet alım yapmıyor diye özel sektörde çalışan bir çok kişi var. Hatta memur alımı yok diye idareten Bim'de çalışıyor. Arkadaşın 2 yabancı dili ve yüksek lisansı var. Malum seçim öncesi piyasalar durgun diye iş bulamadı ve kimseye yük olmayayım diye girdi işe. Hangi memur bu arkadaştan daha vasıflı kaçının 2 yabancı dili ve derece ile bitirilmiş lisans ve yüksek lisans diploması var. Özel sektörde neden iyi maaş alamıyor demeyin lütfen seçimden dolayı adam akıllı alım yapan yok ayrıca konumuz bu da değil siz genel olarak memurlar için kalifiye diğerleri için vasıfsız ibarelerini kullanmıştınız gerçi.
    Hocam tam okumadın sarımın yazının içerisinde de yer alıyor. Asgari ücret verilebilecek min. ücreti ifade eder. En düşük ücretide vasfı olmayan kişiler alır. Yorumda yazdığı gibi vasfı olan birisine asgari ücret vermek karaktersizliktir. Örneğin adın bi ustalığı vardır, yabancı dili vardır, bilgisayar/program kullanmayı biliyordur bunlar vasıftır.
    Yüksek lisans yapmış ve 2 yabancı dil bilen birine asgari ücreti teklif eden yüzsüzdür.

    Fakat farz edelim sen atom mühendisi oldun atomu parçalıyorsun fakat bi fabrikada paketleme işininde çalışıyorsun. Bu durumda sen vasfını kullanmadığın için vasıfsızsın zaten.

    Bu vasıflara uygun memurluk yoksa bu devletin suçu memurların suçu mu uygun kadro açılmaması.