• 14-02-2023, 09:55:31
    #10
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış biliyorsunuz hocam. Sadece şehadet getirilip müslüman olunuyor ve Allahın varlığına birliğie hz muhammed sav'in onun elçisi olduğuna gönülden inanınca müslüman olunuyor.
    İbadetlere gelince ELBETTEKİ BÜTÜN MÜSLÜMANLARIN ibadetlerini yerine getirmesi gerekiyor. Ancak yapmasa yada yapamasa bile kulluk görevini yapmamış olur fakat Allahın varlığına ve birliğine inandığı ona şehadet ettiği için ahirette cezasını çektikten sonra cennete gidecek. Ama müslüman olmayan şehadet getirmeyen birisi isterse dünyanın en iyisi olursa olsun Allahın varlığını birliğini ve islamı kabul etmediği için ebedi cehennemde kalacak.

    Şöyle düşünün; Bir saray, yüzlerce kapalı kapıları var. Bir tek kapı açılmasıyla o saraya girilebilir, öteki kapılar da açılır. Eğer bütün kapılar açık olsa, bir iki tanesi kapansa, o saraya girilemeyeceği söylenemez.
    Önemli olan burada saraya girmek tüm kapıları açmak için içerden denemiş olursun öyle bakmak gerekiyor.

    Bu yüzden islamı anlamak için tanımak için önce islama girmek gerekiyor çünkü Allah korusun henüz araştırma aşamasında olsanız ve ölseniz imansız gidersiniz ama önce şehadet getirip sonra araştırsanız imanlı gitmiş olursunuz

    Şimdi bu çinli arkadaşta hemen öğrenebilecek hali yok ama zamanla namazı da öğrenir kuranı da öğrenir ibadetleri de öğrenir islama uygun yiyecekler yer herkes haram şey yemiyor sonuçta çinde
    https://www.ahmettunalilar.com/nm-Ke...öylemek-cp-73

    Yeterli değildir hocam. Ben medyanın abarttığı kadar bakmıyorum olaylara. Dediğim gibi çin mutfağı müslümanlara çok ters. Yarın bir gün haram tükettiği zaman müslüman olarak ölmeyecek. Ancak ölmeden önce kelime-i şahadet getirip, müslümanlığa aykırı bir şey yapmamışsa o zaman müslüman olarak öleceği kesinlik kazanabilir.

    misal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekşiye çevirdiniz iyice burayı, sevinecek bir şey bulun işte kıyınsan köşesinden bir şeyin de.
    Ekşi ile ne alakası var ? En az medya kadar abartmışsın sende.
  • 14-02-2023, 10:02:27
    #11
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkçe'nin kelime hazinesi yaklaşık 200.000 iken arapça'da bu sayı yaklaşık 750.000'dir. Eğer hala Türkçe mealinin arapça karşılığını verdiğini düşünüyorsanız bir şey diyemem hocam. Meal okuyarak binlerce insan maalesef dinden çıkıyor. Meal okuyun diyenler genelde islama düşman oluyor bence izlediğiniz yol doğru değil. Elbetteki manasını öğrenmeliyiz fakat mealinden değil TEFSİRLERDEN öğrenmeliyiz. Adam mealde bir ayet görüyor aa bu ayet kafama uymadı diyip dinden çıkıyor. Halbuki tefsiri okusa o ayet ne için nuzul olmuş öncesi sonrası ayetleri okusa durumu anlayacak ama insanlar kolaya kaçıyor.

    Ölünün arkasından yasin okunmasını peygamber efendimiz istemiştir. Ölünün arkasından kuran okunmaz diyenler selefilerdir selefiler de sapıtmış dinden çıkmış bir topluluktur haşa Allahın gökte olduğuna inanırlar fakat Allah zamandan ve mekandan münezzehtir.

    İsterseniz detaylıca okuyun. Ama şunu da bilirim hiçbir ehli sünnet müslüman kuranı kerimi Türkçe-ingilizce yada herhangi başka bir dilden okuyayım demez. Anlamını öğrenmek için okur örneğin ben okuduğum arapçanın altında türkçesini de okuyorum.
    Ama sadece Türkçe okumak kesinlikle doğru değil.

    https://sorularlaislamiyet.com/kuran...mi-daha-iyidir
    .

    “ meal okuyun diyenler İslam düşmanı oluyor” hocam bu cümlenizden sonra pek tartışmaya gerek yok.

    Gündelik hayatınızda eminim günlük 400 kelimeden fazla kelime kullanmıyorsunuz bana gelmiş Türkçe de 250 bin Arapça da 750 bin kelime var diyorsunuz

    Size iyi yorumlar diliyorum. Allah ibadetlerinizi kabul etsin 👍
  • 14-02-2023, 10:02:37
    #12
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkçe'nin kelime hazinesi yaklaşık 200.000 iken arapça'da bu sayı yaklaşık 750.000'dir. Eğer hala Türkçe mealinin arapça karşılığını verdiğini düşünüyorsanız bir şey diyemem hocam. Meal okuyarak binlerce insan maalesef dinden çıkıyor. Meal okuyun diyenler genelde islama düşman oluyor bence izlediğiniz yol doğru değil. Elbetteki manasını öğrenmeliyiz fakat mealinden değil TEFSİRLERDEN öğrenmeliyiz. Adam mealde bir ayet görüyor aa bu ayet kafama uymadı diyip dinden çıkıyor. Halbuki tefsiri okusa o ayet ne için nuzul olmuş öncesi sonrası ayetleri okusa durumu anlayacak ama insanlar kolaya kaçıyor.

    Ölünün arkasından yasin okunmasını peygamber efendimiz istemiştir. Ölünün arkasından kuran okunmaz diyenler selefilerdir selefiler de sapıtmış dinden çıkmış bir topluluktur haşa Allahın gökte olduğuna inanırlar fakat Allah zamandan ve mekandan münezzehtir.

    İsterseniz detaylıca okuyun. Ama şunu da bilirim hiçbir ehli sünnet müslüman kuranı kerimi Türkçe-ingilizce yada herhangi başka bir dilden okuyayım demez. Anlamını öğrenmek için okur örneğin ben okuduğum arapçanın altında türkçesini de okuyorum.
    Ama sadece Türkçe okumak kesinlikle doğru değil.

    https://sorularlaislamiyet.com/kuran...mi-daha-iyidir
    Verdiğiniz bilginin doğruluğunu bilmiyorum ama 750.000 kelime yerine 200.000 kelime ile bir şeyleri ifade etmek daha iyidir. Kendini ifade edemeyen daha çok kelime kullanır anlaşabilmek için. Ayrıca meal farklı bir şey. Bire bir Türkçe tercümesi olsa Arapçadan farklı yok. Sonuç olarak biz de anlıyoruz Allah da bizi anlıyor hangi dili konuşursak konuşalım. Meal açıklamalara yer verdiği için birebir Kur’an anlamını vermeyip yorumlamalara sebep veriyor olabilir. Ama tamamen Türkçe’ye çevrilmiş olursa okumanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Arapça okuyup anlamıyoruz bile. Okuduğumuz şeyi anlarsak ancak o zaman uygulayabiliriz. Diğer türlü başkaları ne derse ona inanmak durumunda kalabiliyoruz.

    Ek: Asıl konuyu atlamışım. Adam fotoğraf çektirdi diye Müslüman oldu diyemeyiz. Dediyse bile gerçek Müslüman olmak için bazı şartları yerine getirmesi gerekiyor. Umarım iyi bir Müslüman olur.
  • 14-02-2023, 10:06:13
    #13
    Nesiva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.ahmettunalilar.com/nm-Ke...öylemek-cp-73

    Yeterli değildir hocam. Ben medyanın abarttığı kadar bakmıyorum olaylara. Dediğim gibi çin mutfağı müslümanlara çok ters. Yarın bir gün haram tükettiği zaman müslüman olarak ölmeyecek. Ancak ölmeden önce kelime-i şahadet getirip, müslümanlığa aykırı bir şey yapmamışsa o zaman müslüman olarak öleceği kesinlik kazanabilir.
    Haram işlemek insanı dinden çıkarmaz günahkar yapar. Eğer öyle olsaydı dünyada müslüman kalmazdı.
    Allah tövbe kapısını hep açık bırakır yalnızca kendisine şirk koşanlar hariç.

    Haşa Allah günah işleyeceğimizi bilmiyor mu? Kuranı kerimde kaç yerde diyor tövbe edin tövbenizi kabul edeyim, Allah çok merhametlidir çok bağışlayandır diyor her surede nerdeyse.
    Aslında cehenneme gitmek daha zor daha maliyetli ama insanoğlu şeytana ve nefsine uydu mu her şeyi yapıyor maalesef.

    Amel, imandan bir parça değildir. Büyük günahlardan birisini işleyen bir Müslüman, o günaha imansızlığı sebebiyle değil, nefsine mağlup olduğu, hissiyatının, duygularının sesine kulak verdiği için girmiştir. Samimi Tövbe ederse Allahın izniyle Allah neden kabul etmesin. Ama ona ortak koşarak inkar ederek ölenler yada öleceği zaman onu kabul edenler için durum farklı.
  • 14-02-2023, 10:10:01
    #14
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz bilginin doğruluğunu bilmiyorum ama 750.000 kelime yerine 200.000 kelime ile bir şeyleri ifade etmek daha iyidir. Kendini ifade edemeyen daha çok kelime kullanır anlaşabilmek için.
    Hocam Türkçede günlük hayatta kullandığımız 6.463 kelime arapça ve bunları çok sık kullanıyoruz.
    Kendini ifade edemeyen fazla söz kullanmaz aksine daha az kelime kullanır o yüzden kitap okumayan insanların kelime dağarcığı daha düşüktür.

    O kadar kelime olması söz sanatındandır. Mealde türkçe olarak bizim anladığımız şeyin arapçada cümle içinde farklı anlamları var.

    Yani herkes istediği gibi okusun sözüm yok ben doğru olmadığını söylüyorum islam alimlerinin tümü de kuranın arapçasından okunması gerektiğini söylüyor zaten. Okumayana dayak atarak okutacak halimiz yok zaten elbet bir gün ölüp gideceğiz nasıl okuyup okumamamız gerektiğini uygulamalı olarak göreceğiz
  • 14-02-2023, 11:02:30
    #15
    Eee ne olmuş? Herkesin kendi tercihi kimin hangi dine girip çıktığı sizi neden bu kadar alakadar ediyor? Burada ki bire karşılık, her yıl Türkiye de binlerce insan dinden çıkıyordur.

    Bir de şu Türkçe ye utanmadan dil uzatan arkadaşlar neyin kafasını yaşıyorsunuz dil dediğin kullanıldıkça gelişir ve kelime haznesi gelişir. Utanmadan yetersiz diye yaftaladığınız dilinize sahip çıkıp geliştirmek için çaba sarf edeceğiniz yere bir de kendi dilinizi yetesizlikle itham ediyorsunuz. Türkçe matematiksel yapısının getirdiği ve deyim zenginliğinden dolayı tek kelimeden bir çok kelime türetilmesine izin verir.
    Ayrıca yüz yıllarca yöneticiler tarafından örselenip Arapça ve Farsçanın gölgesin de bırakılmıştır, buna rağmen gayet zengin bir kültüre ve kelime hazinesine sahiptir.

    Eğer kelime fazlalığı bir dilin üstünlüğünün göstergesi oluyorsa çevirin kuranı ingilizce ne de olsa şuan da en çok kelimeye sahip dil o.

    Ne mutlu ki zamanın da Atatürk gibi bir lider çıkıp Türkçe ile alakalı çalışmalar yapmış.
  • 14-02-2023, 11:11:00
    #16
    Cenneti garantilemişken yanlış bir kararla hayatını cehenneme çevirmek demek böyle oluyormuş.
  • 14-02-2023, 11:23:46
    #17
    rangerone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eee ne olmuş? Herkesin kendi tercihi kimin hangi dine girip çıktığı sizi neden bu kadar alakadar ediyor? Burada ki bire karşılık, her yıl Türkiye de binlerce insan dinden çıkıyordur.

    Bir de şu Türkçe ye utanmadan dil uzatan arkadaşlar neyin kafasını yaşıyorsunuz dil dediğin kullanıldıkça gelişir ve kelime haznesi gelişir. Utanmadan yetersiz diye yaftaladığınız dilinize sahip çıkıp geliştirmek için çaba sarf edeceğiniz yere bir de kendi dilinizi yetesizlikle itham ediyorsunuz. Türkçe matematiksel yapısının getirdiği ve deyim zenginliğinden dolayı tek kelimeden bir çok kelime türetilmesine izin verir.
    Ayrıca yüz yıllarca yöneticiler tarafından örselenip Arapça ve Farsçanın gölgesin de bırakılmıştır, buna rağmen gayet zengin bir kültüre ve kelime hazinesine sahiptir.

    Eğer kelime fazlalığı bir dilin üstünlüğünün göstergesi oluyorsa çevirin kuranı ingilizce ne de olsa şuan da en çok kelimeye sahip dil o.

    Ne mutlu ki zamanın da Atatürk gibi bir lider çıkıp Türkçe ile alakalı çalışmalar yapmış.
    Cahille tartışmayın çünkü ben hiç yenemedim demiş İmam gazali çok güzel söylemiş
  • 14-02-2023, 11:28:22
    #18
    @Gokenim; Meal okuyarak binlerce insan maalesef dinden çıkıyor yazmışsınız Buna siz mi karar veriyorsunuz? Bence yazdığınız bu mesajı tekrar gözden geçirmelisiniz.