• 14-02-2023, 08:49:14
    #1


    Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen illerden olan Malatya'ya gelen Çin Halk Cumhuriyeti arama kurtarma ekibi, Artvin'in Yusufeli ilçesinden gelen belediye ekipleri ile birlikte arama kurtarma çalışmalarına devam ediyor. Çinli arama kurtarma ekibinde görevli Jun Cang, enkaz altında Kur'an-ı Kerim'i görünce çıkartarak, Yusufeli ekibinden Sinan Kaçmaz'a teslim etti. Kaçmaz, enkaz altından çıkan Kur'an-ı Kerim'i Cang'a hediye etmeye karar verdi. Kur'an-ı Kerim'i alan Jun Cang, kelimeyi şahadet getirerek Müslüman oldu. Bunun üzerine Kaçmaz, Çinli arama kurtarma personeline Yusuf ismini verdi.
  • 14-02-2023, 09:21:15
    #2
    Hocam müslüman olup olmaması önemli değil de bunlar çok değerli şeyler. Sadece şahadet getirerek Müslüman olunabileceğini hiç sanmam çünkü ibadetlerini de yerine getirmesi gerekiyor. Aynı zamanda Çin mutfağı, müslümanlar için uygun değil. Ama dediğim gibi dini değerlerimize gösterdiği saygı yeter de artar bile. Medya biraz abartmış gibi geldi bana
  • 14-02-2023, 09:30:05
    #3
    Nesiva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam müslüman olup olmaması önemli değil de bunlar çok değerli şeyler. Sadece şahadet getirerek Müslüman olunabileceğini hiç sanmam çünkü ibadetlerini de yerine getirmesi gerekiyor. Aynı zamanda Çin mutfağı, müslümanlar için uygun değil. Ama dediğim gibi dini değerlerimize gösterdiği saygı yeter de artar bile. Medya biraz abartmış gibi geldi bana
    Ekşiye çevirdiniz iyice burayı, sevinecek bir şey bulun işte kıyınsan köşesinden bir şeyin de.
  • 14-02-2023, 09:31:56
    #4
    Bizimkiler gibi arapça okumasında en azından Allah'ın emirlerini anlayarak dinini doğru yaşasın
  • 14-02-2023, 09:35:16
    #5
    Nesiva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam müslüman olup olmaması önemli değil de bunlar çok değerli şeyler. Sadece şahadet getirerek Müslüman olunabileceğini hiç sanmam çünkü ibadetlerini de yerine getirmesi gerekiyor. Aynı zamanda Çin mutfağı, müslümanlar için uygun değil. Ama dediğim gibi dini değerlerimize gösterdiği saygı yeter de artar bile. Medya biraz abartmış gibi geldi bana
    Yanlış biliyorsunuz hocam. Sadece şehadet getirilip müslüman olunuyor ve Allahın varlığına birliğie hz muhammed sav'in onun elçisi olduğuna gönülden inanınca müslüman olunuyor.
    İbadetlere gelince ELBETTEKİ BÜTÜN MÜSLÜMANLARIN ibadetlerini yerine getirmesi gerekiyor. Ancak yapmasa yada yapamasa bile kulluk görevini yapmamış olur fakat Allahın varlığına ve birliğine inandığı ona şehadet ettiği için ahirette cezasını çektikten sonra cennete gidecek. Ama müslüman olmayan şehadet getirmeyen birisi isterse dünyanın en iyisi olursa olsun Allahın varlığını birliğini ve islamı kabul etmediği için ebedi cehennemde kalacak.

    Şöyle düşünün; Bir saray, yüzlerce kapalı kapıları var. Bir tek kapı açılmasıyla o saraya girilebilir, öteki kapılar da açılır. Eğer bütün kapılar açık olsa, bir iki tanesi kapansa, o saraya girilemeyeceği söylenemez.
    Önemli olan burada saraya girmek tüm kapıları açmak için içerden denemiş olursun öyle bakmak gerekiyor.

    Bu yüzden islamı anlamak için tanımak için önce islama girmek gerekiyor çünkü Allah korusun henüz araştırma aşamasında olsanız ve ölseniz imansız gidersiniz ama önce şehadet getirip sonra araştırsanız imanlı gitmiş olursunuz

    Şimdi bu çinli arkadaşta hemen öğrenebilecek hali yok ama zamanla namazı da öğrenir kuranı da öğrenir ibadetleri de öğrenir islama uygun yiyecekler yer herkes haram şey yemiyor sonuçta çinde
  • 14-02-2023, 09:36:46
    #6
    Araphiso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizimkiler gibi arapça okumasında en azından Allah'ın emirlerini anlayarak dinini doğru yaşasın
    Kuranı kerim arapça okunur hocam bizimkiler gibi derken siz yanlış insanlar tanımış olabilirsiniz o sizin çevrenizle alakalı
    Allahın emirlerini yasaklarını yaşamak tam anlamıyla zaten mümkün değil bu ülkede sistem zaten izin vermiyor
  • 14-02-2023, 09:44:32
    #7
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuranı kerim arapça okunur hocam bizimkiler gibi derken siz yanlış insanlar tanımış olabilirsiniz o sizin çevrenizle alakalı
    Allahın emirlerini yasaklarını yaşamak tam anlamıyla zaten mümkün değil bu ülkede sistem zaten izin vermiyor
    Hocam Kuranı Kerim arapça okunur diye bir kural yok. Zaten bu kafa bizim ülkemizde tonlarca tarikata, cemaate yol açtı. Türkçe okuyup ayetleri anlamak varken arapça okumanın hiç bir mantığı yok. Aksini iddia etmek için acele davranmayın. Bir daha bir düşünün, yaratıcı kutsal bir kitap yolluyor. Bunu anlamanı bilmediğiniz şekilde okumak mı yararlı yoksa anladığınız dilde okumak mı ?
    Örneğin annem günde 5 vakit namaz kılar, kuran okur. Ve en az 20 senedir kuran okudugunu biliyorum. Geçen dedim ki; anne bana kuranı kerimden 1 tane türkçe cümle söyler misin ?
    ' Oğlum ben hep arapça okuyorum aklımda bir şey yok.'' işte ülkenin özeti burada saklı. Zamanında SEVGİLİ Mustafa Kemal ATATÜRK kuranı kerimi türkçeleştirerek halkın anlayacağı şekilde tüm ülkeye dağıtımını bizzat yaptırdı. Fakat bu millet inadına arapça okumaya devam ediyor. Ölünün arkasından fatiha okumak ? Yasin okumak ? O kadar çok yanlış yönlendirme var ki anlatamam. İmam hatip mezunu birisiyim derece ile bitirdim ve bu konularda çok araştırma yaptım. Varsa düşünceleriniz dinlemek isterim. Türkiye gerçek anlamda müslümanlığı yaşayan max %5 insan vardır o da muamma.
  • 14-02-2023, 09:52:56
    #8
    Çok güzel bir haber müslümanlık kadar değerli birşey yok 👏👏👏❤️💯🇹🇷🇹🇷
  • 14-02-2023, 09:53:20
    #9
    Araphiso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Kuranı Kerim arapça okunur diye bir kural yok. Zaten bu kafa bizim ülkemizde tonlarca tarikata, cemaate yol açtı. Türkçe okuyup ayetleri anlamak varken arapça okumanın hiç bir mantığı yok. Aksini iddia etmek için acele davranmayın. Bir daha bir düşünün, yaratıcı kutsal bir kitap yolluyor. Bunu anlamanı bilmediğiniz şekilde okumak mı yararlı yoksa anladığınız dilde okumak mı ?
    Örneğin annem günde 5 vakit namaz kılar, kuran okur. Ve en az 20 senedir kuran okudugunu biliyorum. Geçen dedim ki; anne bana kuranı kerimden 1 tane türkçe cümle söyler misin ?
    ' Oğlum ben hep arapça okuyorum aklımda bir şey yok.'' işte ülkenin özeti burada saklı. Zamanında SEVGİLİ Mustafa Kemal ATATÜRK kuranı kerimi türkçeleştirerek halkın anlayacağı şekilde tüm ülkeye dağıtımını bizzat yaptırdı. Fakat bu millet inadına arapça okumaya devam ediyor. Ölünün arkasından fatiha okumak ? Yasin okumak ? O kadar çok yanlış yönlendirme var ki anlatamam. İmam hatip mezunu birisiyim derece ile bitirdim ve bu konularda çok araştırma yaptım. Varsa düşünceleriniz dinlemek isterim. Türkiye gerçek anlamda müslümanlığı yaşayan max %5 insan vardır o da muamma.
    Türkçe'nin kelime hazinesi yaklaşık 200.000 iken arapça'da bu sayı yaklaşık 750.000'dir. Eğer hala Türkçe mealinin arapça karşılığını verdiğini düşünüyorsanız bir şey diyemem hocam. Meal okuyarak binlerce insan maalesef dinden çıkıyor. Meal okuyun diyenler genelde islama düşman oluyor bence izlediğiniz yol doğru değil. Elbetteki manasını öğrenmeliyiz fakat mealinden değil TEFSİRLERDEN öğrenmeliyiz. Adam mealde bir ayet görüyor aa bu ayet kafama uymadı diyip dinden çıkıyor. Halbuki tefsiri okusa o ayet ne için nuzul olmuş öncesi sonrası ayetleri okusa durumu anlayacak ama insanlar kolaya kaçıyor.

    Ölünün arkasından yasin okunmasını peygamber efendimiz istemiştir. Ölünün arkasından kuran okunmaz diyenler selefilerdir selefiler de sapıtmış dinden çıkmış bir topluluktur haşa Allahın gökte olduğuna inanırlar fakat Allah zamandan ve mekandan münezzehtir.

    İsterseniz detaylıca okuyun. Ama şunu da bilirim hiçbir ehli sünnet müslüman kuranı kerimi Türkçe-ingilizce yada herhangi başka bir dilden okuyayım demez. Anlamını öğrenmek için okur örneğin ben okuduğum arapçanın altında türkçesini de okuyorum.
    Ama sadece Türkçe okumak kesinlikle doğru değil.

    https://sorularlaislamiyet.com/kuran...mi-daha-iyidir