• 03-02-2023, 00:50:19
    #10
    Konunun tamamını okuyamadım uykulu uykulu hocam ama şunu biliyorum olmaz. Olamaz daha doğrusu. Aslında normalde herkes olması gerektiği gibi hastaye gitse hiç bir sorun olmayacak fakat olmuyor işte. Adamın karnı ağrıyor üniversite hastanesine gidiyor adamın iğnesi var 2. sağlık kuruluşuna gidiyor. Eğer sizin dediğiniz gibi olursa aşırı şekilde bölünüklük olur. Şu şekilde bir kaynak ileteyim daha ne demek istediğimi anlarsınız

    https://docs.google.com/presentation...it#slide=id.p1

    Okulda bize anlatılan ders bu şekilde en azından Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa diğer kaynakları da özelden iletebilrim
  • 03-02-2023, 00:50:31
    #11
    Türkiyede toplam 32.237 mahalle var buna köyler hariç

    Şehir hastanelerinin Sağlık Bakanlığı'na 2020'deki maliyeti 7 milyar 739 milyon TL neyse fazla yazıp vakit kaybetmeye gerek yok
  • 03-02-2023, 00:51:29
    #12
    Bende bu konuda her cami çevresi olması gerektiğini düşünüyorum neden derseniz hem bulunabilirliği yüksek hem olmayan yer yok sokak sokak olamaz o şekilde gerçekten abartı olabilir fakat dediğim şekilde odak nokta olabilir
  • 03-02-2023, 00:51:44
    #13
    Honomy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konunun tamamını okuyamadım uykulu uykulu hocam ama şunu biliyorum olmaz. Olamaz daha doğrusu. Aslında normalde herkes olması gerektiği gibi hastaye gitse hiç bir sorun olmayacak fakat olmuyor işte. Adamın karnı ağrıyor üniversite hastanesine gidiyor adamın iğnesi var 2. sağlık kuruluşuna gidiyor. Eğer sizin dediğiniz gibi olursa aşırı şekilde bölünüklük olur. Şu şekilde bir kaynak ileteyim daha ne demek istediğimi anlarsınız

    https://docs.google.com/presentation...it#slide=id.p1

    Okulda bize anlatılan ders bu şekilde en azından Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa diğer kaynakları da özelden iletebilrim
    Üstad çok teşekkür ederim değerli bilgilerin için Kesinlikle haklısın. Basit enjeksiyon işlemleri karın ağrısı vb şikayetlerde aile sağlık merkezi kullanılabilir aslında ama biliç eksikliği var insanlarımızda ne yazık ki. Mutlaka kaynağı inceleyeceğim çok teşekkür ederim
  • 03-02-2023, 00:52:20
    #14
    1- O kadar sağlık personeli yok, artık olmayacak da. Sırf bu yüzden sağlık bölümlerini bile aşağıya çekmeye başladılar üniversite puanlarını. Buradan anlayabilirsiniz.

    2- Bahsettiğiniz sistem biraz ilçesel - kentsel olarak küçük şehirlerde var zaten. ( Duyma bir bilgi değil, kendi memleketimden biliyorum )

    3- Her mahallede 3-6 cami biraz az değil mi? Gelin onu 10-15 yapalım biz. Hangi mahallede 6 camii var, ben görmedim bu yaşıma kadar.
  • 03-02-2023, 00:53:38
    #15
    sakalper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstad çok teşekkür ederim değerli bilgilerin için Kesinlikle haklısın. Basit enjeksiyon işlemleri karın ağrısı vb şikayetlerde aile sağlık merkezi kullanılabilir aslında ama biliç eksikliği var insanlarımızda ne yazık ki. Mutlaka kaynağı inceleyeceğim çok teşekkür ederim
    Rica ederim hocam ne demek Kesinlikle en büyük sorun o zaten. İnsanlar bilinçli değil. Sağlık basamaklarını doğru şekilde kullanabilirsek tüm sorunlar çözülür aslında. Şuan sırf ileride belki lazım olur diye hastaneden dişçiden randevu alan insanlar var. Yazık gerçekten yazık
  • 03-02-2023, 00:54:22
    #16
    sakalper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oturduğum Bina Aile sağlık merkezi ile bitişik. İğne vurulmak, İlaç yazdırmak ve serum dışında bir etkinliğini görmedim. Kapsamlı olandan bahsediyorum hocam Allah korusun büyük bir vaka da müdahale edebilecek kadar.
    Tabiki olsa herkes için iyi olurdu
  • 03-02-2023, 00:55:17
    #17
    royalenes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- O kadar sağlık personeli yok, artık olmayacak da. Sırf bu yüzden sağlık bölümlerini bile aşağıya çekmeye başladılar üniversite puanlarını. Buradan anlayabilirsiniz.

    2- Bahsettiğiniz sistem biraz ilçesel - kentsel olarak küçük şehirlerde var zaten. ( Duyma bir bilgi değil, kendi memleketimden biliyorum )

    3- Her mahallede 3-6 cami biraz az değil mi? Gelin onu 10-15 yapalım biz. Hangi mahallede 6 camii var, ben görmedim bu yaşıma kadar.
    Buyrun oturduğum yer Elbette farklılık gösterebilir, ben zaten çokluğundan da şikayet etmedim. Toplum yararına olabilecek bir konu olabilir diye düşündüm. Yoksa ben rahat ettikten sonra ve gerçekten imkan var ise neden rahatsız etsin ki hocam her cami de imamlar müezzinler personeller istihdam ediliyor, eğitilebiliyor ise sağlıkta da aynı reform gerçekleştirilebilir.
  • 03-02-2023, 00:56:32
    #18
    Honomy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rica ederim hocam ne demek Kesinlikle en büyük sorun o zaten. İnsanlar bilinçli değil. Sağlık basamaklarını doğru şekilde kullanabilirsek tüm sorunlar çözülür aslında. Şuan sırf ileride belki lazım olur diye hastaneden dişçiden randevu alan insanlar var. Yazık gerçekten yazık
    Maalesef hocam bilinçsizlik. Belki de gün içerisinde randevusu olup gitmeyen, 200 hastadan 20 kişi vardır. Randevu esnasında gelmeden 1 gün 2 gün önceden iptalini sağlasalar çok mükemmel olur ama nafile işte anlatamıyorsun, bilmiyorlar...