• 22-01-2023, 20:05:24
    #1
    GZR
    Tek Niyet: Memnuniyet ✅
    Merhaba, bir durum karşısında ne yaparsınız merak ediyorum. Akıl akıldan üstündür diyerek buraya konu açmak istedim.

    Bulunduğum bölgede son 2-3 yıldır madde kullanımı hat safhada. Çocukken beraber olduğum bir çok insan şuan bu bataklığın içinde çırpınıyor maalesef. Her gün farklı ve hiç beklemediğim insanların bu bataklığa düştüğünü duyar oldum. Allaha şükür ki hiçbir zaman yanlışa yönelmedim ama bana dokunmayan yılan bin yaşasın da diyemiyorum değer verdiğim insanlar günden güne yok olurken. Gizliliği bozmamak için hayal ürünü isimlerle konuyu özetlemeye çalışacağım.

    Bir yakınım olan Ahmet abi madde bağımlısı. Yaklaşık 4-5 yıldır kullanıyor ve bu yüzden evliliği sonlandı. Ailesi normalde varlıklı bir hayat yaşarken Ahmet abinin madde kullanımı sebebiyle açtığı maddi zararları kapatmakla uğraşmaktan maddi durumları çöktü. Her ay bir eşyalarını satar oldular mecburluktan. Her geçen gün daha kötüye gidiyor ve kendini canından ileri tutan anne babasına bile saygısız tükenmiş durumda. Babası bir memur maaşı ile hem ailesini hem Ahmet abinin açıklarını kapatmaya çalışıyor ama yetmiyor tabi. Yaşı da 33 olduğu için sözlerini dinletemiyorlar. Yapma oğlum, yazıktır, günahtır sözleri yetersiz kalıyor.

    İş tecrübesinden dolayı aylık 13-15K maaşlı iş tekkiflerini yok sayıp madde bağımlısı arkadaşlarının çalıştığı yerlerde aylık 3-4K maaşla çalışmayı tercih ediyor. Sırf onlarla bir arada olmak için.

    Yapılmadık bir yöntem kalmadı ama sonuç olarak bu abim asla maddeden uzaklaşmıyor. Tedaviye ikna edemiyoruz. Tedavi olsa yüksek oranda kurtulacak ama çok fazla tepki veriyor konusu açıldığında bile. Ne ailesini ne arkadaş çevresini dinliyor.

    Siz olsaydınız ne yapardınız? Nasıl bir yol izlemeyi tercih ederdiniz?

    Değerli zamanını ayırıp okuyan ve yanıt vermeye tenezzül eden herkese sonsuz teşekkürler şimdiden.
  • 22-01-2023, 20:37:58
    #2
    Tedaviden başka çaren yok, bir şekilde ikna edip hastaneye yatması gerekiyor
  • 22-01-2023, 23:16:02
    #3
    yeşilay ı arayın yeşilay işini çok iyi yapıyor ikna ederler onlar
  • 22-01-2023, 23:26:16
    #4
    güçlü bir isim.vali belediye başkanı gibi birisi araya girecek yada yeşilay dasn ekip gelir kendisini değerli hissettirecekler anca öyle olur.aile felan tavsiyesi bu safhada işlemez artık
  • 22-01-2023, 23:29:14
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Allah yardımcınız olsun. Bildiğim kadarıyla bırakmak isteyen bile çok çok zor bırakıyor. İçki ve sigara konusunda son derece gevşek bir millet olduğumuz için uyu5turucu madde bağımlılığı da yaygın. Halbuk iher 3 tür madde de bağımlılık yapıyor zarar veriyor. Siagar ve içki konusundaki gevşeklkiğin zacasını da toplum olarak böyle ödüyoruz.

    Maalesef ateş düştüğü yeri yakar. Bu belaya bulaşmayan bilmez. Her 3 maddenin de iki ortak özelliği var. Alıştığın zaman bırakmak çok zor. İkinci ortak özellik sosyal çevre.
    Sosyal çevre etkisi olmadan hiçkimse durup dururken bu madelere heves etmez. Toplumun kültürel ve ahlaki düzeyi nedniyle bu 3 zararlı madddenin yayılması da doğal sonuç.


    ****

    Adını vermek istemediğin bir resmi kurum var. Bu kurumda memurları bilgilendirmek için bir doktor konuşma yapıyor. Doktor yıllarını mesleğe vermiş sağlığa tıpa vermiş deneyimli birikimli kültürlü aklı başında bir insan. Doktor memurlara şöyle anlatıyor. Ben diyorum denemek için sadece bir defa denemek için tadına baktım Bir defa diyorum o maddenin. O bir defa tadına baktığım maddenin 10 yıl boyunca kafamdan çıkaramadım diyor. Şimdi bu bağımlılığı anlatmak tarif etmek ancak bu kadar iyi olabilir. Siz şöyle düşünün yani bilinç düzeyi akıl düzeyi toplumun birçok kesiminden daha üst seviyesinde olan bir doktor sadece bir kez tadına baktığı bir şey hakkında böyle diyebiliyorsa, bizim gibi insanlar bu bağımlılıktan nasıl bir duruma gelebilir.


    İşte toplumun nasıl bir belaya bulaştığını varın siz düşünün.
  • 22-01-2023, 23:32:49
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Zatentedavcisi bile bu kadar zor ve meşakkatliyken aslında HASTA RIZASI ALINMASI bana çok saçma geliyor. O zararlı maddenin bireye ailesine vetopluma bu kadar zararı varkeni tedavi için rıza aranması çok saçma bir şey. Devletin ilgili kurmnlarının bu konuda son derece sağlam ve güçlü çalışmalar yapması gerekiyor.
  • 23-01-2023, 01:34:57
    #7
    selimgezer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, bir durum karşısında ne yaparsınız merak ediyorum. Akıl akıldan üstündür diyerek buraya konu açmak istedim.

    Bulunduğum bölgede son 2-3 yıldır madde kullanımı hat safhada. Çocukken beraber olduğum bir çok insan şuan bu bataklığın içinde çırpınıyor maalesef. Her gün farklı ve hiç beklemediğim insanların bu bataklığa düştüğünü duyar oldum. Allaha şükür ki hiçbir zaman yanlışa yönelmedim ama bana dokunmayan yılan bin yaşasın da diyemiyorum değer verdiğim insanlar günden güne yok olurken. Gizliliği bozmamak için hayal ürünü isimlerle konuyu özetlemeye çalışacağım.

    Bir yakınım olan Ahmet abi madde bağımlısı. Yaklaşık 4-5 yıldır kullanıyor ve bu yüzden evliliği sonlandı. Ailesi normalde varlıklı bir hayat yaşarken Ahmet abinin madde kullanımı sebebiyle açtığı maddi zararları kapatmakla uğraşmaktan maddi durumları çöktü. Her ay bir eşyalarını satar oldular mecburluktan. Her geçen gün daha kötüye gidiyor ve kendini canından ileri tutan anne babasına bile saygısız tükenmiş durumda. Babası bir memur maaşı ile hem ailesini hem Ahmet abinin açıklarını kapatmaya çalışıyor ama yetmiyor tabi. Yaşı da 33 olduğu için sözlerini dinletemiyorlar. Yapma oğlum, yazıktır, günahtır sözleri yetersiz kalıyor.

    İş tecrübesinden dolayı aylık 13-15K maaşlı iş tekkiflerini yok sayıp madde bağımlısı arkadaşlarının çalıştığı yerlerde aylık 3-4K maaşla çalışmayı tercih ediyor. Sırf onlarla bir arada olmak için.

    Yapılmadık bir yöntem kalmadı ama sonuç olarak bu abim asla maddeden uzaklaşmıyor. Tedaviye ikna edemiyoruz. Tedavi olsa yüksek oranda kurtulacak ama çok fazla tepki veriyor konusu açıldığında bile. Ne ailesini ne arkadaş çevresini dinliyor.

    Siz olsaydınız ne yapardınız? Nasıl bir yol izlemeyi tercih ederdiniz?

    Değerli zamanını ayırıp okuyan ve yanıt vermeye tenezzül eden herkese sonsuz teşekkürler şimdiden.
    Böyle durumlara gerçekten çok üzülüyorum. 30 senemi verdiğim bu işlerde çok kişiye yardımcı oldum, yeri geldi sahip çıktım, yeri geldi en zor zamanlarında yardımcı oldum. Evlerine gidip saatlerce nasihatler verdim. Hiç bir po...s bunu yapmaz yada kolay kolay göremezsiniz. Bu gençleri kazanmak adına aklınıza gelmeyecek yöntemler denedim beni dinleyen kurtuldu, dinlemeyeni bir gün sabah namazında cami tuvaletinden alıp tabuta koyduk.

    Öncelikle neden siz bu illete bulaşmadınız? Aklınız var ve kullanıyorsunuz. Bu olay şu söze benzer, parayı herkes kazanır ama onu harcamak için belli bir zekaya sahip olmak gerekir değil mi?

    Sizin beyniniz var ve bunu iyi yönde kullanıyorsunuz hayatınızı en güzel şekilde idame ettiriyorsunuz. Ne güzel rabbim doğru yoldan ayırmasın inşallah.

    Gelelim sizin arkadaşların durumuna. Bu konuda kendisine yapılan tüm yalvarışların, nasihatlerin bir fayda etmemesi, tedaviyi kesinlikle reddetmesi geriye tek bir çözüm bırakıyor. Yaşadığı şehiri terk edecek bunun başka yolu yok kardeşim. Onlarca gencimizin durumlarını analiz edip kendisi için en uygun olan çözüm ne ise o yola gitmesini belirttik ve bizi dinleyen hayatını kurtardı yukarıda dediğim gibi dinlemeyenin sonu belli olmuştu.

    İstediğiniz zaman bana yazın her zaman elimden geleni yapmaya hazırım. Çok geçmiş olsun.

    Not: Bu arada şunu da belirteyim amateme zorla yatırın vs diyecek olanlar vardır orada kimseyi zorla tutmazlar, tutamazlar. Kullanıcı ben çıkacam dediyse iş bitmiştir. Yani orada yatıp tedavi olabilmesi için kişinin rızası alınmak zorunda. Kimse işkembeden sallamasın bu durumu.
  • 23-01-2023, 08:56:37
    #8
    GZR
    Tek Niyet: Memnuniyet ✅
    SerkanAks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tedaviden başka çaren yok, bir şekilde ikna edip hastaneye yatması gerekiyor
    hasanilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yeşilay ı arayın yeşilay işini çok iyi yapıyor ikna ederler onlar
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güçlü bir isim.vali belediye başkanı gibi birisi araya girecek yada yeşilay dasn ekip gelir kendisini değerli hissettirecekler anca öyle olur.aile felan tavsiyesi bu safhada işlemez artık
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah yardımcınız olsun. Bildiğim kadarıyla bırakmak isteyen bile çok çok zor bırakıyor. İçki ve sigara konusunda son derece gevşek bir millet olduğumuz için uyu5turucu madde bağımlılığı da yaygın. Halbuk iher 3 tür madde de bağımlılık yapıyor zarar veriyor. Siagar ve içki konusundaki gevşeklkiğin zacasını da toplum olarak böyle ödüyoruz.

    Maalesef ateş düştüğü yeri yakar. Bu belaya bulaşmayan bilmez. Her 3 maddenin de iki ortak özelliği var. Alıştığın zaman bırakmak çok zor. İkinci ortak özellik sosyal çevre.
    Sosyal çevre etkisi olmadan hiçkimse durup dururken bu madelere heves etmez. Toplumun kültürel ve ahlaki düzeyi nedniyle bu 3 zararlı madddenin yayılması da doğal sonuç.


    ****

    Adını vermek istemediğin bir resmi kurum var. Bu kurumda memurları bilgilendirmek için bir doktor konuşma yapıyor. Doktor yıllarını mesleğe vermiş sağlığa tıpa vermiş deneyimli birikimli kültürlü aklı başında bir insan. Doktor memurlara şöyle anlatıyor. Ben diyorum denemek için sadece bir defa denemek için tadına baktım Bir defa diyorum o maddenin. O bir defa tadına baktığım maddenin 10 yıl boyunca kafamdan çıkaramadım diyor. Şimdi bu bağımlılığı anlatmak tarif etmek ancak bu kadar iyi olabilir. Siz şöyle düşünün yani bilinç düzeyi akıl düzeyi toplumun birçok kesiminden daha üst seviyesinde olan bir doktor sadece bir kez tadına baktığı bir şey hakkında böyle diyebiliyorsa, bizim gibi insanlar bu bağımlılıktan nasıl bir duruma gelebilir.


    İşte toplumun nasıl bir belaya bulaştığını varın siz düşünün.
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zatentedavcisi bile bu kadar zor ve meşakkatliyken aslında HASTA RIZASI ALINMASI bana çok saçma geliyor. O zararlı maddenin bireye ailesine vetopluma bu kadar zararı varkeni tedavi için rıza aranması çok saçma bir şey. Devletin ilgili kurmnlarının bu konuda son derece sağlam ve güçlü çalışmalar yapması gerekiyor.
    Defineci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle durumlara gerçekten çok üzülüyorum. 30 senemi verdiğim bu işlerde çok kişiye yardımcı oldum, yeri geldi sahip çıktım, yeri geldi en zor zamanlarında yardımcı oldum. Evlerine gidip saatlerce nasihatler verdim. Hiç bir po...s bunu yapmaz yada kolay kolay göremezsiniz. Bu gençleri kazanmak adına aklınıza gelmeyecek yöntemler denedim beni dinleyen kurtuldu, dinlemeyeni bir gün sabah namazında cami tuvaletinden alıp tabuta koyduk.

    Öncelikle neden siz bu illete bulaşmadınız? Aklınız var ve kullanıyorsunuz. Bu olay şu söze benzer, parayı herkes kazanır ama onu harcamak için belli bir zekaya sahip olmak gerekir değil mi?

    Sizin beyniniz var ve bunu iyi yönde kullanıyorsunuz hayatınızı en güzel şekilde idame ettiriyorsunuz. Ne güzel rabbim doğru yoldan ayırmasın inşallah.

    Gelelim sizin arkadaşların durumuna. Bu konuda kendisine yapılan tüm yalvarışların, nasihatlerin bir fayda etmemesi, tedaviyi kesinlikle reddetmesi geriye tek bir çözüm bırakıyor. Yaşadığı şehiri terk edecek bunun başka yolu yok kardeşim. Onlarca gencimizin durumlarını analiz edip kendisi için en uygun olan çözüm ne ise o yola gitmesini belirttik ve bizi dinleyen hayatını kurtardı yukarıda dediğim gibi dinlemeyenin sonu belli olmuştu.

    İstediğiniz zaman bana yazın her zaman elimden geleni yapmaya hazırım. Çok geçmiş olsun.

    Not: Bu arada şunu da belirteyim amateme zorla yatırın vs diyecek olanlar vardır orada kimseyi zorla tutmazlar, tutamazlar. Kullanıcı ben çıkacam dediyse iş bitmiştir. Yani orada yatıp tedavi olabilmesi için kişinin rızası alınmak zorunda. Kimse işkembeden sallamasın bu durumu.
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, Allah razı olsun. Tedavi tek çözüm ama konusu açıldığında dahi çok ters tepki veriyor. Bilmiyorum nolur ama hakkımızda hayırlısı olsun inşallah. Rabbim kimseyi ne bu illete ne de bunu kullananın aile bireyliğine düşürmesin.
  • 23-01-2023, 12:41:03
    #9
    selimgezer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, Allah razı olsun. Tedavi tek çözüm ama konusu açıldığında dahi çok ters tepki veriyor. Bilmiyorum nolur ama hakkımızda hayırlısı olsun inşallah. Rabbim kimseyi ne bu illete ne de bunu kullananın aile bireyliğine düşürmesin.
    Yukarıda yazdığım mesaja istinaden size bir örnek vereyim.

    Çalıştığım bir ilde genç bir kızımız vardı saha 17-18 yaşlarında yemyeşil gözleri güzeller güzeli bir kızımızdı bu. Beyaza alışmıştı torbacılarla geziyordu hep, bir gün biriyle diğer gün bir başkasıylaydı. Kim mal alırsa onunla geçiriyordu günlerini. Ailesi ile görüştük onlarda kızımız yaşasın da nefes alsın da artık yapacak birşeyimiz yok diyordu hep bize. Kızı aldık günlerce konuştuk, sokakta gördüğümüz yerde alıp evine götürdük, haftalarca konuşarak tedaviye ikna ettik. Tedavisi bitti 1 hastaneden çıktı 1 ay olmamıştır belki içmediği daha sonra telefonum çaldı evinde krize girmiş yine hemen evine gittik. Yatakta yatıyor yarı giyinik vaziyette kimseyi yanaştırmıyor yanına biz oturdum yanıbaşına anlat bakalım ne oldu kızım dedim. Abi tedaviden sonra 1 ay içmedim nefsime hakim olmaya çalıştım. Daha sonra gezerken bir sokağa girdim o sokakta evleriden birinde bunu içiyorlardı dayanamadım yerini buldum gittim bende katıldım sonrası böyle oldu işte dedi. Bizim sana yapacak birşeyimiz yok bu illeti bırakman için bu şehiri terk etmen gerekli dedik ayrıldık yanından. Ondan sonra bir kaç defa daha sokaklarda sağda solda bunu torbacılarla gördük bir dahada izine rastlamadık.

    Yani diyeceğim şudur ki bu illetten kurtulmak isteyen yaşadığı şehiri terk edecek bunun başka yolu yok. Çünkü en ufak istekte mutlaka oraya çekiyor nefis kendisini.