• 05-01-2023, 04:33:25
    #1
    Arkadaşlar bir firmanın SEO ve site yönetim işlerini alacağım nasip olursa. Ancak adamlarda 70-80 civarı Web sitesi var ve sitelerini taşıma aşamasındalar. Başka sunuculara taşınıyor.


    Toplamda 10 adet Web siteleri için SEO çalışması yürüteceğim ancak daha iş ve anlaşma olmadan, 100 adet kadar sitelerin taşınması için sürekli beni oyalayıp duruyorlar. Taşınacak siteleri belirleme firma bulma iletişime geçme, taşıma sonrası ns yönlendirmeler vs vs. Taşımayı hosting firmaları yapacak ama taşımayla bitmiyor işlerBunlarla 1-2 gündür uğraşıyorum. Öncesinde de taşınacak firmaları ararken bana baya zaman kaybettirdiler.

    Bu kişilerin işini almak için şuana kadar sesimi çıkartmadım ancak sabrım taştı. Taşımalar bitsin analizler bitsin kelimeler bitsin vs vs sonra anlaşalım diye bekletiyorlar. Ancak bu sürede de çalışanlarıymışım gibi iletişim kuruyorlar. Onu yapmadık mı, bu olmadı mı gibi…

    Anlaşma yapmadan işinizi yapmayacağım demek istiyorum ancak bu sefer konuyu tartışmaya yöneltip benim için önemli olan bu işi kaybetmekte var. bir yandan da ipleri daha şimdiden ellerine vermek istemiyorum.


    İşleri yaptıktan sonra iş anlaşmaya geldiğinde, fiyatı beğenmeyip biz bi düşünelimde diyebilirler. Kestiremiyorum adamları. 10 adet site SEO, yönetim, düzenleme, optimizasyon, sunucuları vs. Hepsi var işin içinde.

    Kafam çok karıştı açıkçası. Bu firmada 2 hafta kadar SEO uzmanı olarak işe başladım. Ancak anlaşamadım ayrıldım. Sonra tekrar geri çağırdılar ancak artık uzaktan çalışıyorum işinizi o şekilde yapabilirim dedim onun üzerinden görüşmeye devam ettik.


    Kafam çok karışık açıkçası ne yapacağımı bilemedim
  • 05-01-2023, 04:37:18
    #2
    Kibarca sunu söyle.

    Bu ayirdigim zaman ve verdigim emek icin bir ücret almam lazim, malum giderlerim var.
    Size bir fatura keseyim, onu ödeyin, seo icin birlikte calistigimiz zaman o yaptigim islerin hesabini görürken bu fatura ücreti kadar size indirim yaparim.
    Böylece ben de sizin isinizi 2. plana atmadan tam mesaimi ayirarak yapmaya devam edebilirim.
    Siz de gönül rahatligiyla benden herseyi istersiniz.
  • 05-01-2023, 04:44:05
    #3
    Coffee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kibarca sunu söyle.

    Bu ayirdigim zaman ve verdigim emek icin bir ücret almam lazim, malum giderlerim var.
    Size bir fatura keseyim, onu ödeyin, seo icin birlikte calistigimiz zaman o yaptigim islerin hesabini görürken bu fatura ücreti kadar size indirim yaparim.
    Böylece ben de sizin isinizi 2. plana atmadan tam mesaimi ayirarak yapmaya devam edebilirim.
    Siz de gönül rahatligiyla benden herseyi istersiniz.
    Doğru diyorsun en mantıklı yaklaşım bu olacaktır. Teşekkür ederim
  • 05-01-2023, 05:00:54
    #4
    Önceki yorumları da okuyarak şöyle bir tavsiye verebilirim. Bu kişiler sizi ya beğendi ya de yeteneğinizi gördü. Bir yerden anlaşamayıp çıktıktan sonra sizlere tekrar yazıp, yine aynı sektörde iş vermeleri tamamen bununla bağlantılı diye düşünüyorum. Elbette alacağınız ücret falan da etkilidir ama profesyonel yerler bütçeyi arttırarak bu hareketi yapmazlar. Dolayısıyla, onlara elemanlarıymışsın gibi davranmalarına bence kesinlikle izin verme. Bunu nasıl yapabilirsin? Örneğin sana bu iş bittim, bu iş oldu mu dediklerinde "benim başka işlerim de var, hepsinin bir sırası var" diyebilirsin. Elbette bu cümleyi yumuşatarak söylemen senin için daha iyi ama asıl sorun şu, sen bile emin değilsin tüm işlerini hallettikten sonra kişilerin seninle çalışmayı isteyeceklerinden. Bu da ayrı bir sorun, çünkü, eğer sen şimdiden bu durumdaysan bence ipleri eline almaktan ziyade onlara belirli bir karakter çizmen gerekiyor gibi geliyor. Yani şunu demek istiyorum, bu insanlar "Ahmet böyle, elbet halleder" de diyebilirler, "Ahmet halledecek, başka şansı yok" da diyebilirler. Buradaki karakter çizimi, yani işleri yavaş yapan ya da kafasına göre takılan bir karakter çizimi olabilir. En azından işi yaptıktan sonraya kadar bunu oynayabilirsin. Ek olarak, üstte arkadaşın dediği konuya katılıyorum, senin bu işler için bir zaman ayırdığını ve bu zamana değmesi gerektiğini söyleyerek belirli bir ücret talep edebilirsin. Ben bu tarz bir teklif yaptığımda bana 20 TL verelim, kalanı sonra hallederiz gibi resmen dalga geçtikleri bir cevap verdiler. Eğer karşındaki insanlar bu potansiyeldeyse, yukarıdaki arkadaşın dediğinden de bir şey çıkmayacaktır.

    Kendi tecrübeme gelirsek, ben ücreti almadan kılımı bile kıpırdatmam. Bunu en başta söylerim. Birkaç yıl önce bir firma ile internet sitesi hazırlama için konuştuk. O zamanın parasıyla 600 TL'ye yapıyordum internet sitelerini. Ücretin üçte birini almadan işe başlamam, geri kalanını da aldıktan sonra siteyi hazır halde teslim ederim dedim. Yaklaşık iki hafta oyaladılar, şu kadarını verelim paran bizde kalmaz vb diye. Alayı yalan, para falan kalıyor. Neyse, ben yapmayacağımı söyleyip direttim en sonunda kabul ederek 200 TL gönderdiler, öyle işe başladım. Bu tarz insanlarla çalışırken işten çok diyalog kısmı beni yoruyordu. Bir zaman sonra ücretin tamamına çevirdim bunu, şimdi vermek istemeyen olursa bay bay diyorum yoluma bakıyorum. Bazı işler kaçıyor mu? Muhakkak kaçıyordur ama kendimi yıpratmama değmez oradan alacağım para. İleride, bu sektöre de küsmene neden olabilir içinde bulunduğun durum. Maddi anlamda zorluk çektiğin bir dönemde böyle bir iş teklifi geldiyse ve tüm şartları kabul etmekten başka şansın olmayabilir, ama sektöre küstüğün zaman bunca deneyimin ve tecrübenin çöp olma durumu da gerçekleşebilir. Benim yorumum bu kadar, biraz uzun oldu ama benim de içimi dökesim varmış
  • 05-01-2023, 05:16:58
    #5
    jacktheripper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önceki yorumları da okuyarak şöyle bir tavsiye verebilirim. Bu kişiler sizi ya beğendi ya de yeteneğinizi gördü. Bir yerden anlaşamayıp çıktıktan sonra sizlere tekrar yazıp, yine aynı sektörde iş vermeleri tamamen bununla bağlantılı diye düşünüyorum. Elbette alacağınız ücret falan da etkilidir ama profesyonel yerler bütçeyi arttırarak bu hareketi yapmazlar. Dolayısıyla, onlara elemanlarıymışsın gibi davranmalarına bence kesinlikle izin verme. Bunu nasıl yapabilirsin? Örneğin sana bu iş bittim, bu iş oldu mu dediklerinde "benim başka işlerim de var, hepsinin bir sırası var" diyebilirsin. Elbette bu cümleyi yumuşatarak söylemen senin için daha iyi ama asıl sorun şu, sen bile emin değilsin tüm işlerini hallettikten sonra kişilerin seninle çalışmayı isteyeceklerinden. Bu da ayrı bir sorun, çünkü, eğer sen şimdiden bu durumdaysan bence ipleri eline almaktan ziyade onlara belirli bir karakter çizmen gerekiyor gibi geliyor. Yani şunu demek istiyorum, bu insanlar "Ahmet böyle, elbet halleder" de diyebilirler, "Ahmet halledecek, başka şansı yok" da diyebilirler. Buradaki karakter çizimi, yani işleri yavaş yapan ya da kafasına göre takılan bir karakter çizimi olabilir. En azından işi yaptıktan sonraya kadar bunu oynayabilirsin. Ek olarak, üstte arkadaşın dediği konuya katılıyorum, senin bu işler için bir zaman ayırdığını ve bu zamana değmesi gerektiğini söyleyerek belirli bir ücret talep edebilirsin. Ben bu tarz bir teklif yaptığımda bana 20 TL verelim, kalanı sonra hallederiz gibi resmen dalga geçtikleri bir cevap verdiler. Eğer karşındaki insanlar bu potansiyeldeyse, yukarıdaki arkadaşın dediğinden de bir şey çıkmayacaktır.

    Kendi tecrübeme gelirsek, ben ücreti almadan kılımı bile kıpırdatmam. Bunu en başta söylerim. Birkaç yıl önce bir firma ile internet sitesi hazırlama için konuştuk. O zamanın parasıyla 600 TL'ye yapıyordum internet sitelerini. Ücretin üçte birini almadan işe başlamam, geri kalanını da aldıktan sonra siteyi hazır halde teslim ederim dedim. Yaklaşık iki hafta oyaladılar, şu kadarını verelim paran bizde kalmaz vb diye. Alayı yalan, para falan kalıyor. Neyse, ben yapmayacağımı söyleyip direttim en sonunda kabul ederek 200 TL gönderdiler, öyle işe başladım. Bu tarz insanlarla çalışırken işten çok diyalog kısmı beni yoruyordu. Bir zaman sonra ücretin tamamına çevirdim bunu, şimdi vermek istemeyen olursa bay bay diyorum yoluma bakıyorum. Bazı işler kaçıyor mu? Muhakkak kaçıyordur ama kendimi yıpratmama değmez oradan alacağım para. İleride, bu sektöre de küsmene neden olabilir içinde bulunduğun durum. Maddi anlamda zorluk çektiğin bir dönemde böyle bir iş teklifi geldiyse ve tüm şartları kabul etmekten başka şansın olmayabilir, ama sektöre küstüğün zaman bunca deneyimin ve tecrübenin çöp olma durumu da gerçekleşebilir. Benim yorumum bu kadar, biraz uzun oldu ama benim de içimi dökesim varmış
    Çok doğru söyledin. Tam olarak içinde olduğum durumu anlamışsın. Maddi açıdan sıkıntıdayım ve kendi işlerimi oturtmaya çalışıyorum bu nedenle de stresli bir zamandayım. İşime çok değer veriyorum çok fazla yatırım yaptım. Maddi ve manevi. Çok risk aldım. Eylülde nasipse evlenicem ve böyle bir stresli yola girdim

    Adamlar paradan kaçan kişiler değil. Ancak, diyalogları ve konuşma şekilleri insanı işten soğutan cinsten. Senin dediğin değil benim dediğim olacak tarzında konuşma ve istekleri oluyor her zaman.

    Kendi işim olduğu için idare ederim bu tarz durumları ama işte sizinde dediğiniz gibi biraz işten soğutabiliyorlar.

    Hatta bir örnek vereyim, SEO için minimum 6 aylık çalışma yapmamız lazım öyle bir anlaşma yapalım dedik. Bizim siteler eski biz onu 3 ay yapalım dediler. 1 ayada fayda görürüz güzel siteler vs vs . Tamam Google desteğe bir yazayım pazarlık yapayım diyesim geldi de işte Neyse dedim sonra
  • 05-01-2023, 05:22:46
    #6
    GreenLight adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok doğru söyledin. Tam olarak içinde olduğum durumu anlamışsın. Maddi açıdan sıkıntıdayım ve kendi işlerimi oturtmaya çalışıyorum bu nedenle de stresli bir zamandayım. İşime çok değer veriyorum çok fazla yatırım yaptım. Maddi ve manevi. Çok risk aldım. Eylülde nasipse evlenicem ve böyle bir stresli yola girdim

    Adamlar paradan kaçan kişiler değil. Ancak, diyalogları ve konuşma şekilleri insanı işten soğutan cinsten. Senin dediğin değil benim dediğim olacak tarzında konuşma ve istekleri oluyor her zaman.

    Kendi işim olduğu için idare ederim bu tarz durumları ama işte sizinde dediğiniz gibi biraz işten soğutabiliyorlar.

    Hatta bir örnek vereyim, SEO için minimum 6 aylık çalışma yapmamız lazım öyle bir anlaşma yapalım dedik. Bizim siteler eski biz onu 3 ay yapalım dediler. 1 ayada fayda görürüz güzel siteler vs vs . Tamam Google desteğe bir yazayım pazarlık yapayım diyesim geldi de işte Neyse dedim sonra
    Zaman zaman hepimizin içinde bulunduğu durumlar, o yüzden gayet iyi anladım sizi. Evlilik süreciniz de var hayırlısıyla, sizin bu konuda karar vermekte zorlanmanızın en temel nedeni zaten o sıkıntılı durum. Eğer hayat kurtarıcı bir teklif yapmadılarsa maddi anlamda, gerçekten üzerine kafa yorarak kendinizi yıpratmaya değmez. Hayat kurtarıcı bir teklif varsa işin ucunda, o vakit de politik davranmakta fayda olacaktır. O bahsettiğim rol gibi ufak tefek ayak oyunlarıyla üstesinden gelinebilir. Siz yukarıdaki arkadaşı dinleyin, onun dediği şekilde bir teklif sunun. Ama olumsuz bir cevap alırsanız ve illa yapacağım derseniz, o vakit başka teklif hakkınız kalmaz çünkü karşınızdakiler çizgiyi belirlemiş olur. O noktadan sonra işin içinden çıkmak çok güç olur.

    Bence arkadaşın dediği teklifi yapacaksanız, o işi çöp oldu diye düşünerek yapın. Kaybedecek bir işiniz kalmazsa, teklif reddedilirse de psikolojik olarak kendinizi kötü hissetmezsiniz, zaten çöptü dersiniz. Eğer teklifiniz kabul edilirse, o vakit mutlu olursunuz çünkü çöp olan bir şey tekrar değerlenmiş demektir Umarım dilediğiniz gibi gerçekleşir
  • 05-01-2023, 06:23:30
    #7
    O şekilde yapacağım kendimden de çok taviz vermeden ayarlayacağım bir şeyler artık Teşekkür ederim bu arada