Önceki yorumları da okuyarak şöyle bir tavsiye verebilirim. Bu kişiler sizi ya beğendi ya de yeteneğinizi gördü. Bir yerden anlaşamayıp çıktıktan sonra sizlere tekrar yazıp, yine aynı sektörde iş vermeleri tamamen bununla bağlantılı diye düşünüyorum. Elbette alacağınız ücret falan da etkilidir ama profesyonel yerler bütçeyi arttırarak bu hareketi yapmazlar. Dolayısıyla, onlara elemanlarıymışsın gibi davranmalarına bence kesinlikle izin verme. Bunu nasıl yapabilirsin? Örneğin sana bu iş bittim, bu iş oldu mu dediklerinde "benim başka işlerim de var, hepsinin bir sırası var" diyebilirsin. Elbette bu cümleyi yumuşatarak söylemen senin için daha iyi ama asıl sorun şu, sen bile emin değilsin tüm işlerini hallettikten sonra kişilerin seninle çalışmayı isteyeceklerinden. Bu da ayrı bir sorun, çünkü, eğer sen şimdiden bu durumdaysan bence ipleri eline almaktan ziyade onlara belirli bir karakter çizmen gerekiyor gibi geliyor. Yani şunu demek istiyorum, bu insanlar "Ahmet böyle, elbet halleder" de diyebilirler, "Ahmet halledecek, başka şansı yok" da diyebilirler. Buradaki karakter çizimi, yani işleri yavaş yapan ya da kafasına göre takılan bir karakter çizimi olabilir. En azından işi yaptıktan sonraya kadar bunu oynayabilirsin. Ek olarak, üstte arkadaşın dediği konuya katılıyorum, senin bu işler için bir zaman ayırdığını ve bu zamana değmesi gerektiğini söyleyerek belirli bir ücret talep edebilirsin. Ben bu tarz bir teklif yaptığımda bana 20 TL verelim, kalanı sonra hallederiz gibi resmen dalga geçtikleri bir cevap verdiler. Eğer karşındaki insanlar bu potansiyeldeyse, yukarıdaki arkadaşın dediğinden de bir şey çıkmayacaktır.
Kendi tecrübeme gelirsek, ben ücreti almadan kılımı bile kıpırdatmam. Bunu en başta söylerim. Birkaç yıl önce bir firma ile internet sitesi hazırlama için konuştuk. O zamanın parasıyla 600 TL'ye yapıyordum internet sitelerini. Ücretin üçte birini almadan işe başlamam, geri kalanını da aldıktan sonra siteyi hazır halde teslim ederim dedim. Yaklaşık iki hafta oyaladılar, şu kadarını verelim paran bizde kalmaz vb diye. Alayı yalan, para falan kalıyor. Neyse, ben yapmayacağımı söyleyip direttim en sonunda kabul ederek 200 TL gönderdiler, öyle işe başladım. Bu tarz insanlarla çalışırken işten çok diyalog kısmı beni yoruyordu. Bir zaman sonra ücretin tamamına çevirdim bunu, şimdi vermek istemeyen olursa bay bay diyorum yoluma bakıyorum. Bazı işler kaçıyor mu? Muhakkak kaçıyordur ama kendimi yıpratmama değmez oradan alacağım para. İleride, bu sektöre de küsmene neden olabilir içinde bulunduğun durum. Maddi anlamda zorluk çektiğin bir dönemde böyle bir iş teklifi geldiyse ve tüm şartları kabul etmekten başka şansın olmayabilir, ama sektöre küstüğün zaman bunca deneyimin ve tecrübenin çöp olma durumu da gerçekleşebilir. Benim yorumum bu kadar, biraz uzun oldu ama benim de içimi dökesim varmış