• 28-12-2022, 14:40:24
    #10
    Yellredd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu durumda lehinize olacak iki husus var;
    • Tahliye taahhütnamesinde iki tarih bulunur: Düzenleme tarihi ve tahliye tarihi. Taahhüdün düzenleme tarihi, kira sözleşmesinden sonraki bir tarih olmalıdır. Kira sözleşmesinden önce ya da sözleşmeyle aynı tarihteki taahhüt geçersizdir. Tahliye tarihi, düzenleme tarihinden sonraki herhangi bir tarih olabilir.
    • Tarih kısmı boş olan tahliye taahhütlerinin ev sahibi tarafından sonradan doldurulmasını Yargıtay, hukuka uygun görmektedir; ancak taahhüdün geçerliliği TBK 27’deki şartlara bağlı olup irade bozukluğunu iddia ve ispat etmek teorik olarak her zaman mümkündür.
    • Kiralanan yerin aile konutu olarak kullanılması halinde, kira sözleşmesinde ismi yazılı olan eşin tek başına tahliye taahhüdünü imzalaması yeterli değildir. Her iki eşin de imzası bulunmayan tahliye taahhüdüne dayanılarak aile konutu tahliye edilemez.
    kısaca, sözleşme tarihi ve tahattütname tarihi aynı ise, bu tahattütname geçersizdir ve aile konutunda tek imza sizinse evde başkaları da yaşayacaksa yine bu tahattütname geçersizdir..
    Çok Teşekkürler cevaplarınız için.

    Evet aile mülkü onu birkaç yerde gördüm ama bilginin güncelliği konusunda emin değilim.


    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun imza tarihini boş bırakıp evrak teslim ederseniz böyle olur aksini kanıtlayamazsınız.



    Öyle bir şey yok taahhütname imzalayıp bu tarihte çıkacağım dediğin zaman o tarihte çıkmazsan mülk sahibi sana dava açıp seni tahliye ettiriyor burada önemli olan 2 nokta var

    1 ) evrak uslüne uygun mu ? ezbere yazılan taahhütnameler işe yaramıyor. evraki paylaşırsa dm den bakayım
    2 ) İmzaladığınız başlangıç tarihi sözleşme tarihi ile aynı mı ? aynı ise mahkeme geçersiz sayıyor bazı durumlarda ki arkadaş demiş aynı değil boş bırakıp 2023 de imzalamış gibi göstermişler kısacası işi yaş ilk duruşmada güle güle kardeşim diyecekler.
    "Geçmiş olsun imza tarihini boş bırakıp evrak teslim ederseniz böyle olur aksini kanıtlayamazsınız. "
    Hayatımda ilk defa kira sözleşmesi yaptığım için böyle bir gaflete düştük.

    2 ) İmzaladığınız başlangıç tarihi sözleşme tarihi ile aynı mı ? aynı ise mahkeme geçersiz sayıyor bazı durumlarda ki arkadaş demiş aynı değil boş bırakıp 2023 de imzalamış gibi göstermişler kısacası işi yaş ilk duruşmada güle güle kardeşim diyecekler.

    Zaten amacım 2023 de imzalamış gibi gösterdikleri için o tarih gelmeden önce imzalatıldığını ispatlamak.
  • 28-12-2022, 14:45:21
    #11
    yapacağınız herhangi bir şey yok, o evrağı alıp yırtmadığınız sürece geçerlidir.

    dip not: az önce ev sahibim ile kira artışı üzerine konuştuk. elimde sözleşme var. tahliye evrağı yok.

    - ev sahibi : %200 zam yapalım (1500 istedi)
    - mümkün değil, bunu konuşmaya bile gerek yok. (sözleşmeyi ve attığı imzayı gösterdim)
    - ev boş kalsın o zaman.
    - ben çıktıktan sonra boş kalabilir. çıkmayı da düşünmüyorum.
    - her şeyin fiyatı aşırı arttı, kira çok düşük kaldı.
    - benim de masraflarım arttı… yasal olarak yapacağınız sınır var. buna rağmen sizde haklısınız. ancak ben ödeyemedikten sonra kira 2k olsa ne olur.
    sizde haklı olduğunuz için orta yolu bulalım.
    - ev sahibi: orta yolu bulalım 1000 tl olsun (%100)
    - ben kiranın tutarına bakmıyorum, yapılan zam oranına bakıyorum. yüm giderlerim %200 artarsa zate bu kirayı da ödeyemem. %100 oranını şartlardan dolayı kabul ediyorum. iş aksi olursa biliyorsunuz ki, ben istemeden çıkaramazsınız. sözleşme gereği zammı yapar hesabınıza atarım.
    - tamadır sözleşmeyi yenileriz.
    - hayır sözleşmeye kirayı 1000 tl yazarız, yeni sözleşme yapmam. çünkü seneye yine 3000 tl istersiniz.


    Sonuç % 100 zam oranında anlaştık. her 2 tarafta haklı. haksız olan biri var onu da hepimiz biliyoruz.
  • 28-12-2022, 14:46:25
    #12
    Braves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok Teşekkürler cevaplarınız için.

    Evet aile mülkü onu birkaç yerde gördüm ama bilginin güncelliği konusunda emin değilim.




    "Geçmiş olsun imza tarihini boş bırakıp evrak teslim ederseniz böyle olur aksini kanıtlayamazsınız. "
    Hayatımda ilk defa kira sözleşmesi yaptığım için böyle bir gaflete düştük.

    2 ) İmzaladığınız başlangıç tarihi sözleşme tarihi ile aynı mı ? aynı ise mahkeme geçersiz sayıyor bazı durumlarda ki arkadaş demiş aynı değil boş bırakıp 2023 de imzalamış gibi göstermişler kısacası işi yaş ilk duruşmada güle güle kardeşim diyecekler.

    Zaten amacım 2023 de imzalamış gibi gösterdikleri için o tarih gelmeden önce imzalatıldığını ispatlamak.
    Bak sana burada polyanacılık yapanların söylemeyeceği bir şey söyleyeceğim kardeşim nokta atışı net bu cevap olacak istersen mahkemede uğraş dur HİÇ BİR ŞEKİLDE ISPATLAYAMAZSIN.

    Düzenli olarak 10 senedir adliyeye gidip 15 20 tane dava ile uğraşıp eski kız arkadaşı savcı şuan ki nişanlım ise avukat olan biri olarak söylüyorum bunu bence ikili uzlaşmaya gitmeye bak vicdanen orta yolu bulun konuşun çözün yoksa işin zor.

    Bakma avukatların asıl mesleği yalan söylemek bir çok dosyada polyanacılık yapıp dosya kapmak için konuşup duruyorlar işin sonunda millet extra bir de dosya masrafı ödediği ile kalıyor.

    dediğin gibi kendin hata etmişsin gaflete düşmüşsün yapacak bir şey yok kalkıp kimse kira sözleşmesi için karbon testi yaptırmaz.
  • 28-12-2022, 14:53:09
    #13
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak sana burada polyanacılık yapanların söylemeyeceği bir şey söyleyeceğim kardeşim nokta atışı net bu cevap olacak istersen mahkemede uğraş dur HİÇ BİR ŞEKİLDE ISPATLAYAMAZSIN.

    Düzenli olarak 10 senedir adliyeye gidip 15 20 tane dava ile uğraşıp eski kız arkadaşı savcı şuan ki nişanlım ise avukat olan biri olarak söylüyorum bunu bence ikili uzlaşmaya gitmeye bak vicdanen orta yolu bulun konuşun çözün yoksa işin zor.

    Bakma avukatların asıl mesleği yalan söylemek bir çok dosyada polyanacılık yapıp dosya kapmak için konuşup duruyorlar işin sonunda millet extra bir de dosya masrafı ödediği ile kalıyor.

    dediğin gibi kendin hata etmişsin gaflete düşmüşsün yapacak bir şey yok kalkıp kimse kira sözleşmesi için karbon testi yaptırmaz.
    Saolun hocam tavsiyeleriniz için. Ama şunu anlamıyorum, daha tarih 01.01.2023 tarihine gelmedi. Ben gidip noterde bu evrağı bugün 28.12.2022 tarihinde aslı gibidir yaptırdığımda, bunu nasıl 01.01.2023 de imzaladığıma mahkemeyi ikna edebilir?

    Şuan evsahibinden bir ses yok, istediği zammı yapmadım. Bu evrağa güvendiğini düşündüğüm için bi şekilde mahkeme süreci olursa ispatlayabileyim istiyorum bu evrağı belirtilen tarihte imzalamadığımı.
  • 28-12-2022, 14:54:16
    #14
    Braves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saolun hocam tavsiyeleriniz için. Ama şunu anlamıyorum, daha tarih 01.01.2023 tarihine gelmedi. Ben gidip noterde bu evrağı bugün 28.12.2022 tarihinde aslı gibidir yaptırdığımda, bunu nasıl 01.01.2023 de imzaladığıma mahkemeyi ikna edebilir?

    Şuan evsahibinden bir ses yok, istediği zammı yapmadım. Bu evrağa güvendiğini düşündüğüm için bi şekilde mahkeme süreci olursa ispatlayabileyim istiyorum bu evrağı belirtilen tarihte imzalamadığımı.
    Evrakın aslı sende ise yırtıp atsana zaten ne diye dert ediniyorsun.
  • 28-12-2022, 15:02:22
    #15
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evrakın aslı sende ise yırtıp atsana zaten ne diye dert ediniyorsun.
    Aynı nüsha kendisinde de var. Aslı gibidir yaptırıp yırtacağım zaten
  • 28-12-2022, 15:24:23
    #16
    kirada oturmak yerine neden 500bin altında daire bulup %90ını krediyle almıyorsunuz. 50 bin verseniz banka 450 veriyor. zaten her sene 2 katına çıkıyor. kiraya vermeyin ama çünkü kiracılar üçkağıt arıyor sürekli boşa kredi ödersiniz yıllarca.
  • 28-12-2022, 15:27:48
    #17
    mcsoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kirada oturmak yerine neden 500bin altında daire bulup %90ını krediyle almıyorsunuz. 50 bin verseniz banka 450 veriyor. zaten her sene 2 katına çıkıyor. kiraya vermeyin ama çünkü kiracılar üçkağıt arıyor sürekli boşa kredi ödersiniz yıllarca.
    Hocam istanbulda 500 bine klübe bile kalmadı artık
  • 28-12-2022, 15:32:20
    #18
    Braves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam istanbulda 500 bine klübe bile kalmadı artık
    ben eskişehirden almayı düşünüyorum. öğrenci şehri olduğundan kiralar yüksek ve kiracı ortalama 2 yılda bir çıktığı için güncel fiyattanb verebilitrsin kiraya. 500bin altı evlerde var pazarlıkla 500bine çekilebilinir.
    illa süper lüks daire almaya gerek yok.