• 21-12-2022, 17:37:53
    #1
    Tabelasında Arapça yazan işletmelerin hiçbirinden alışveriş yapmıyorum. Tabii benim alışveriş yapıp yapmamam önemli değil, sadece kişisel eylemimi uyguluyorum. Arap düşmanlığı gibi algılanmasın fakat mülteci olarak biz Arabistan'a ya da Arap ülkelerinden birine gitseydik Türkçe yazarlar mıydı? Ülkemize geldikten sonra yaptıkları müstehcen davranışlara bakılırsa, sen onların ülkesine düştüğün zaman sen de öpülmedik yer bırakmazlardı. Ayrıca hiçbir Arap kendi çocuklarına Türkçe isim vermedikleri halde, bizim milletimiz çocuklarına anlamını bildikleri ya da bilmedikleri Arapça isimler veriyorlar. Nedir bu Arapça hastalığı? Arapça isim kullandığın ya da bir yere Arapça yazdığın zaman tanrıya daha mı yakın oluyorsun, sevap mı kazanıyorsun? Milletimizin bu Arapça hayranlığına anlam veremiyorum. Ülke içindeki işletmeler ticari faaliyetlerde bulunsalar da Araplar yaşıyor diye Arapça tabela kullanamazsın. Resmi dilini böyle koruyamazsın.
  • 21-12-2022, 17:42:39
    #2
    Konu ve şb. uyumsuzluğu
  • 21-12-2022, 17:44:39
    #3
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu ve şb. uyumsuzluğu
    Aklına başka bir şey gelmedi mi? Pardon ya, aklına bir şey gelse zaten yazardın.
  • 21-12-2022, 17:48:56
    #4
    Suriyelilerin ülkelerine dönmelerini istiyorum bu konu da hem fikiriz sanırım.

    Ama hocam bende milliyetçi bir insanım şöyle düşünmek lazım çevrenizde hiç.ingilizce veya başka dillerde tabelası olan işletmeler yok mu? Onlar kendi dillerinde dükkan açıyorsa bu durum normal. Bence başka konulara odaklanmalıyız mesela vergilerini veriyorlar mı? İşletmeleri denetleniyor mu? Vs.

    Ayrıca arapça isimden kasıt nedir onuda anlamadım.
  • 21-12-2022, 17:52:40
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Ben rızkını arayan her dükkandan alisveris yaparım dinsel bir problem barindirmayan yerden adam dükkan açmış rızkını ariyor bunda ne var tabelasına takilmissiniz Kilis'te döner bile yedim öyle yerden

    Bu bir hasettir kendinize gelmenizi tavsiye ederim 😊
  • 21-12-2022, 17:58:51
    #6
    Kategori Moderatörü
    İsim verme konusunun "Arapça hastalığıyla" değil İslam'la ilgili olduğunu düşünüyorum.

    Söylediklerinizin karşısında değilim, aynı zamanda tam olarak katılmıyorum.
    Bugün bir AVM'ye gittiğinizde kaç tane Türkçe tabelalı isim/marka görüyor olacaksınız?

    Teknoloji ve internetin içine doğan bir nesil var. Telefonlar, tabletler, bilgisayarlar, işletim sistemleri, yazılımlar, platformlar, içilen kahveler, giyilen kıyafetler...
    Kaç tane Türkçe olmayan marka ile çevrili olduğumuzu fark etmek çok zor olmasa gerek.

    Arapça tabela kullanma konusu ise bazı esnafların müşteri çekmeye yönelik yaptığı -bence de doğru olmayan- bir seçimdir...

    Sonuç olarak, tamamen köklü bir değişiklikle Türkçe'nin aktif/doğru kullanılması ve mevcudiyetinin korunması adına, diğer dillerin maruz bıraktığı durumlara alternatifler üretilmesi yönünde bir girişiminiz varsa iştirak etmek isterim.

    Aksi durumda sabaha kadar konuşalım ama bir yere varabileceğimizi sanmıyorum
  • 21-12-2022, 18:09:59
    #7
    Nasıl benim bunları söylememin bir önemi yoksa, sizin de benim söylediklerime katılıp katılmamanızın bir önemi yok. Sadece kişisel görüşlerinizi almak istemiştim.

    Haset konusuna gelince siz onu bana değil, Araplara anlatın. Tabi sizi dinlerlerse. Ben yaptıkları müstehcen davranışlar, sadece Araplara yönelik bir işletmeymiş gibi davranıyorlar diyorum, adam bana haset diyor.
  • 21-12-2022, 18:16:13
    #8
    Bende şahsen arapça yazılı dükkanlardan alışveriş yapmıyorum , bana kalitesiz ( mültecilere yönelik bir işletme ) gibi bir yermiş izlenimi bırakıyor nedense.

    Zaten her yerdeler eczaneler falan hep arapça bilen eleman almış. Hiç hoş bir durum değil.
  • 21-12-2022, 18:21:19
    #9
    @kalitelihostorg; yorum için teşekkür ederim. Empati yapmak istiyorum.

    Şimdi ben Suriye'ye gittim, bir tane market açtım ve adını Anadolu Market yaptım Türkçe isimle. Burada Suriyeliler beni nasıl ve ne olarak algılar, bana nasıl bakarlar? Sanki bir gruba hizmet ediyormuşum gibi algılama ihtimalleri yok mu? "Burası Türk marketmiş. Biz en iyisi kendi milletimizden alışveriş yapalım." derler mi? Daha sonra yukarıdaki arkadaş Suriyeliler haset yapıyor der mi? Ülkeye mülteci olarak gelenin açtığı iş yerinde Arapça tabela yapmasını kıskanacakmışım. Beyin bedava.