• 03-11-2022, 17:33:14
    #37
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Piyasadaki araçların fiyatlarına göz attım da. Bence maksimum 1 milyon TL olur. Araç fiyatlarını değerlendirirken sanırım bir şeyler göz ardı ediliyor. Ecnebi bir aracın, Türkiye'deki satış fiyatı baz alınıyor. Oysa ki Avrupa'daki, Amerika'daki satış fiyatlarının TL karşılığı göz önünde bulundurulmalıdır. Neticede buradaki ecnebi aracın, üretildiği yerde yerli üretim olması sebebiyle fiyat oynaklığı ortada. Togg da buranın yerli aracı olduğuna göre, gidip BMW'nin, Renault'un TR satış fiyatlarını baz almak bana biraz yanlış kıyaslama gibi geldi.
    Not: 50 bin Avro (908 bin TL) bugün dünyanın neresine giderseniz gidin, çok iyi para.

    Vergi yoktu zaten, iyi dediniz hocam
  • 03-11-2022, 17:49:10
    #38
    operawebuser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bazı kişiler togg alınca paranın Türkiye'de kaldığını sanıyor. En büyük yanılgı burada. Parçaları zaten Dövizle yurtdışından getiriyoruz. TOGG almak demek zaten cari açık vermek demektir. Alınan her togg için yurtdışından parça geldiğini düşünerek hareket edeceksiniz. Türkiye'de üretilen kısımları için evet bir miktar para Türkiye'nin cebinde kalacak ama paranın çoğu yine yurtıdışına gidecek.

    Evet diğer ülkelerde toplama parça alarak yapıyor bu işi ama adamların parası değerli. toplama olması onlar için bir anlam ifade etmiyor. Türkiye için toplama araba demek cari açık demektir. Öncelikle bunu idrak etmeniz gerekiyor.

    Evet binlerce satış olacaktır. Avukatlar,doktorlar siyasiler vs derken güzel bir satış olacak ama o kadarla kalacak. Lüks grubu arabası olan kolayca satıp TOGG alabilir fakat yerli halk bu arabayı rüyasında görecek. Kim 1 milyonu sıfırdan biriktirebilir ?
    İyi de avukat, doktor moktor bu ülkenin vatandaşı değil mi? Yerli halk adında yeni bir toplum mu ortaya çıktı? Bu memlekette zengin olan, 3. gün nazardan ölür.
  • 03-11-2022, 17:59:30
    #39
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi de avukat, doktor moktor bu ülkenin vatandaşı değil mi? Yerli halk adında yeni bir toplum mu ortaya çıktı? Bu memlekette zengin olan, 3. gün nazardan ölür.
    Ben daha zengin olupta nazardan 3. Gün öleni görmedim bu ülkede. Arabayı sadece avukat doktor moktor mu alabilecek bunumu istiyorsunuz anlamadım ki? Asgari ücretten bahsediyorlar yurtdışında asgari ücrete calisanmi var acaba.

    Bırakın togg mogg ayaklarını gene paranın kime gideceği belli zaten.
  • 03-11-2022, 18:02:59
    #40
    Malysh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben daha zengin olupta nazardan 3. Gün öleni görmedim bu ülkede. Arabayı sadece avukat doktor moktor mu alabilecek bunumu istiyorsunuz anlamadım ki? Asgari ücretten bahsediyorlar yurtdışında asgari ücrete calisanmi var acaba.

    Bırakın togg mogg ayaklarını gene paranın kime gideceği belli zaten.
    Yahu asgari ücretli Tesla'ya mı biniyor yurt dışında? Böyle bir şey mümkün müdür? Böyle bir imkan var olup da Türkiye'de kalmak enayilik değil midir?
  • 03-11-2022, 18:08:10
    #41
    Kimisi çok konuşuyor, kimisi boş konuşuyor.

    Gayet başarılı bir araç olduğu ortada, bu seviyede bir aracın piyasa değeri de ortada ve rekabetçi bir fiyata sahip olacağı da bir gerçek...

    Bu durumda çok ve boş konuşan arkadaşlar boşa yorulmasın ilk 3-5 yıl fiyatı ne olursa olsun yok satacaktır zaten.
  • 03-11-2022, 18:09:12
    #42
    Beyler atladığınız bir konu var burada, isterse milyonlarca satsın bu araba devletin ya da milletin değil ki? 5 tane holdingin cebine gidecek bu para. Benim merak ettiğim beş tane özel firmaya para kazandırmak için neden devlet bankaları faizsiz para verir? Neden tüm kurumlardan ve kanallardan bunun reklamı yapılır neden bakan nezdinde övgüler dizilir. Çok garip işler. Devletin özel sektörü desteklemesi tabii ki güzel şeydir ama bu herkese eşit olmalıdır, sadece belli isimler sürekli destekleniyorsa benim hoşuma gitmez bu iş.

    Valla bi işini destekleyeyim diyorum, hep muhalefet olmaz biraz destek çıkalım diyorum ama yine yok yine yok (: Bu zorlu'yu yerli (!) telefondan da iyi biliriz biz, devletten aldığı destekleri falan. Anlatacak o kadar çok şey varki. Ne diyelim inşallah vatana millete hayırlı olur.
  • 03-11-2022, 18:12:25
    #43
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu asgari ücretli Tesla'ya mı biniyor yurt dışında? Böyle bir şey mümkün müdür? Böyle bir imkan var olup da Türkiye'de kalmak enayilik değil midir?
    Hala ne cevap yazıyorsunuz bana ya kendi yerli milli dedikleri arabalara binebiliyordan bahsediyorum sen gelmiş hala diyorsun ki teslaya binebiliyorlarmi

    Bir daha saçma sapan cevap verirsen sana MAZLUMA ANLATİR GİBİ ANLATİCAM BİR DAHAKİ SEFERE.
  • 03-11-2022, 18:19:15
    #44
    kendini kanıtlaması lazım önce.. 1 milyona çıkarsa. 2.el tesla alırım elektrikli. daha iyi.. tesla nın bile bataryasının durdugu yerde yandıgını görüyoruz...
    yerli araba bir ülkenin max 200-300 bin para birimi olmalı. diye düşünüyorum.
  • 03-11-2022, 18:25:35
    #45
    Malysh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hala ne cevap yazıyorsunuz bana ya kendi yerli milli dedikleri arabalara binebiliyordan bahsediyorum sen gelmiş hala diyorsun ki teslaya binebiliyorlarmi

    Bir daha saçma sapan cevap verirsen sana MAZLUMA ANLATİR GİBİ ANLATİCAM BİR DAHAKİ SEFERE.
    Tamam.