Kapitalizme anlayacağı dilden konuşun;
- Evet, mesleki anlamda da saha tecrübeniz yok, onu kazanın, kendinize de değer katın, herşeyden tecrübe edin, portfolyo oluşturun, pr kasın, çevre edinin, inceleyin, tanıyın, yordam öğrenin vs vs...
- Üsttekileri edininceye kadar (Tahmini 1-2 sene) ücrete itiraz etmeyin, etseniz de pek anlamı yok, sistem reset atar sizi başa çeker, yıpranır ve bunalırsınız,
- Bu arada ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı çalışın, kasmayın, emaillerde cc savaşlarına girmeyin, mümkün oldukça da uzak durun, iş yapın ama işyerinde yardırmayın, olayı haddinden fazla sahiplenip kariyer kelimesinin büyüsüne kapılmayın, (Kariyer kisvesi de kapitalistlerin bir sömürü aracıdır, fazla kanmayın, hırs yapmayın, işin ucu bir beyaz kağıtla göndeirlmeye bakıyor, 10'larca örneğini gördük böyükk müdürlerden piyasada)
- Siz değer kazandıkça çalıştığınız yerlerin sizi kaybetmemek / kaptırmamak için çabaladığını görmeye başlayacaksınız, o zaman birazcık kasın ve değerinde ücret talep edin,
- Başarı sırlarınızı, izlediğinzi yolları, vb BABANIZIN OĞLUNA dahi söylemeyin, bildiğinzi yolda gidin...
Tecrübelerim şimdilik bu kadar söyledi
Biraz sabredin..
Onları hiç söylemiyorum, ilk 3'te bitiren arkadaşlarımdan ikisi memur oldu birisi de İstanbulda büyük bir şirkette teknik ofiste çalışıyor.