• 25-09-2022, 22:28:16
    #10
    tecnomedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yazık ki ülkede fırsatçılık peşinde koşan çok kodamanlar var
    Ülkede üretim yok simsar çok.
    Bir emekçinin sırtında 30 tane kene var.
    Zam sadece asgari ücrete gelmiyor esnafın elektriğinden tutunda bağkuruna kadar geliyor.
    Bunlar daha iyi günler yakında dahada pahalı olacak herşey.
  • 25-09-2022, 22:33:42
    #11
    Fiyatlar günlük değişiyor bu çok kötü.
  • 25-09-2022, 22:55:08
    #12
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekonomi berbat bu su götürmez bi gerçek tamam fakat bizim milletimiz de fırsatçı buda su götürmez bir gerçek.
    Serbest piyasa ekonomisi....
    Önerin nedir serbest piyasa ekonomisi yerine? Gerçekten dinlemek isterim.

    Fırsatçılık diye bir şey yoktur, tekelcilik vardır. Tekel yoksa bir piyasada fırsatçılık da yoktur. Fırsatçılık genellikle yaşlıların ve ekonomiden anlamayanların uydurduğu bir tabir.
  • 26-09-2022, 13:34:48
    #13
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önerin nedir serbest piyasa ekonomisi yerine? Gerçekten dinlemek isterim.

    Fırsatçılık diye bir şey yoktur, tekelcilik vardır. Tekel yoksa bir piyasada fırsatçılık da yoktur. Fırsatçılık genellikle yaşlıların ve ekonomiden anlamayanların uydurduğu bir tabir.
    Çok fazla sokak röportajı izlemişsiniz
  • 26-09-2022, 13:38:57
    #14
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok fazla sokak röportajı izlemişsiniz
    Ben sokak röportajı izlemem. Serbest piyasaya yerine önerdiğini söyle? Fırsatçılık nedir onu anlat. Anlat ki bilgini ve çözümü görelim. Madem konuştun fikir sahibisin ya, fikirlerini öğrenelim.
  • 26-09-2022, 13:52:06
    #15
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekonomi berbat bu su götürmez bi gerçek tamam fakat bizim milletimiz de fırsatçı buda su götürmez bir gerçek.
    Serbest piyasa ekonomisi....

    Bahsettiğiniz fırsatçılığın sebebi ekonomi olduğunu bilmiyorsunuz galiba.
    Direk fırsatçılık diye bir kavram yoktur.

    Ekonomi bozuksa , Hırsızlık artar , dalavere çevirenler artar kavga görültü artar ve adalet tam olarak işleyemez aksar.
    Ekonomi bozulursa eğitim , sağlık gibi sistemlerde bozulur , Kısaca her şeyin sebebi ekonomidir.

    Ben niye şuanda param değer kaybedecek diye düşünmek zorundayım ?
    Ben bu para ile iphone , araba yada emlak almayı niye düşünüyorum sence ?
    Para değer kaybetmesin diye bir yere bağlamak gerekiyor bu seferde araba alıyorsun araba fiyatları artıyor , İphone alıyorsun onların fiyatı artıyor. ( Arz-Talepden ) dolayı.

    Bu parayı bankaya koyup bekletsen seneye en az %100 değer kaybediyor.
    Arabam var ama araba alıp kıyıya koyup 1 sene sonra sattığımda fırsatçı mı oluyorum yani ? Yada enayi olup paramın erimesini mi beklemeliyim.


    Serbest piyasa ekonomisi ile kaçınılmaz bir model aksini uygulayarak bundan daha iyi bir yere gelemezsin. Daha kötü olur fazla fiyat artar.

    Örnek : Şekerin kilosunu 10 TLye sabitlediniz fakat üreticiler doğru dürüst para kazanamazsa yada maliyet artarsa , piyasan çekilir ve kalan üreticiler 10 TL olan bu şekerin talebine yetişemez. Fiyat sabit 10 TL olur ama piyasada alacak şeker bulamazsın. Karaborsa oluşur fazla şeker alan bir başkasına 20-30 TLden satar

    Serbest piyasada ise başka bir üretici ortaya çıkar ve ürettiği şekeri 15 TLden satar bu sayede şeker bulup alırsın ( Tabi senin gibi arkadaşlar onu fırsatçı ilan eder )
  • 26-09-2022, 14:13:32
    #16
    2 kişi olmamıza rağmen sırf market alışverişi aylık 4 bin tl nin üzerinde
  • 26-09-2022, 14:22:06
    #17
    malasef gayet de siyasi bi konu her ne kadar sabah akşam siyasetcilerimiz çıkıp çıkıp ülkede hiç bi sorun olmadıgını,bizden başka tüm dünyanın pislik içinde yaşadıgını,bizim krallar gibi bi hayatımız oldugunu filan anlatsada,işin gerçegi hiçte öyle degil.sürekli olarak dibe batıyoruz,en son ne zaman iyi bişey oldu hatırlamıyorum.sürekli kötüye gidiyoruz,bunuda sevinip,göbek ata ata yapıyoruz

    en son kaç ay önce gidip bi çigköfte aldım hatırlamıyorum.uzun zamandır yemedigim için canım çekti,cuma günü gidip 2 dürüm aldım.42 tl aldı adamlar 2 dürüme,bikaç saniye hayatı sorguladım cebimde 100tl para var,yarısı 2 dürüme gitti resmen şaka gibi...ertesi gün markete gidip en küçüklerinden yogurt,yumurta,peynir filan aldım ve 200tlden 40-50tl kalmıştı eve döndügümde.elimdeki poşete baktım,ne aldım ki arkadaş ben diye tektek fişi kontrol ettim.bugün almayı unuttugum bişeyi 3 gün sonra gidip almak istedigimde,5-10tl fazla ödüyorum resmen kaç defa denk geldim.bu iş nereye kadar gidecek böyle,gerçekten çok merak ediyorum.bagzıları hükümet degişecek,sonra düzeliriz şeklinde düşünüyor ama önümüzdeki yıllarda uzun bi süre kimse düzeltemez bu ülkeye.kim gelirse gelsin başa,daha çok ugraşırız bunlarla biz.kötü günler geride kaldı,daha kötü günler bizleri bekliyor kısacası...
  • 27-09-2022, 15:04:47
    #18
    @kalitelihostorg; Hocam sen internette ne duyduysan ne okuduysan bana yazmışsın okuduğunuz takip ettiğiniz yazarlar varsa paylaşında biz okumayalım Bu arada yazdığınız şeylerin alıntıladığınız mesaj ile alakası nedir? Ben size paranızın değerini korumak için aldığınız bir mal için fırsatçımı dedim? Demekki sizin için fırsatçılık böyle bir şey...

    Ama fırsatçılık nedir? Fırsatını bulduğu zaman ahlaksızlık yapan kişiye denir... Ör: Otobüse kartla biniyorsunuz bir kişi bindi kartı yok çıkarttı nakit para verdi şöför de bunu cebine attı.. Bu fırsatçılıktır aynı şekilde maliyeti 3 lira olan keki 4 liraya satıp kar ederken 5 lira yapan baktı satılıyor 6 lira yapan adamda fırsatçıdır... (Serbest piyasa ekonomisi ile ilgili görüşlerimi aşağıda bulabilirsin)

    @fasb; Ekonominin kitabını yazdınız mı sizde? Biz çünkü yazanları biliyoruz sizde çok net konuşuyorsunuz "Fırsatçılık genellikle yaşlıların ve ekonomiden anlamayanların uydurduğu bir tabir." o zaman bu önermeye göre ben diyorum ki fırsatçılık vardır siz diyorsunuz ki yoktur. O zaman sizin önermenize göre siz ekonomiden anlayan birisi olarak şu anki durumun çözümü için bir makale yazıp bizleride aydınlatırsınız umarım. (Özal ile başlayan bu süreçten bahsediyorum)

    Başlamadan önce ben Kıdemli Yazılım Uzmanıyım fakat ekonomi, politika, sosyoloji vs.. alanlara karşıda boş değilim araştırma yapar okumaya devam ederim. Buradan sonra paylaşacağım öneri tamamen kendi yaptığım araştırmalar neticesinde bana ait düşüncelerdir @fasb; arkadaşın ısrarı üzerine kendi ekonomik modelime hemen bir başlık buldum adı çok serbest olmayan ekonomi bir ekonomik model belirlemek benim haddim değil fakat en azından benim kendime ait düşüncelerim var

    Nedir Çok Serbest Olmayan Ekonomi ?

    Kısaca bırakanız yapsınlar bırakınız etsinler yok. Ülke sınırları içerisinde yaşayan insanların haklarını gözetecek şekilde ve ülkenin sosyolojik yapısı ele alınarak kurulacak bir ekonomik sistem. Şimdi ülkelerin ahlak seviyeleri, eğitim seviyeleri bir değil... Her model her ülkeye olmaz...

    Serbest piyasa ekonomisi maalesef tanımlarda bahsedildiği gibi değil.
    Serbest piyasa ekonomisi, ekonomik faaliyetlerin tam rekabet şartları içinde serbestçe yapılabildiği, ekonomik sorunların çözümünün devletin ekonomiye müdahalesiyle değil fiyat mekanizması aracılığı ile gerçekleştirildiği ekonomi


    Serbest piyasa ekonomisi gerçekten serbest midir ?

    Hatta bana göre serbest piyasa ekonomisi bizim gibi gelişmemiş ülkeleri ele geçirmek için mükemmel bir ekonomik sistem.. Şimdi soruyorum.

    Paramızın pul olduğu bu dönemde yurt dışından ülkeye gelen dolar milyarderi bir firmanın A sektörüne girdiğini düşünün. A sektörünün pazardaki fiyatını 10 TL olarak kabul edelim ve bu firmanın pazarda aynı ürünü 2 TL ye sattığını düşünün... Taki pazarı ele geçirene kadar daha sonra ister 20 ister 30 lira yapar alın size tekelleşme... Sonra bir bakmışsınız ki tüm ürünler yabancı....

    Ayrıca bana göre devlet müdehalesi olmadan hiç bir ekonomi kendi kendine düzelemez...

    Konu çok fazla politik olduğu için bu konunun üzerinde daha fazla durmayacağım zira burada ne kadar konuşsakta boş her görüşü savunan ve karşı çıkan bir çok ekonomist var... Bana sormak yerine serbest piyasa ekonomisine karşı olan ekonomistlerin kitaplarını alıp okuyabilirsiniz.

    Ben düşünüyorum ki serbest piyasa ekonomisi Türkiye için iyi bir ekonomik model değil... Zaten şu an bu ekonomik model kullanılıyor ve halimiz ortada daha fazla politik araştırma isteyen arkadaşlar 24 ocak kararlarından itibaren araştırmaya başlayabilirler. Ayrıca rahmetli sayın Uğur Mumcunun Tarikat-Siyaset-Ticaret, Devrimci-Demokrat, Serbest Piyasa ve Kemalizm kitaplarını önerebilirim.

    Herkese iyi forumlar.