• 20-08-2022, 11:34:17
    #1
    Merhabalar,

    Ev kiralamak istiyorum. Emlakçı büyük bir firma, evi yapan firmanın emlak firması.

    Kiralayan kişi yurt dışında yaşıyormuş, noterden tahliye taahhütnamesi istiyormuş.

    Ben tam olarak anlamıyorum, bu sözleşmeyi yaparken nelere dikkat etmeliyim?

    Bir de bu sözleşme ile kiralayan ne gibi haklar elde ediyor?

    Tecrübeli arkadaşlar ya da hukuktan anlayanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
  • 20-08-2022, 11:37:47
    #2
    Her hangi bir anlaşmazsızlık durumunda sözleşme üzerinde boş bırakılan tarihler doldurularak örneğin 3 ay sonra tahliye kararı çıkartabileceği bir sözleşme türü. Bence imzalamayın farklı bir ev bulun kendinize boşuna başınız ağrımasın
  • 20-08-2022, 11:38:31
    #3
    Kendini garantiye almak isteyen ev sahiplerinin istemesi doğal.
  • 20-08-2022, 11:40:05
    #4
    Tycondrious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her hangi bir anlaşmazsızlık durumunda sözleşme üzerinde boş bırakılan tarihler doldurularak örneğin 3 ay sonra tahliye kararı çıkartabileceği bir sözleşme türü. Bence imzalamayın farklı bir ev bulun kendinize boşuna başınız ağrımasın
    PlatinYum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Ev kiralamak istiyorum. Emlakçı büyük bir firma, evi yapan firmanın emlak firması.

    Kiralayan kişi yurt dışında yaşıyormuş, noterden tahliye taahhütnamesi istiyormuş.

    Ben tam olarak anlamıyorum, bu sözleşmeyi yaparken nelere dikkat etmeliyim?

    Bir de bu sözleşme ile kiralayan ne gibi haklar elde ediyor?

    Tecrübeli arkadaşlar ya da hukuktan anlayanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
    2 Kira ödenmemesi gibi şartlar konulmuştur muhtemelen. Eskiden emlakçılar yapardı bunu fakat bu mal sahibi uyanık çıkmış. Noterden istiyor Her hangi bir durumda kapıdasın yani
  • 20-08-2022, 11:42:43
    #5
    PlatinYum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Ev kiralamak istiyorum. Emlakçı büyük bir firma, evi yapan firmanın emlak firması.

    Kiralayan kişi yurt dışında yaşıyormuş, noterden tahliye taahhütnamesi istiyormuş.

    Ben tam olarak anlamıyorum, bu sözleşmeyi yaparken nelere dikkat etmeliyim?

    Bir de bu sözleşme ile kiralayan ne gibi haklar elde ediyor?

    Tecrübeli arkadaşlar ya da hukuktan anlayanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
    Tahliye taahütnamesi imzalayacağın bir evi kiralama.
    6ay sonra senden zam isteyebilir, yapmazsan çıkarmak isteyebilir.
    Bu şekilde ev kiralamak risklidir, 1 sene sonra evden çıkarırsa seniyeniden taşınma ve evlakça masrafı ve zahmetine gşreceksin.
    Tahliya taahütnamesi mülk sahibinin şantaj silahı olarak kullanacağı ve sözleşmedeki tüm haklarını bypass edeceği bir evraktır.
    Kiraya durmadan zam isteyebilir, kontratta yazandan fazla zam isteyebilir, herhangi bir uyuşmazlık halinde de taahütnamesi olduğu içşn seni çıkarırım diyebilir.
  • 20-08-2022, 11:44:39
    #6
    Hiçbir şekilde imza etmeyiniz hocam. Mesela diyelim ki normal kiranız 1000 liraydı seneye 2000 lira istese ve siz vermeseniz kabul etmeseniz dahi tahliye taahütnamesinde istediği şekilde doldurrarak mahkemeye veriyor ve 3 ay içinde kapı dışarısınız. Asla bu şizofren ev sahiplerinden uzak durun.
  • 20-08-2022, 11:59:53
    #7
    Yakında herkesin isteyeceği şeydir. Tam olarak bir yayılsın herkesin bilgisi olsunda belki içerik değişebiliyorsa bazı ek maddeler eklenebilir misal kirasını düzenli ödüyorsa en az 2 yıl çıkartmama gibi.

    Çevremden gördüğüm kadarı ile herkes'de bir kiracı problemi olmaya başladı. Çoğuda düzenli kira ödeyen kişiler , sapıttılar. Hatta örgütlenen var. Misal kiracısı olan bir komşumuz var eşi öldü. Kiradan geçiniyor. Kiracılarının 3'üde anlaşıp eksik kira veriyorlarmış bazen hiç vermiyorlar mış. Evdende çıkmıyorlar.
    Kanunların kiracı yanında olmasından dolayı ciddi sıkıntılar yaşıyor bir çok kişi.

    Bende'de kiracı var daha hiç kira ödemedi. Sözleşmeyi yaptık sonrası yok 5 kuruş almadığım yer için ben şimdi para harcayıp çıkarmaya çalışacağım.
  • 20-08-2022, 12:25:37
    #8
    Ülkede karşılıklı hoşgörü yok kiracı kira vermez ev sahibi fazla ister demirbaş arızalanır yaptırmaz Allah herkesin yardımcısı olsun kimseyi kira da zalim ev sahiplerinin eline bırakmasın rabbim
  • 20-08-2022, 12:38:38
    #9
    CouRaege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkede karşılıklı hoşgörü yok kiracı kira vermez ev sahibi fazla ister demirbaş arızalanır yaptırmaz Allah herkesin yardımcısı olsun kimseyi kira da zalim ev sahiplerinin eline bırakmasın rabbim
    Şurada bir yanlışınız var hocam. Mesela kombi arızalandı. Ev sahibi size çalışır halde verdiyse sorumluluk kiracıdadır. Evi boşaltırken nasıl sağlam bırakmak zorundaysak o şekilde tamirde kiracıyı bağlar içindeyken. Tuttuğu gün bozulduysa ayrı.