Merhabalar,
Ev kiralamak istiyorum. Emlakçı büyük bir firma, evi yapan firmanın emlak firması.
Kiralayan kişi yurt dışında yaşıyormuş, noterden tahliye taahhütnamesi istiyormuş.
Ben tam olarak anlamıyorum, bu sözleşmeyi yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Bir de bu sözleşme ile kiralayan ne gibi haklar elde ediyor?
Tecrübeli arkadaşlar ya da hukuktan anlayanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
Tahliye taahütnamesi imzalayacağın bir evi kiralama.
6ay sonra senden zam isteyebilir, yapmazsan çıkarmak isteyebilir.
Bu şekilde ev kiralamak risklidir, 1 sene sonra evden çıkarırsa seniyeniden taşınma ve evlakça masrafı ve zahmetine gşreceksin.
Tahliya taahütnamesi mülk sahibinin şantaj silahı olarak kullanacağı ve sözleşmedeki tüm haklarını bypass edeceği bir evraktır.
Kiraya durmadan zam isteyebilir, kontratta yazandan fazla zam isteyebilir, herhangi bir uyuşmazlık halinde de taahütnamesi olduğu içşn seni çıkarırım diyebilir.