• 14-08-2022, 08:33:14
    #37
    Platin üye
    GreenC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fiziksel olarak hocam. şuanda kredi kartlarının faiz oranları çok düşük. ve şöyle bir politika var. faizleri yükseltmeden 1 ay önce haber vermek zorundalar.o yüzden aşırı güvenli. 25 bin tl yi aşmadığın sürece asgari tutarı %25 ödiyceksin. olası bir banka krizinde kredi kartlarına faiz arttırımı gelirse elinde bütün fiziksel altınları satıp kartı kapatıyosun.


    https://www.youtube.com/watch?v=sMQCiM5sBe4
    O zaman ek hesaplada bu yapılabilir. Ek hesabada aynı şekilde asgari ödeniyor, doğru muyum?
  • 14-08-2022, 12:21:17
    #38
    Domigon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sakın ama sakın bitcoine yatırma, yoksa bir kaç ay içinde 40 bin tl den 5-6 bin t lancak kaldı diyebilirsini. Tarla vs alınabilir imara yakın yerlerden. Uzun vadede getirisi iyi olabilir.
    bir yer buldum böyle aldım kredide çektim

    şuan 420 civarında

    5 ay önce aldım

    arkadaş haklı
  • 14-08-2022, 13:03:31
    #39
    semmajans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman ek hesaplada bu yapılabilir. Ek hesabada aynı şekilde asgari ödeniyor, doğru muyum?
    hocam ek hesap hiç kullanmadım. ama mantık aynı. yıllık faiz oranlarını karşılaştırman gerekir. asgari şekildemi ödeniyor orasını bilmiyorum. asgariyse yapılabilir. tabi % side önemli.
  • 14-08-2022, 13:07:26
    #40
    Üyeliği durduruldu
    40.000 tl ile çok şey de yapılabilir hiçbir şey de yapılmayabilir.

    Fakat maalesef o paranın bir değeri yok şu zamanda.

    Bir yatkınlığınız, bildiğiniz bir konu varsa ona yatırım yapabilirsiniz.

    Çok basit bir örnek vermek gerekirse arkadaşım sims oynayan ve keyif alan biriydi.
    sonra tiktok açtı canlı yayınlarla vb. kitle topladı.
    ardından 10-15k reklam verdi tiktoka vb. yerlere
    şu an ayda xx.xxx kazanç elde ediyor sadece tiktokta oyun oynayarak.

    Anlatmak istediğim tam olarak bu.

    Dolar altın derseniz paranın değerini korursunuz ve şu anki zamanın 40.000 tl si maalesef değersizdir.
    Borsa derseniz günümüz global ekonomik krizlerinde bir şirketin 2 ay sonra nereye evrileceğini kimse bilemez.
    Kripto derseniz şu an boğa sezonu geldi diyorlar ama bir anda paranız yarı yarıya eriyebilir.
    Fakat bildiğiniz işe yatırım riski en az yatırımdır.
  • 14-08-2022, 18:14:19
    #41
    ben olsam ;
    10.000 tl ile udemy gibi platformlardan programlama eğitimleri alırdım ,özellikle mobil kısmı için.
    6-12 ay içerisinde de güzel bir firmada işe başlardım.
  • 14-08-2022, 18:17:43
    #42
    @Wacco; @GreenC;

    Videoda yanlış bilgiler var. Kredi Kartı limitiniz 25,000 TL altı ise asgari ödeme %25. Üzerinde ise asgari ödeme %40 haziran 2022 kanun.

    Videodaki arkadaşın 152.000 abonesi olmasına şaşırdım ama yinede ön yargılı hesap yapmayım dedim %25 25,000 TL altı 2 kredi kartı ile altın aldığını düşünürsek 18 ay sonunda ortalama 77.000 TL 'lik altın olacak elinde.

    Bu ancak enflasyonun senelik %52'nin altında olursa ve altında ortalama getiri (senelik %54) sağlaması durumunda geçerli oluyor.

    Ama şimdiki gibi enflasyon senelik %70 (Gerçekte çok daha fazla) üzerinde olursa ne yazık ki paran görünürde 76,916 TL olmasına rağmen alım gücün %17 düşmüş olacak.

    Yani şu andaki 40,000 TL ile alabileceğin şeyleri 18 ay sonra 33,000 TL 'lik alışveriş yapabileceksin (Çünkü %70 senelik enflasyonda emtia fiyatlarının 18 ay sonraki değeri 91,800 TL olacak)

    Biraz daha sadeleştireyim 18 ay sonra 77,000 TL paran olacak ama bugün 40,000 TL'ye alabileceğin şeyleri o zaman (senelik %70'i geçmezse) 91,800 TL'ye alabileceksin.

    Ama @GreenC; 'nin nakitine usd al KK borcunu usd ile kapama demesi usd'ın 10 aylı süreçte artmasına bağlı olarak borç yükünü hafifletecek.

    Ben olsam (benzer arayış içerisindeyim biraz daha fazla para ile) devremülk gibi birşeye yatırım yaparım hem gayrimenkul olur hemde senelik bir getiriri kullanmadığım durumda. Ama tabi beyin fırtınası yapmakta fayda var.

    Not: Kredi kartının 3 kere asgari ödeme yapılması durumunda eskiden yapılandırma veya 3 kere asgari ücret yatırdıktan sonra kapatma talep ediyorlardı benzer bir kanunda daha farklı sorunlar olabilir.

    %25 ödeme olursa 18.ay sonunda 40.000 TL bitmiş oluyor.



    %40 ödeme olursa 10.ay sonunda KK borcu bitmiş oluyor +8ay bekleme sonunda kazanç benzer




    Wacco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar kenarda lazım olmayan 40.000 tl kadar bütçem var neye yatırım yapmalıyım site vs alsam mı diye düşünüyorum riskli geliyor. Altın alsam çok kazandırmayacak ne tür bi yatırım yapardınız?
    GreenC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fiziksel olarak hocam. şuanda kredi kartlarının faiz oranları çok düşük. ve şöyle bir politika var. faizleri yükseltmeden 1 ay önce haber vermek zorundalar.o yüzden aşırı güvenli. 25 bin tl yi aşmadığın sürece asgari tutarı %25 ödiyceksin. olası bir banka krizinde kredi kartlarına faiz arttırımı gelirse elinde bütün fiziksel altınları satıp kartı kapatıyosun.


    https://www.youtube.com/watch?v=sMQCiM5sBe4
    • GreenC
    • thelunar
    GreenC ve thelunar bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 14-08-2022, 20:55:31
    #43
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Wacco; @GreenC;

    Videoda yanlış bilgiler var. Kredi Kartı limitiniz 25,000 TL altı ise asgari ödeme %25. Üzerinde ise asgari ödeme %40 haziran 2022 kanun.

    Videodaki arkadaşın 152.000 abonesi olmasına şaşırdım ama yinede ön yargılı hesap yapmayım dedim %25 25,000 TL altı 2 kredi kartı ile altın aldığını düşünürsek 18 ay sonunda ortalama 77.000 TL 'lik altın olacak elinde.

    Bu ancak enflasyonun senelik %52'nin altında olursa ve altında ortalama getiri (senelik %54) sağlaması durumunda geçerli oluyor.

    Ama şimdiki gibi enflasyon senelik %70 (Gerçekte çok daha fazla) üzerinde olursa ne yazık ki paran görünürde 76,916 TL olmasına rağmen alım gücün %17 düşmüş olacak.

    Yani şu andaki 40,000 TL ile alabileceğin şeyleri 18 ay sonra 33,000 TL 'lik alışveriş yapabileceksin (Çünkü %70 senelik enflasyonda emtia fiyatlarının 18 ay sonraki değeri 91,800 TL olacak)

    Biraz daha sadeleştireyim 18 ay sonra 77,000 TL paran olacak ama bugün 40,000 TL'ye alabileceğin şeyleri o zaman (senelik %70'i geçmezse) 91,800 TL'ye alabileceksin.

    Ama @GreenC; 'nin nakitine usd al KK borcunu usd ile kapama demesi usd'ın 10 aylı süreçte artmasına bağlı olarak borç yükünü hafifletecek.

    Ben olsam (benzer arayış içerisindeyim biraz daha fazla para ile) devremülk gibi birşeye yatırım yaparım hem gayrimenkul olur hemde senelik bir getiriri kullanmadığım durumda. Ama tabi beyin fırtınası yapmakta fayda var.

    Not: Kredi kartının 3 kere asgari ödeme yapılması durumunda eskiden yapılandırma veya 3 kere asgari ücret yatırdıktan sonra kapatma talep ediyorlardı benzer bir kanunda daha farklı sorunlar olabilir.

    %25 ödeme olursa 18.ay sonunda 40.000 TL bitmiş oluyor.



    %40 ödeme olursa 10.ay sonunda KK borcu bitmiş oluyor +8ay bekleme sonunda kazanç benzer


    videoda yanlış bilgi yok hocam sadece eski bilgi var video çekildiği tarihte asgari ödeme %25`ti sizin dediğiniz gibi haziran 2022`de yüzde 40`a çekildi
  • 14-08-2022, 21:02:09
    #44
    Hisse senedi alabilirsin.Bilindik firmalara yatırın.En aşşağı yıllık %50 getiri olur.Fakat ben onunla uğraşamam dersen BES yatır derim.
  • 15-08-2022, 17:51:53
    #45
    Hocam adsense gelirli bir sitemiz var onu alabilirsiniz isterseniz