@Wacco;
@GreenC;
Videoda yanlış bilgiler var. Kredi Kartı limitiniz 25,000 TL altı ise asgari ödeme %25. Üzerinde ise asgari ödeme %40 haziran 2022 kanun.
Videodaki arkadaşın 152.000 abonesi olmasına şaşırdım ama yinede ön yargılı hesap yapmayım dedim %25 25,000 TL altı 2 kredi kartı ile altın aldığını düşünürsek 18 ay sonunda ortalama 77.000 TL 'lik altın olacak elinde.
Bu ancak enflasyonun senelik %52'nin altında olursa ve altında ortalama getiri (senelik %54) sağlaması durumunda geçerli oluyor.
Ama şimdiki gibi enflasyon senelik %70 (Gerçekte çok daha fazla) üzerinde olursa ne yazık ki paran görünürde 76,916 TL olmasına rağmen alım gücün %17 düşmüş olacak.
Yani şu andaki 40,000 TL ile alabileceğin şeyleri 18 ay sonra 33,000 TL 'lik alışveriş yapabileceksin (Çünkü %70 senelik enflasyonda emtia fiyatlarının 18 ay sonraki değeri 91,800 TL olacak)
Biraz daha sadeleştireyim 18 ay sonra 77,000 TL paran olacak ama bugün 40,000 TL'ye alabileceğin şeyleri o zaman (senelik %70'i geçmezse) 91,800 TL'ye alabileceksin.
Ama
@GreenC; 'nin nakitine usd al KK borcunu usd ile kapama demesi usd'ın 10 aylı süreçte artmasına bağlı olarak borç yükünü hafifletecek.
Ben olsam (benzer arayış içerisindeyim biraz daha fazla para ile) devremülk gibi birşeye yatırım yaparım hem gayrimenkul olur hemde senelik bir getiriri kullanmadığım durumda. Ama tabi beyin fırtınası yapmakta fayda var.
Not: Kredi kartının 3 kere asgari ödeme yapılması durumunda eskiden yapılandırma veya 3 kere asgari ücret yatırdıktan sonra kapatma talep ediyorlardı benzer bir kanunda daha farklı sorunlar olabilir.
%25 ödeme olursa 18.ay sonunda 40.000 TL bitmiş oluyor. %40 ödeme olursa 10.ay sonunda KK borcu bitmiş oluyor +8ay bekleme sonunda kazanç benzer
Arkadaşlar kenarda lazım olmayan 40.000 tl kadar bütçem var neye yatırım yapmalıyım site vs alsam mı diye düşünüyorum riskli geliyor. Altın alsam çok kazandırmayacak ne tür bi yatırım yapardınız?
fiziksel olarak hocam. şuanda kredi kartlarının faiz oranları çok düşük. ve şöyle bir politika var. faizleri yükseltmeden 1 ay önce haber vermek zorundalar.o yüzden aşırı güvenli. 25 bin tl yi aşmadığın sürece asgari tutarı %25 ödiyceksin. olası bir banka krizinde kredi kartlarına faiz arttırımı gelirse elinde bütün fiziksel altınları satıp kartı kapatıyosun.
https://www.youtube.com/watch?v=sMQCiM5sBe4