• 11-08-2022, 12:25:32
    #1
    Bu ay sonu kira sözleşmem bitiyor, şu an evde 2400e oturuyorum Emlakçıyla üstünkörü bi muhabbetimiz oldu diyor ki sizin ev sahibi 4000 yapmayı düşünüyor kirayı. Dedim bu %25 zam muhabbeti ne olacak? "Onu hiç kimse umursamıyor" gibi saçma bir şey söyledi konuşma orada bitti. Ben ay sonu sözleşmem bittiğinde yenilemeye gitmem gerekir mi, yenilemeye gidersem bana 4000 TL'yi dayatma şansları var mı?
  • 11-08-2022, 12:27:40
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Sözleşmeniz eskiden devam etseydi maksimum %10 arttırabilirdi, yeni bir sözleşme yapacağınız için %25 rahatlıkla yapabilir.
  • 11-08-2022, 12:28:19
    #3
    WhisperFuss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sözleşmeniz devam etseydi maksimum %10 arttırabilirdi, yeni bir sözleşme yapacağınız için %25 rahatlıkla yapabilir.
    Yüzde 25 yapsın sorun değil hocam. Adam %50 gibi bir zamdan bahsediyor
  • 11-08-2022, 12:29:06
    #4
    sözleşmenin bitme gibi bir durumu yok hocam o sözleşme sizin ben en az 1 sene oturacağım demeniz anlamına geliyor sözleşme otomatik uzar ancak %25 olayını cidden kimse umursamıyor ortak bir fiyatta buluşup anlaşmanızı öneririm
  • 11-08-2022, 12:30:10
    #5
    ihtar yollamadığı sürece sözleşme otomatik yenileniyor
  • 11-08-2022, 12:31:21
    #6
    Devlet yüzde yirmi beş diyor ama ev sahipleri kafasına göre zam yapıyor. İstemiyorsan çık ya da veremiyorsan çık diyorlar.
  • 11-08-2022, 12:32:37
    #7
    Şöyle yapabilirsiniz. Ev sahibine ben sözleşmeye sadık kalıyorum %25 oranında kanunen yapılması gereken zammı Türk Anayasa kanunlarına göre yapıyorum. Eğer evden çıkarmak isterseniz mahkemeye tahliye davası açabilirsiniz.

    geçenlerde aynı durumla ilgili şirket avukatımızla görüşmüştüm. Yukarıdaki cümleleri mal sahibine söylemememi söyledi. Şu anlık bir sorun yok 🙌
  • 11-08-2022, 12:35:18
    #8
    EvilBozkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüzde 25 yapsın sorun değil hocam. Adam %50 gibi bir zamdan bahsediyor
    Normal şartlarda sözleşmesi devam eden kiracılar için %25 zam yasal olarak uygulanabilir, eğer sözleşmeniz bitiyorsa %200 olarak arttırmak istese dahi önünde bir engel yok. Çünkü sözleşmeniz doluyor, yüksek geliyorsa çıkın diyebilir. Genelde zaten ev sahipleri çıkmanızı bekler şu dönemde, çünkü kiralık daire fiyatları aşırı derecede yükseldi ve eski kiracılara yeni fiyatları uygulayamadıkları için çıkmanız için her yolu deneyecektir. Bunun için sözleşmeleri 3-5 yıllık yapıyor insanlar.
  • 11-08-2022, 12:35:39
    #9
    İnsanlarıda birbirne düşürdüler..1-2 sene öncesine kadar böyle sorunlarımız yoktu.