• 24-07-2022, 17:50:21
    #10
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında sizde yanlış biliyorsunuz o tarz yollarda sol şerit sollama veya soldaki yola geçme şerididir sürekli işgal etmek suç teşkil eder.

    Bu tarz ceza yiyebilirsiniz de özellikle kamera sistemi veya fahri müfettişler ceza kesebiliyorlar
    Hocam olayı kabaca anlattım İstanbul İzmir Arası 500 KM nerede ise en sol şeritten 500 KM gitme şansım yok zaten

    İSter İstemez akan trafik olduğu için Şerit değiştiriyor insan ben 150 ile gitmeye çalışıyorum ama bu gözler rahat 250- 300 ile geçen arabalar gördü sürekli solda durmak imkansız zaten
  • 24-07-2022, 17:55:48
    #11
    fikiralemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam olayı kabaca anlattım İstanbul İzmir Arası 500 KM nerede ise en sol şeritten 500 KM gitme şansım yok zaten

    İSter İstemez akan trafik olduğu için Şerit değiştiriyor insan ben 150 ile gitmeye çalışıyorum ama bu gözler rahat 250- 300 ile geçen arabalar gördü sürekli solda durmak imkansız zaten

    Yok hocam lafım yok o konuda haklısınız.
    Ama işte cezası var sürekli işgal etmememiz lazım.
    Aramızda kalsın bende ihlal ediyorum genelde özellikle hızlı gitmem gerektiğinde
  • 24-07-2022, 18:29:46
    #12
    Sol şerit hiçbir zaman işgal edilmez. Sadece sollamak için kullanılır.
    Trafikte gitmeyen veya gittiği şeritteki hıza uymayan kişiler her zaman kaza sebebidir.

    Birde altında audi, mercedes olup 2 km arakadan selektör atan andavallar var. Artık hızları kaç bilmiyorum ama 230 üstü olduğu kesin.
    Adamı sollarken gelip arkana yapışıyorlar. Onları da yolun ortasına yapıştırmak gerekiyor.
  • 24-07-2022, 22:57:19
    #13
    230 240 km h ile sabit giderken bile yol boş ise orta şeridi kullanırım fakat 30km h ile sol şeride geçen tipler gördü bu gözler insanımız biraz garip,trafik kültürü neredeyse hiç yok saygı 0 mantıklı araç kullanan insan sayısı bir elin parmağını geçmez yazılacak çok şey var da neyse...
  • 25-07-2022, 14:50:20
    #14
    fikiralemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu ara sürekli İzmir - İstanbul arası gidip gelmem gerekiyor bazen acil işler için gitmem gerekiyor
    Araba ile mal taşıyorum gelip gidiyorum.
    Neyse olay şu otoyollarda hız sınırı 140 yapıldı ve %10 geçebilirsiniz. Yani 154 ile giderseniz ceza yemiyorsunuz
    Neyse bende yollar bomboş olduğu için 150'ye sabitleyip gidiyorum
    Bazı süper zeki tipler adam 100-120 ile en sol şeritte gidiyor ve sürekli her 2 KM ' de böyle tipler var hız kesip tekrar 150 ye çıkıyorsunuz

    Abiciğim en sol şerit hızlı giden insanlar içinndir 90-100 gideceksen git orta veya en sağdan git anladım en sağda tırlar vs oluyor o zaman ortadan git bazı kısımlar 4 şetir yine bu üstün zekalı arkadaşlar
    en soldan gidiyor selektör yapıyorsun beyefendi - hanımefendi şeiridi 1 km ilerde değiştiriyor acelesi olan hastası olan acil işi olan insanlar var bunu düşünmek çok mu zor

    Bir tane herif resmen şaka yapmyıorum max 85 ile gidiyor sol şeritte yaptım selektör adama geçmedi sağa önü bomboş bir kaç kez daha yaptım adam inadına geçmiyor en son sağından geçip korna çaldım küfür etti.

    Böyle tiperin Allah binbir belasını versin hem kurala uymuyor hem saygısız hemde hakaret ediyor

    Eğer sizde bunlardan iseniz ve şimdi farkına varıyorsanız lütfen sol şeridi 100-110 ile sanki aşırı hızlı gidiyormuş gibi düşünüp işgal etmeyin

    Çünkü o yolu günde 3 kez giden gelen insanlar var hastası olan insanlar var acelesi olan insanlar var

    Ve bu adamlar kuralada uyuyor kuralara göre 154 e kadar gidebilir ..

    İyi pazarlar
    Her bir cümle ve kelimene katılıyorum. Mesela İstanbul'da temde veya E5'te sol şerit hep tıkalı ve yavaş ilerler. Sağ şeritler daha hızlı ilerler. Maalesef böyle
  • 12-06-2023, 11:14:07
    #15
    Konumu gördüm dertlendim 1yıl olmuş hala aynı
  • 12-06-2023, 11:30:31
    #16
    Banada surekli denk gelir. Ben su yontemi izliyorum. Sol seridi gereksiz isgal eden aracin onune gecip hizimi dusuruyorum. Bir sure anlamiyor ne oldugunu sonra sag seride geciyor beni gecmek icin o sirada hizimi yeniden arttirip yoluma devam ediyorum. Evet ugrastirici ama trafik kulturunu insanlarimiza ogretebilmek icin fedakarlik sart. Ne yapalim.
  • 12-06-2023, 15:40:33
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ben ehliyeti yeni aldım derslerde vitesi hiç 3’e almadık en fazla 2. viteste gittim. Sizin karşılaştığınız sürücüler acemidir sol şeritte deneyim kazanmaya çalışıyordur belki..