• 13-07-2022, 10:34:26
    #10
    dev
    Kurumsal Üye
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türklerin önemli bir kısmı ne yazık ki kimsesiz. Bakın yalnız demiyorum, örneğin eve geldiğinde annen baban olur ya da eşin olur, arkadaşın olur bu kabul edilebilir bir şey, ama kimsenin olmaması bence çok kötü.
    Bahane aramaya gerek yok. Ben hic dilini bilmedigim bir ulkeye gittim. Simdi kendi ailem var.
  • 13-07-2022, 12:03:06
    #11
    Noroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahane aramaya gerek yok. Ben hic dilini bilmedigim bir ulkeye gittim. Simdi kendi ailem var.
    Hocam dil dediniz de aklıma geldi. Bu dediğim insanların çoğu doğru dürüst dil konuşamıyor belki de problem bundan kaynaklanıyor olabilir.
    Yani ilk gittiğin zaman konuşamayabilirsin de 10 yıldır orada olan insanın konuşamaması garip bence. Belki karakter meselesi de olabilir.
  • 13-07-2022, 12:13:54
    #12
    dev
    Kurumsal Üye
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dil dediniz de aklıma geldi. Bu dediğim insanların çoğu doğru dürüst dil konuşamıyor belki de problem bundan kaynaklanıyor olabilir.
    Yani ilk gittiğin zaman konuşamayabilirsin de 10 yıldır orada olan insanın konuşamaması garip bence. Belki karakter meselesi de olabilir.
    O tip insanlarin tek sorunu topluma adapte olmak istemiyorlar. Hep Turk yerlerinden alis veris yaparlar, hem Turk mekanlarinda takilirlar, arkadaslari hep Turk. Gavur olacaklari korkusu ile bulunduklari ulkenin kulturune ve hayatina uyum saglamazlar. Boyle olunca toplumdan uzaklastiriyorlar kendilerini.
  • 13-07-2022, 13:06:08
    #13
    Amerikanın bireysel özgürlüklerini kimsesizlik olarak görmüşsünüz. Amerikanda her varandaş kendine ayrı bir ev daire tutacak ekonomiye ve iş imkanına sahip.

    Biz geniş aile ve beraber yaşama kültürümüz fakirlikten kaynaklanıyor. Orada 18 yaşında bür çocuk evden ayrılıp kendi ayakları üzerinde kendi kirasını ödeyebiliyor. Burada ev arkadaşına ihtiyacın var.

    Yani evlenmediysen ve evde seni bekleyen bir anne bir baba bir arkadaş olması hiç iyi bir şey değildir. Birileri ile beraber yaşamak hiç kolay değildir. Yani bu adamlar kimsesiz falan değil sadece yakın arkadaşları ayrı evlerde yaşıyorlar.

    Ve zenginlik ve refah arttıkça yakın arkadaşlık kavramı değişir. Refah düzeyi yüksek ülkelerde Yakın arkadaşlık aynı evde yaşamak değildir ya da bir yere aynı arabayla gitmek değildir. İnsanlar kendi özel alanlarını koruyarak ortak bir alanda sosyalleşir.
  • 13-07-2022, 13:56:46
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerikanın bireysel özgürlüklerini kimsesizlik olarak görmüşsünüz. Amerikanda her varandaş kendine ayrı bir ev daire tutacak ekonomiye ve iş imkanına sahip.

    Biz geniş aile ve beraber yaşama kültürümüz fakirlikten kaynaklanıyor. Orada 18 yaşında bür çocuk evden ayrılıp kendi ayakları üzerinde kendi kirasını ödeyebiliyor. Burada ev arkadaşına ihtiyacın var.

    Yani evlenmediysen ve evde seni bekleyen bir anne bir baba bir arkadaş olması hiç iyi bir şey değildir. Birileri ile beraber yaşamak hiç kolay değildir. Yani bu adamlar kimsesiz falan değil sadece yakın arkadaşları ayrı evlerde yaşıyorlar.

    Ve zenginlik ve refah arttıkça yakın arkadaşlık kavramı değişir. Refah düzeyi yüksek ülkelerde Yakın arkadaşlık aynı evde yaşamak değildir ya da bir yere aynı arabayla gitmek değildir. İnsanlar kendi özel alanlarını koruyarak ortak bir alanda sosyalleşir.
    Ya hocam bunları biliyorum zaten merak etmeyin. Sizin anlattığınız durum daha farklı, bu dediğim insanların amerikalı arkadaşları da yok, hep faslı pakistanlı insanlarla takılıyor. Bilmiyorum belki entegre olmak istemiyorlar Ha ben gitsem amerikalılarla arkadaş olmaya çalışırım muhtemelen. Bir de bu dediğimin bireysel özgürlükle alakası yok, bazı türkler amerikalı oda arkadaşlarıyla kalıyor mesela, ama bir çoğu yalnız, kimsesiz. Kimsesiz derken sahip çıkan biri anlamında söylemiyorum bunu
  • 13-07-2022, 17:16:35
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Amerikada kanunlar kurallar belli olduğu için disiplin olduğu için hayat daha kolay ve sağlıklı. Türkiyede samimiyet adıyla abim ablam deyip herkes kazık atmaya bakıyor.
    Türkiyede karakter sahibi insan kanser olur, yav-şak insan rahat yaşar.

    Türkiyede aile yapıları en az 50 yıldır maalesef çok çarpık. Hangi şehir hangi kültür olursa olsun, zombi gib insanın etini yiyen akrabalar heryerde var. hayatı zehir eden eş dost olacağına el diyarında hesap kitap belli yaşamak daha iyidir.
  • 13-07-2022, 17:22:19
    #16
    Üyeliği durduruldu
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu dediğim insanların amerikalı arkadaşları da yok, hep faslı pakistanlı insanlarla takılıyor. Bilmiyorum belki entegre olmak istemiyorlar Ha ben gitsem amerikalılarla arkadaş olmaya çalışırım muhtemelen. Bir de bu dediğimin bireysel özgürlükle alakası yok, bazı türkler amerikalı oda arkadaşlarıyla kalıyor mesela, ama bir çoğu yalnız, kimsesiz. Kimsesiz derken sahip çıkan biri anlamında söylemiyorum bunu
    Ben 1.5 yıl arabistanda kaldım. Pakistanlı bangladeşli hindistanlı nijeryalı birçok arkadaşım oldu. Bizim türklerdeki kibir ego kendini beğenmişlik onlarda yok. Tabi her milletin iyisi kötüsü olur.
    Ancak milliyete göre değil, her bireyin karakterien göre karar vermek gerekir.
    Bizim memlekette miras kavgasına tüm aile birbirini biçti. bela gelirse bazen en yakından geliyor. En iyi arkadaşların pakistanlı hindistanlı veya yahudi de olabilir.

    Amerikalılar diye düşünmenize gerek yok. Onların ataları da avrupanın haydutları. Kıtayı işgal ederek soykırım yaptılar, işkenceyle yerel halkı köleleştirdiler.
    Şimdiki amerikalıları çok da üstün görmemek gerek.
  • 13-07-2022, 19:12:54
    #17
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 1.5 yıl arabistanda kaldım. Pakistanlı bangladeşli hindistanlı nijeryalı birçok arkadaşım oldu. Bizim türklerdeki kibir ego kendini beğenmişlik onlarda yok. Tabi her milletin iyisi kötüsü olur.
    Ancak milliyete göre değil, her bireyin karakterien göre karar vermek gerekir.
    Bizim memlekette miras kavgasına tüm aile birbirini biçti. bela gelirse bazen en yakından geliyor. En iyi arkadaşların pakistanlı hindistanlı veya yahudi de olabilir.

    Amerikalılar diye düşünmenize gerek yok. Onların ataları da avrupanın haydutları. Kıtayı işgal ederek soykırım yaptılar, işkenceyle yerel halkı köleleştirdiler.
    Şimdiki amerikalıları çok da üstün görmemek gerek.
    Hocam sen tamamen yanlış anlamışsın, ben amerikalılarla takılırım dememin sebebi ingilizce öğrenmek, yoksa sevmediğim veya dışladığım için değil, haddime de değil. Çünkü göçmenlerde bizim gibi iyi konuşamıyor çoğu. Özellikle hintlilerle takılırsak ciddi sorun yani.
  • 14-07-2022, 01:29:13
    #18
    Sen neyle neyi kıyaslıyorsun allah aşkına , Doordash ile arkadaşım günlük 250$ yapıyor + tiplere göre bu durum artabiliyor, bunun 4/1 günlük gider , masrafına say.

    Al buda 5 dolarlık siparişten aldığı 35 dolarlık TIP , seni TR de kim yaptığın hizmetin 7 katı ile ödüllendirir?

    Bırak patronu ailenden birisi bile yapmaz!



    O yüzden saydığın maddelerin hepsi boş. Psikolojin sağlamsa burada aileden sana bir varlık kalmayacaksa , yani zaten ekonomik olarak stresli bi hayat çekiyorsan zaten bir dakika durmanın anlamı yok. Ben gittim mi her işi yaparım. Sonrasında bir şeylerin peşinden koşup birikim ile iş denerim diyorsan ABD seni ödüllendirir. Ha öyle bi duruma geldiki ekonomik varlığını kanıtlasan bile artık vize almak çok , çok zor. Adamlar varlıklı insanların bile kalıcı olarak gittiğini anladığından onaylamalarda sınırlamaya başladı. Zaten en erken vize tarihi 2023 sonbaharı.

    Yurtdışının en büyük sorunu konut , konaklama sorunu. (kendi vatandaşları hariç) Eğer gençsen ortak ev kiralayarak bu sorunu kolayca ekonomik olarak aşıyorsun zaten. Diğer türlü aile ile evet yeni bir hayat kurmak her yerde zor.