• 10-07-2022, 20:48:35
    #1
    Saygıdeğer r10 Ailesi,

    2008'den beri İnternet sektöründe aktif olarak aksiyon alıyorum.
    Aslında öncesi de var ancak öncesinde daha çok forum sayfaları aktif idi.

    Kişisel olarak forumlarda Moderatör olma çabaları v.b. derken...
    Bir gün (d*wforum) adlı bir forumda paylaşımlar yapmaya başlamıştım.
    Forumun sahibi ise D*vrim Bey ile MSN'de sohbet ederek, tanışmıştık.
    Zamanla ilgili forumda, Moderatör olarak görev alıp, ilerlemeye devam ettim.

    İlgili forumda hatırladığım kadarı ile Coşkun Bey de yönetici idi / forumun sahiplerinden idi.
    Kendisinin o zamanlar MSN konuşma tarzında geçen kelime ise "Gözüm" idi. Hiç unutmam.
    Samimi, güvenilir ve hosting konusunda çok emek verdiğini biliyorum sektöre.
    Zaten altyapı olarak da MegaTR altyapısına sahip bir forum idi.
    Oldukça emek vererek ilerleyen bir forum olmuş idi.

    Coşkun Bey ile MSN'de konuşur iken, o zamanlarda oldukça yapıcı konuşan bir insan idi.
    Gerçekten iletişimde olmaktan memnuniyet duyduğum bir insan olmuştur.

    Kendisi beni belki hatırlamaz ancak olsun, adım Doğan.

    Benim bir çıkarım yok, ihtiyacım ise şu an hiç yok. Çok şükür.
    Sadece geçmişi anıyoruz arkadaşlar. Lütfen.
    Devam edelim o hâlde...

    - - -

    2008'den sonra Blogger v.b. derken sitelerle uğraşmaya başladım.
    Hayatım boyunca hiç dışarıda çalışmadım. Çocukluğumdan beri bilgisayardayım.
    Hep üretme isteğim oldu ve bu zamana kadar forumlar v.b. derken +50 site açıp, kapattım.
    2010'da daha profesyonel ilerlemek adına HTML & CSS öğrenmeye başladım.
    Amatörce siteler açtım, devam ettim. Asla ama asla pes etmedim.

    - - -

    Sonraki zamanlarda PHP & JavaScript ve jQuery kütüphanelerine merak saldım.
    Bu konularda kendimi, kendi başıma uzmanlaştırmak için çok efor sarf ettim.
    Seneler geçti... Seneler seneleri kovaladı... Asla farklı bir iş yapmadım.

    - - -

    Günümüze gelelim... Şu an yalnızca 2 adet ana projemiz mevcut.
    Projemiz diyorum, çünkü 5 kişilik bir ekibiz ve sadece bu işten ekmek yiyoruz.
    Elimizden geleni değil, daha da fazlasını yapmak için çok çaba sarf ediyoruz.
    O kadar siteden geriye kalan ve ana projemiz olan 2 projemiz ile...
    +40 üzeri firma / kişi için reklâm bazında çözüm üretiyoruz.

    - - -

    Bu konuyu açmamın sebebi, forumda pek aktif bir insan değilim.
    Hatta kelimelerimi kullanırken, asla ben değil, biz şeklinde kullanırım.
    Çünkü bu duruma gelmemizde ekip arkadaşlarımın emeği çok büyük.
    Klişe konuşmak istemiyorum ancak lütfen pes etmeyin.
    Lütfen hayâllerinizi yarı yolda bırakmayın.

    Not: Konu içerisindeki site adresi ve isim bilerek sansürlenmiştir. Yanlış anlaşılmaması için.
    Bilenler zaten o zamanları da, o siteyi de biliyordur... Geçmiş zaman işte...

    - - -

    Sonuç: Bu konu asla kötü bir niyet ile açılmamıştır. Söz konusu olamaz.
    Coşkun Bey ile o zamanlardan beri hiç sohbetimiz de olmadı. Asla.

    Bu konu eğer bir yanlış anlaşılma içerir ise, direkt silinebilir.
    Kötü bir niyet ile açılmadı. Asla. Motive olun arkadaşlar.
    Pes etmeyin. Lütfen pes etmeyin.
    Geçmişi hatırlayın.

    "Neden başladığınızı ise asla unutmayın."

    Çok sevgiler.
    Esenlikler,
  • 10-07-2022, 20:53:19
    #2
    Çok güzel özetlemişsiniz bazı şeyleri, geçmişte çoğumuzun yaptığı hataları sizde yapmışsınız örnek, en az +50 site kapamışsınız bu forumda geçmişten gelenlerin çoğunun bu hatası vardır. Bu kapadığımız sitelerin o yıllardan şimdiye kadar belki bir kaçını bile tutmuş olsaydık şimdi daha farklı seviyelerde olabilirdik..

    Neden başladığınızı ise asla unutmayın. ( O kadar haklısınız ki ) ...
  • 10-07-2022, 20:58:00
    #3
    Eskilerden beri internet aleminde olan biri olarak gerçekten çok etkilendim. Pes etmemişsiniz, bende etmedim ve çok şükür başarmak üzereyim. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Coşkun abi'yi de konuya dahil edelim o zaman @Admin;
  • 10-07-2022, 20:59:50
    #4
    Tüm yorumları okuyorum değerli arkadaşlar. Çok sağ olun.

    Umarım bir gün herkes, kendi hayâllerinin de gerçekleştiği bir dünyaya sahip olur.
  • 10-07-2022, 21:05:22
    #5
    Adam sürekli yanlış anlaşılmamak için açıklama yapmış satır aralarında. Ne kadar kötüyüz, eleştirecek yer arıyoruz da insanlar güzel anılarını paylaşırken açıklama yapıyor satır aralarına…
    -

    Çok güzel ve akıcı bir yazım diliniz var; buram buram nostalji kokuyor, Rabbim emekleriniz zayi etmesin. Hayırlı bayramlar dilerim.
  • 10-07-2022, 21:06:09
    #6
    dewforumu ve devrim abiyi bende biliyorum noldu acaba ona dewforumda görev almıştım bende
  • 10-07-2022, 21:06:11
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Zamanında bazı siteleri satmasaydık, kapamasaydık şu an bende baya paralı bir heriftim hatta konu açıp bazı arkadaşlara yardım ediyor olurdum hakkımızda demek hayırlısı buymuş..

    Size başarılar diliyorum. Umarım daha da hedeflerinize ulaşırsınız.
  • 10-07-2022, 21:10:39
    #8
    Hocam güzel bir özet olmuş aslında bende önce *******ndaydım r10 formunu merak ederdim davetiye sistemi vardı ozamanlar sadece onla alınıyordu.. Benimde tanıdıgım biri yoktu ondan *******ni kullanırdım sonrasında adaletsiz olmaya başladı forum haksız yere banlar vsss olunca saolsun biriyle tanışmış r10 davetiyesi göndermişti.. Şimdi diyorumki iyiki r10 formuna katıldım burada adalet var kayırmaca yok gördügüm kadarıyla ve çok şey ögrendim bu forumda çok parada kazandım çok işlerde yaptırdım en büyük tecrübelerim bu forumda oldu... VE KAÇ YIL geçti hergün girerim r10 formuna...
  • 10-07-2022, 21:23:42
    #9
    Selamlar. Kendimden bahsetmem gerekirse 2020 aralık ayından beri yazılım geliştirme eğitimleri, pratikleri ve projeleriyle uğraşmaktayım. Kod yazarken de yapamadığım çok oldu ama en son illaki kod çalışıyordu. Kimi zaman 3 günde, kimi zaman 1 haftada hatta Google Konsol indekslemesini (ki bu işlerle daha fazla uğraşmışsjnız, daha iyi bilirsiniz) yaklaşık 1 ayda yaptım. Şimdi sadece adsense reklam kaydı kaldı ve mutlu sona (hamd olsun) yaklaştım gibi. Pes etmemek önemli. ALLAH gönlümüze göre versin. 🙂🤝