• 07-07-2022, 00:58:20
    #10
    Hiçbirine gerek yok 1500km kizil irmak var her 100 metreds bir ırmağın küçük bir bölümünü yan tarafa yönlendirip mekanizmanin su ile dönmesini sagladikdan sonra o suyu tekrar ana hatta yönlendirme yeterli 1kmde 10 adet, 10adette karşı kıyıda 20*1500 30bin bu da baya bir sayı ki daha yeşil irmak dicle Fırat bilumum birsuru ırmak var her sistem 1 evin ihtiyacını karşılasa sadece irmaklarimiz ile 100-200bin evin elektrik ihtiyacını karşılarız ki bu baya bir minimum hesaplama çünkü bahsettiğim şeyin düzinelerce projelendirilmiş hali var orada devasa türbinler kullanıyorlar ve sağlamasına göre ırmağın kuvveti yetiyor
  • 07-07-2022, 01:15:39
    #11
    enerjiyi depolayacak bir kapasitör bulabilirseniz evet neden olmasın. öyle bir kapasitör bulursanız, yıldırım'dan da elektrik üretebilirsiniz. deniz dalgalarından da üretebilirsiniz. bunun için piezo deneylerine bakabilirsiniz.

    ancak, ben daha uçuk bir şey düşünüyorum. her balığın kuyruğuna, her kuşun kanadına bir üreteç bağlasak, kablosuz olarak bu enerjiyi de depolama merkezlerine transfer edersek olay tamamdır.
  • 07-07-2022, 10:23:33
    #12
    mkozdogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    enerjiyi depolayacak bir kapasitör bulabilirseniz evet neden olmasın. öyle bir kapasitör bulursanız, yıldırım'dan da elektrik üretebilirsiniz. deniz dalgalarından da üretebilirsiniz. bunun için piezo deneylerine bakabilirsiniz.

    ancak, ben daha uçuk bir şey düşünüyorum. her balığın kuyruğuna, her kuşun kanadına bir üreteç bağlasak, kablosuz olarak bu enerjiyi de depolama merkezlerine transfer edersek olay tamamdır.
    Ahahah seninki:fikir değil fantazi, seni doğa düşmanı
  • 07-07-2022, 12:26:21
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yes yapıyorlar hatta sondaj bile yapıyorlar , ama benim merak ettiğim aktif fay hattına sondaj yapılıp santraller kurulamaz mı
    Biz elektrik üretmiyoruz.
    Bir enerjiyi başka bir enerjiye çeviriyoruz.
    Aktif fay hattında hangi enerjiyi elektriğe çevireceğiz.
    Depremin enerjisi kullanılamaz çünkü kısa sürede çok enerji açığa çıkar depolama imkanı ve ne zaman nerede olacağını bilme imkanı yok.
    Siz fay hattından elektrik üretmek için nasıl bir fikre sahipsiniz.
    Fay hattına sondaj yapmak elektrik üretmez yapılan sondaj sonucu hangi sistemle elektrik üretmeyi düşünüyorsunuz?
  • 07-07-2022, 17:42:17
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz elektrik üretmiyoruz.
    Bir enerjiyi başka bir enerjiye çeviriyoruz.
    Aktif fay hattında hangi enerjiyi elektriğe çevireceğiz.
    Depremin enerjisi kullanılamaz çünkü kısa sürede çok enerji açığa çıkar depolama imkanı ve ne zaman nerede olacağını bilme imkanı yok.
    Siz fay hattından elektrik üretmek için nasıl bir fikre sahipsiniz.
    Fay hattına sondaj yapmak elektrik üretmez yapılan sondaj sonucu hangi sistemle elektrik üretmeyi düşünüyorsunuz?
    gene jeotermalde olduğu gibi su ile belki olabilir
  • 07-07-2022, 17:57:55
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gene jeotermalde olduğu gibi su ile belki olabilir
    Jeotermal de volkanik alanlarda ya da fay hattı olan yerlerde çıkar zaten.
    Burada önemli olan sondaj yapıp suya ulaşmak değil bu suyun debisinin stabil olmasıdır.
    Ayrıca yüzden fay hattının üzerinde yapılan sondajın suya ulaşacağı kesin değildir.
    Eğer burada böyle bir ihtimal olsaydı senin benim gibi konudan anlamayanlardan önce jeologlar ve jeoloji mühendisleri çoktan bu fikri uygulamaya koyarlardı.
    Bir fay hattının ya da aktif bir volkanın üzerine elektrik santrali inşa etmek de çok akıllıca bir iş olmazdı herhalde.