• 09-06-2022, 17:09:31
    #19
    OFY
    <?php stay(true); ?>
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    verdiğiniz örnekte polisin niyeti iyi değil, aksine kötüdür. Alkollü araç kullanmayı toplum olarak normalleştiriyoruz maalesef, direkt olarak cana kast ediliyor bu şekilde. Trafik hayattır.
    Haklısınız hocam başka insanların hayatını tehlikeye atmaya hakkımız yok. Benim bahsettiğim miktar 1-2 biraydı doğru kararlar vermeni etkileyecek biçimde içmeyi kastetmemiştim.
  • 09-06-2022, 17:15:37
    #20
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    verdiğiniz örnekte polisin niyeti iyi değil, aksine kötüdür. Alkollü araç kullanmayı toplum olarak normalleştiriyoruz maalesef, direkt olarak cana kast ediliyor bu şekilde. Trafik hayattır.
    Derecesine göre alkollü araç kullanmak serbest yada değil zaten asıl böyle yaparak belkide siz alkol kutuplaşıyorsunuz içen içer içmeyen içmez belli zaten sanır var nedir o 0.50 +-0.15 de torero hakkı var aslında istenilirse kan testine gitmek de istene biliyor o zamana kadar düşer çıkar artık neyse ama
  • 09-06-2022, 23:58:50
    #21
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Derecesine göre alkollü araç kullanmak serbest yada değil zaten asıl böyle yaparak belkide siz alkol kutuplaşıyorsunuz içen içer içmeyen içmez belli zaten sanır var nedir o 0.50 +-0.15 de torero hakkı var aslında istenilirse kan testine gitmek de istene biliyor o zamana kadar düşer çıkar artık neyse ama
    Bir oran var denildiği gibi, ama alkol alındıysa aracı illa ki alkollü biri sürmek zorunda değil; alkol almamış bir arkadaşına da rica edebilir, ayıp değil günah değil.
    En azından risk almaz, insanların hayatı riske girmez; herkesin alkol eşiği yüksek değil çünkü ne yapacağı belli olmuyor.
  • 10-06-2022, 09:43:03
    #22
    yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir oran var denildiği gibi, ama alkol alındıysa aracı illa ki alkollü biri sürmek zorunda değil; alkol almamış bir arkadaşına da rica edebilir, ayıp değil günah değil.
    En azından risk almaz, insanların hayatı riske girmez; herkesin alkol eşiği yüksek değil çünkü ne yapacağı belli olmuyor.
    Evet işte o yüzden tümüne genellemeye gerek yok iş birey ve sorumluluklarında bitiyor birilerin hatalarındaki cezayı toplum komple çekiyor
  • 10-06-2022, 10:13:06
    #23
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürmesin 6 ay.
    bence hiç sürmesin, alkollü direksiyon başına geçicek kadar düşüncesiz birisinin ehliyetine temelli el konulmalı bana kalırsa hatta ehliyetine el konulduğu halde direksiyona geçtiğinde ise hapse bile girmeli
  • 10-06-2022, 10:16:48
    #24
    Bazı arkadaşlar bilmedikleri halde yanıt yazmışlar.
    Detaylı anlatan arkadaş herşeyi açıklamış.
    ehliyeti kaptırıp tekrar yakalanırsan eğer alkollü değilsen sadece ehliyetten işlem yapılır 2 seneye uzamaz ehliyetsizlik.
    5 sene içinde ehliyetli veya ehliyetsiz alkol yüzünde 2. Kez kaptırdığında 2 sene, 3 kez kaptırdığında 5 sene 4. Kez kaptırdığında ömür boyu alırlar ehliyeti.
    ehliyetsiz ve alkollü her yakalandığında ceza yazıp eğer hemen gelip aracı alacak şoför yoksa aracı bağlayıp otoparka çekerler.
    3 hafta önce alkollü olmadığım halde alkolmetrede 0,64 promil alkollü çıktım ehlşyeti kaptırdım
    kan testi verip sulh ceza hakimliğine dava açtım. 3 haftada dava tarihi bile vermediler.