• 31-05-2022, 01:28:46
    #28
    Platin üye
    CEPMANYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam valla bende çiftçi aileden geliyorum inanmazsın ama bu işler bu şekilde benim aklım ermiyor çiftçilik yaptığımız halde zamanında. Babam ben küçükken iyi hatırlıyorum domatesi 10 krstan satamamistı aynı sene domates İstanbul'da 2 TL falandı diye hatırlıyorum çünkü o sene biz 2011 de köyü bırakıp İstanbul'a gelmiştik
    Valla hiç anlamadım hocam, elindeki malları satamayanda var aynı malı halden alıp 10 liraya satanda var.
    Umarım arkadaşınız bir çözüm yolu bulabilir, Allah yardımcınız olsun hocam üzüldüm...
    Bahçede 2 tane domates çıkınca seviniyorum ben onlarca ton ürüne yazık olmasın.
  • 31-05-2022, 01:30:16
    #29
    Platin üye
    CEPMANYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu arada dediğin gibi hocam 300 TL 1 tonda 200 TL yakıta gidiyormuş halcinin komisyonu vs derken 50 TL para kalıyor buna 1 ton salataliktan şaka gibi geliyor kulağa ama doğru
    2-3 ton su zaten 50 liradan fazla ediyor hocam valla yazık, o kadar emek harcanan para vs. Allah yardımcısı olsun.
  • 31-05-2022, 01:32:11
    #30
    AbdullahAA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla hiç anlamadım hocam, elindeki malları satamayanda var aynı malı halden alıp 10 liraya satanda var.
    Umarım arkadaşınız bir çözüm yolu bulabilir, Allah yardımcınız olsun hocam üzüldüm...
    Bahçede 2 tane domates çıkınca seviniyorum ben onlarca ton ürüne yazık olmasın.
    Valla hocam geçen gün 1 ton salatalığı satilmamis çöpe döktürmüsler belediyeye söyleyip halde kalan mali dökuyorlarmıs karışık isler kaç saattir muhabbet ediyorum kafam allak bullak oldu okadar emek verdi borca girdi mali çöpe dökülüyor
  • 31-05-2022, 01:34:14
    #31
    Platin üye
    CEPMANYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla hocam geçen gün 1 ton salatalığı satilmamis çöpe döktürmüsler belediyeye söyleyip halde kalan mali dökuyorlarmıs karışık isler kaç saattir muhabbet ediyorum kafam allak bullak oldu okadar emek verdi borca girdi mali çöpe dökülüyor
    R10'da her iş erbabından var hocam. Aradığım her şeyi bulabiliyorum elbet bir kaç kişi bu konuda yardımcı olacaktır.
    Umarım geri kalan ürünler çöpe gitmez...
  • 31-05-2022, 01:37:18
    #32
    AbdullahAA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R10'da her iş erbabından var hocam. Aradığım her şeyi bulabiliyorum elbet bir kaç kişi bu konuda yardımcı olacaktır.
    Umarım geri kalan ürünler çöpe gitmez...
    İnşallah hocam saolun iyi dilekleriniz için benimde amacım sesini duyurabilmek arkadaşın yoksa inanın Instagrama foto atmayı bilmez belki burdan saglammbir YouTube kalanı olan biri gider bir yayın falan yapar yazık günah yani okadar nimet emek hepsi çöp olup gidiyor ve bu benim arkadaş sadece bunlardan biri bunun gibi kaç kişi var bu şekilde emeği çöp olup giden
  • 31-05-2022, 01:47:50
    #33
    1. Ürünü verebilmesi için ürünü alan HAL KAYIT SİSTEMİ (HKS) kayıdı olması lazım. Öyle önüne gelene gönderemez. Yüklü miktarda gönderemez 10 kilo 20 kiloyu da kimse inceleyemez.
    Antalya Alanya çıkış istikametinde yada çevresinde mutlaka ZABITA ekibi olur ve denetlenirler. Evrak yoksa alıcıyı da satıcıyı da Nakliyeciyi de bi GÜZEL ÖPERLER.
    2.ihracat zamanı doldu. Bu ara çıkan ürünler yazlık ürünler dayanmaz ve bu akşam seraya su bassalar yarın sabaha bolca çıkar.
    Arkadaşın Alanya da duruyor ve bu işi ediyorsa ona bi önerin olsun bu işi bıraksın.. 12.aydan 4.aya kadar olan zamanda salatalık üreticiliği yapsaydı bugün gülen taraftı.
    Bir çok kişi de Arkadaşın gibi KIŞIN Masraflar çok olduğu için don olayları olduğu için ekmiyorlar. Bu zamanlarda bolca çıkartıp müşterileri olmadığı için KIŞTAN Elinde kalıyor.
    Bu işi Dededen babadan kendim de yapmış birisi olarak yazıyorum..
  • 31-05-2022, 01:52:46
    #34
    KraL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Ürünü verebilmesi için ürünü alan HAL KAYIT SİSTEMİ (HKS) kayıdı olması lazım. Öyle önüne gelene gönderemez. Yüklü miktarda gönderemez 10 kilo 20 kiloyu da kimse inceleyemez.
    Antalya Alanya çıkış istikametinde yada çevresinde mutlaka ZABITA ekibi olur ve denetlenirler. Evrak yoksa alıcıyı da satıcıyı da Nakliyeciyi de bi GÜZEL ÖPERLER.
    2.ihracat zamanı doldu. Bu ara çıkan ürünler yazlık ürünler dayanmaz ve bu akşam seraya su bassalar yarın sabaha bolca çıkar.
    Arkadaşın Alanya da duruyor ve bu işi ediyorsa ona bi önerin olsun bu işi bıraksın.. 12.aydan 4.aya kadar olan zamanda salatalık üreticiliği yapsaydı bugün gülen taraftı.
    Bir çok kişi de Arkadaşın gibi KIŞIN Masraflar çok olduğu için don olayları olduğu için ekmiyorlar. Bu zamanlarda bolca çıkartıp müşterileri olmadığı için KIŞTAN Elinde kalıyor.
    Bu işi Dededen babadan kendim de yapmış birisi olarak yazıyorum..
    Evet çok güzel yazmissin hocam oda sizin dediğiniz gibi kimse gelip alamaz denetleme.var burdan mal cikartamaz dedi. Zaten burda nekadar varsa getirsin ben alayım diyenlerde Faso fiso. Ama anlamadığım şimdi burda İstanbul'da salatalık en ucuz 5 TL iken orda 30 kuruşa satamayan adamlar dediğiniz gibi kışında burda 20 TL iken orda 1 TL den anca satarlar herhalde oda donuydu ilaciydi masrafıydı yine karşılamaz
  • 31-05-2022, 01:57:44
    #35
    CEPMANYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet çok güzel yazmissin hocam oda sizin dediğiniz gibi kimse gelip alamaz denetleme.var burdan mal cikartamaz dedi. Zaten burda nekadar varsa getirsin ben alayım diyenlerde Faso fiso. Ama anlamadığım şimdi burda İstanbul'da salatalık en ucuz 5 TL iken orda 30 kuruşa sagamayan adamlar dediğiniz gibi kışında burda 20 TL iken orda 1 TL den anca satarlar herhalde oda donuydu ilaciydi masrafıydı yine karşılamaz
    yazmayı unuttum.. devamı şu şekilde..
    Arkadaşından Salatalığı 30 kuruşa aldım. 50 60 kuruş 20 kiloluk poşetlere koyarsak masrafı olur ama Sele olursa kağıdıyla birlikle en az 1.00 TL ambalaj işcilik masrafı var.. 1.00 TL de nakliyesi var.
    2.30 - 2.50 TL ye bana mal geldi. 3 satsam benim işciliğim hamallığım para kazanmaz.Bizim de burda maliyetlerimiz yüksek.
    10 15 gün önceki 20 30 TL leri unutun. Şimdi ürün bollaştı. Yaz dönemi kış gibi de maliyeti daha az. Biberinden domatesinden salatalığına kadar fiyatlar bu seviyede olacak zaten ..
    Ortalama paketleme nakliye ambalaj 2 tl masraf var en az.
  • 31-05-2022, 02:02:05
    #36
    Bazı şeylerden dolayı çiftçilik öldü ne yazıkki. O şeylerin ne olduğunu herkes çok iyi bilir.
    1 tonda 50 TL para kalıyorsa keşke hiç bu işe girmeseydi.