Ev Sahibi Olmakta Zor, Kiracı olmakta
44
●2.342
- 21-05-2022, 12:37:02Yeni ev sahibi kiracıyı çıkaramaz. Kira sözleşmesi bitene kadar kimse kiracıya dokunamaz. Kira sözleşmesi bittikten sonra da kiracı çıkmıyorum derse 2 , 3 sene dava ile uğraşırsın. Dava sonuçlansa da çıkmayan kiracı biliyorum. Bu devirde kiraya ev verilmez. İnsanlar zaten geçinemiyor. Kanunlar da kiracıyı koruyorken, kiracılar 2 3 ay kira ödeyip yıllarca bedava milletin evinde oturuyor, 5 kuruş ta alamıyorsun.
- 21-05-2022, 15:39:52hem siz hem eşiniz çalışıyorsunuz sanırım.yani başka evi kaldıracak kadar maddi imkanınız kiracıya göre var diye düşünüyorum. sözleşmede özel hastalım ölüm gibi maddeler yoksa bu durumda kiracı mağdur olacak. hiç bir kiracı bir eve 1 sene oturayım çıkayım diye girmez.ev taşımak öyle kolay değil.parasını vereniz bile o stres,o psikoloji kolay değil.
hayatta herşey olabilir bu önceden düşünmek lazım.ben mesela plan yaparken arkadaşıma söz verirken bile ALLAH ( CELLE CELALUH ) izin verirse bir mani olmazsa kaza bela ölüm olmazsa söz diyorum. yazılı sözleşmelerde ise bunlar mutlaka yapılmalı - 21-05-2022, 15:44:02Evi yakının üstüne aldırma ve ondan geri alma iki ayrı tapu ücreti minimum 12 bin liradırtescill adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-05-2022, 16:28:16Tapu masraflarından haberiniz yok galibatescill adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-05-2022, 17:47:08Hocam bu yüzden 1 yıl sözleşme yapıyoruz, şartlar oluşmazsa çıkma ihtimalini göz alarak kiracı oturuyor, 1 yıl sözleşme yapıp, sonrada kiracı istediği kadar oturur ama 1 yıl sonra ev sahibi istediği zaman çıkaramaz bana saçma geliyor, bende şuan kiradayım, ev sahibi geçerli bir sebep sunduğunda, 1-2 aya kadar boşaltman lazım derse mecburen boşaltmak zorundayım, ev sahibini karşına alıp, evinde rızası olmadan (sırf ucuz diye) yada düzenim bozulmasın diye oturmak bana yanlış geliyor, bilmem yanılıyormuyumeyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
not: bu arada ben aynı semtte kiraya çıkarsam kiracının ödediği kiranın 2 katıyla ve daha kötü bir eve taşınmış olacağım, kim isterki bunu - 21-05-2022, 17:51:31sözleşme 1 yıl yapılmışsa ve kiracı buna razı olmuşsa.bu kanunen zaten yasal olmalı. mesela sözleşmeye 3-5 yıldan erken çıkamaz maddesi eklenmemişse .1 yıllık sözleşmede ev sahibide çıkaramaz olayı bana görede saçma. ama yinede kiracı şu devirde çok mağdur olur. kiracı çıkmaz ise kesin madde koydurun bu xsefer sözleşme uzatırken.zdearban adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-05-2022, 18:01:31Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.1 yıl sözleşme yapılıyor ancak sözleşmenin otomatik yenilenmesi diye birşey var .Senin en erken 15 gün öncesinden sözlü değil yazılı tebligat yapman gerekli.Anladığım kadarıyla onuda yapmamışsın.Otomatik sözleşmeyi 1 yıl yenilemişsin kendi elinle ...zdearban adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sözleşmeye özel madde yada tahliye taahhütnamesi de imzalatmamışsın .Kim 1 yıl oturacağı eve girer,bunun eve alışma süreci diye birşey var .Karşı tarafın şuan çıkmasına engel maddi veya manevi bir durumu vardır .O yüzden tek taraflı düşünmeyin.
Senin yapman gereken önce tebligat yap ardından davanı aç.Süreci ne kadar uzatırsan o kadar senin için sıkıntı olur.