• 02-05-2022, 23:38:13
    #46

  • 03-05-2022, 00:54:52
    #47
    Laik devlet yönetimi olması gereken şeydir. Bizde de anayasada laiklik ilkesi olmakla birlikte pek uygulanmıyor. Hatta 12 eylül darbesi ile birlikte toplumda laikliğin ortadan kaldırılması için her şey devlet eliyle yapılıyor. Bugün herhangi bir tarikata bakarsanız arkasında devlet desteği görürsünüz. Doğrudan destek olmasa da dolaylı yollardan yol verilir, olanaklar sunulur, desteklenir.
    Laik bir devlet yönetimi tüm yurttaşlarına eşit ölçüde yaklaşır, kimsenin inancını sorgulamaz, kimseye din propagandası yapmaz, insanları inançlarına göre ayırmaz, ayrımcılık yapmaz.
  • 03-05-2022, 07:10:32
    #48
    Ne kadar laiklik istesekte ülkede yaşanılan olaylar o an ki yönetime bağlı olarak gerçekleşir.
    • İktidar muhafazakar ise din devlet işlerine karışır, dinci tarikatlara destek verilir, din üzerinden prim kasılır.
    • İktidarın dinle alakası yoksa, tamamen dinden uzak, din kurallarının önemsenmediği, din tarafında yatırım ve yaptırımların olmadığı bir süreç geçirilir.
    Bu nedenle istediğimiz kadar anayasada laiklik ilkesi olsun, yönetici ne yaparsa o şekilde işler ne yazık ki.
  • 03-05-2022, 10:08:41
    #49
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Laik yonetim demek, allahin devlet yonetiminde soz hakki yoktur allah devlet yonetimine karismasin demektir. Muslumanim diyip laik yonetim istiyorum diyenlere cok uzuluyorum. Hakaret olarak algilamayin gercekten uzuluyorum
    Hocam A harflerini küçük yazmışsınız ve gerçekten düşünce yapınıza hayran kaldım. Laikliğe hiç böyle bakmamıştım.
    İyi Bayramlar.
  • 03-05-2022, 10:51:23
    #50
    Şuan gerçekleşen batık ekenomi ile siyasi adaylar il gezilerine gittiğinde vatandaşlar artık dini terimleri kullanmıyor destek üretim istihdam gelişim kelimeleri kullanıyor Buda insanlar aç gibi kivraninca real gerçek olayı görüyor. Aç kalmadan da görülebilir di. Yönetici ne yaparsa yapsın değil seçilmiş kişiler bağımsız yargı ve mahkemelerde hesap verdiği müddetçe kim gelmiş önemi yok.seçilmiş kişi dini olarak seçiliyor yada dini var ama rahat din ile yönetilmeyen kesimde var bu ikisinin ortası iki kesimi küstürmeyecek bir toplum İçin laiklik iki tarafada şart. Örneğin eskiden okullarda başörtüsü sorunu var karışma kardeşim adama şimdi mini etek giyende hiristiyan yada başka bir din ile yaşıyor diyelim o mini giyene pozitif ayrımcılık yapılmış oluyor. Amerika nasıl özgürlükler ülkesi ise orada da yaşanmış ve çözülmüş. Onlarda da siyahı en anlam veremediğim birşey bir adam siyah diye ayrımcılık olur mu be oluyor. Ve hala polisin öldürdugu zenciler var .Büyük Atatürk çok okuyan ve kendini geliştiren ve toplumu geliştiren bir insan oldu bizlere. O sizce dünyadaki birçok dini okumuş bazıları absürt bazıları çok tehlikeli olduğu İçin kontrol altına alınması İçin yapılmış olabilir mi
    Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar laiklik istesekte ülkede yaşanılan olaylar o an ki yönetime bağlı olarak gerçekleşir.
    • İktidar muhafazakar ise din devlet işlerine karışır, dinci tarikatlara destek verilir, din üzerinden prim kasılır.
    • İktidarın dinle alakası yoksa, tamamen dinden uzak, din kurallarının önemsenmediği, din tarafında yatırım ve yaptırımların olmadığı bir süreç geçirilir.
    Bu nedenle istediğimiz kadar anayasada laiklik ilkesi olsun, yönetici ne yaparsa o şekilde işler ne yazık ki.
  • 03-05-2022, 10:58:11
    #51
    Ne zaman ki dinin bireyi bağladığını öğreniriz ancak o zaman refaha kavuşuruz.
  • 03-05-2022, 14:31:14
    #52
    TASARIM AJANSI
    mryvz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah'ı bu kadar küçümseyerek kendini müslüman olarak ilan etmek neyin nesi? Sizin gibi kibirden ne söylediğini bilmeyen kişiler islam dinine en büyük zararı veriyor.
    "allahin devlet yonetiminde soz hakki yoktur allah devlet yonetimine karismasin demektir " bu nasıl kibir dolu bir cümle?
    Şeytan bile bu cümleleri kuramıyor!

    Hocam sen algı özürlümüsün? Bu söylediğim benim düşüncem değil laikliğin tanımı, sadece Allah yerine tanrı olarak geçer açıklaması bende müslümanların daha iyi idrak etmesi için tanrı yerine Allah diye ifade ettim hem cahilsin hem algı sorunun var
  • 03-05-2022, 14:32:14
    #53
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Laik yonetim demek, allahin devlet yonetiminde soz hakki yoktur allah devlet yonetimine karismasin demektir. Muslumanim diyip laik yonetim istiyorum diyenlere cok uzuluyorum. Hakaret olarak algilamayin gercekten uzuluyorum
    Allah'ı bu kadar küçümseyerek kendini müslüman olarak ilan etmek neyin nesi? Sizin gibi kibirden ne söylediğini bilmeyen kişiler islam dinine en büyük zararı veriyor.
    "allahin devlet yonetiminde soz hakki yoktur allah devlet yonetimine karismasin demektir " bu nasıl kibir dolu bir cümle?
    Resmen herşeye gücü yeten kudreti kendi küçük beyninde çocuklaştırmışsın. Bana şunu bir açıklasana yahu. Allah nasıl oluyor da sadece sizin düşüncelerinize göre olan bir varlık oluyor? Milyarlarca insan yaratıyorken nasıl oluyor da senin gibi Allah'ı küçümseyen kibir dolu insanları seviyor?
    Onlarca fıkıh kitabı okumuşumdur. Yüzlerce sslam hakkında sohbetler vaazlar dinlemişimdir. Hiçbirisi şeytanı aşağılamak için senin kurduğun seviyede kibir dolu cümleler kuramadı. Her zaman şeytanın Allah karşısındaki acziyetini vurguladılar. Ama senin cümlelere baksana Allah'ı devlet yönetiminde istememek. Bu nasıl kibir yarabbi. Gördüğüm en üst düzeyde kibir dolu insansın. Şeytan hakkında bile bu cümleleri kimse kuramadı!
  • 03-05-2022, 14:33:31
    #54
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen algı özürlümüsün? Bu söylediğim benim düşüncem değil laikliğin tanımı, sadece Allah yerine tanrı olarak geçer açıklaması bende müslümanların daha iyi idrak etmesi için tanrı yerine Allah diye ifade ettim hem cahilsin hem algı sorunun var
    Sen herşeyi yaratan kudret Allah'a hakaret eden bir varlıksın. Bana da hakaret etmen çok doğal. Şeytan'ı anlatmak isteyen hocalar senden ders almalı. Resmen şeytanın dünyadaki vucut bulmuş halisin!