Ne kadar laiklik istesekte ülkede yaşanılan olaylar o an ki yönetime bağlı olarak gerçekleşir.
• İktidar muhafazakar ise din devlet işlerine karışır, dinci tarikatlara destek verilir, din üzerinden prim kasılır.
• İktidarın dinle alakası yoksa, tamamen dinden uzak, din kurallarının önemsenmediği, din tarafında yatırım ve yaptırımların olmadığı bir süreç geçirilir.
Bu nedenle istediğimiz kadar anayasada laiklik ilkesi olsun, yönetici ne yaparsa o şekilde işler ne yazık ki.