Ne kadar laiklik istesekte ülkede yaşanılan olaylar o an ki yönetime bağlı olarak gerçekleşir.
İktidar muhafazakar ise din devlet işlerine karışır, dinci tarikatlara destek verilir, din üzerinden prim kasılır.
İktidarın dinle alakası yoksa, tamamen dinden uzak, din kurallarının önemsenmediği, din tarafında yatırım ve yaptırımların olmadığı bir süreç geçirilir.
Bu nedenle istediğimiz kadar anayasada laiklik ilkesi olsun, yönetici ne yaparsa o şekilde işler ne yazık ki.