Laik devlet yönetimi olması gereken şeydir. Bizde de anayasada laiklik ilkesi olmakla birlikte pek uygulanmıyor. Hatta 12 eylül darbesi ile birlikte toplumda laikliğin ortadan kaldırılması için her şey devlet eliyle yapılıyor. Bugün herhangi bir tarikata bakarsanız arkasında devlet desteği görürsünüz. Doğrudan destek olmasa da dolaylı yollardan yol verilir, olanaklar sunulur, desteklenir.
Laik bir devlet yönetimi tüm yurttaşlarına eşit ölçüde yaklaşır, kimsenin inancını sorgulamaz, kimseye din propagandası yapmaz, insanları inançlarına göre ayırmaz, ayrımcılık yapmaz.