Şuan gerçekleşen batık ekenomi ile siyasi adaylar il gezilerine gittiğinde vatandaşlar artık dini terimleri kullanmıyor destek üretim istihdam gelişim kelimeleri kullanıyor Buda insanlar aç gibi kivraninca real gerçek olayı görüyor. Aç kalmadan da görülebilir di. Yönetici ne yaparsa yapsın değil seçilmiş kişiler bağımsız yargı ve mahkemelerde hesap verdiği müddetçe kim gelmiş önemi yok.seçilmiş kişi dini olarak seçiliyor yada dini var ama rahat din ile yönetilmeyen kesimde var bu ikisinin ortası iki kesimi küstürmeyecek bir toplum İçin laiklik iki tarafada şart. Örneğin eskiden okullarda başörtüsü sorunu var karışma kardeşim adama şimdi mini etek giyende hiristiyan yada başka bir din ile yaşıyor diyelim o mini giyene pozitif ayrımcılık yapılmış oluyor. Amerika nasıl özgürlükler ülkesi ise orada da yaşanmış ve çözülmüş. Onlarda da siyahı en anlam veremediğim birşey bir adam siyah diye ayrımcılık olur mu be oluyor. Ve hala polisin öldürdugu zenciler var .Büyük Atatürk çok okuyan ve kendini geliştiren ve toplumu geliştiren bir insan oldu bizlere. O sizce dünyadaki birçok dini okumuş bazıları absürt bazıları çok tehlikeli olduğu İçin kontrol altına alınması İçin yapılmış olabilir mi
Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ne kadar laiklik istesekte ülkede yaşanılan olaylar o an ki yönetime bağlı olarak gerçekleşir.
• İktidar muhafazakar ise din devlet işlerine karışır, dinci tarikatlara destek verilir, din üzerinden prim kasılır.
• İktidarın dinle alakası yoksa, tamamen dinden uzak, din kurallarının önemsenmediği, din tarafında yatırım ve yaptırımların olmadığı bir süreç geçirilir.
Bu nedenle istediğimiz kadar anayasada laiklik ilkesi olsun, yönetici ne yaparsa o şekilde işler ne yazık ki.