• 17-04-2022, 12:24:54
    #28
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen liberalizm deyince sadece yandaşa ihale kıyağı mı anlıyorsun hocam?
    Liberalizm kapitalizmdir işte, sermaye diktatörlüğünü. Sermayenin sınırsız sömürme özgürlüğüdür.
    Bu farklı bir konu. Hukuğun olmadığı ülkelerde liberalizm, kapitalizm işlemez. Görüyoruz TR'deki sonuçlarını.
    İkinci olarak sömürü lafından ne anladığımıza bakmak lazım. Örneğin bir işçinin hakkını vermemek sömürüdür bana göre, ama demokratik liberal ülkelerde bunu yapamazsınız. Siz bence patronların işçinin emeğinden aldığı paya sömürü diyorsunuz onu da açıklayayım. Büyük şirketlerin açıp kar marjına bakın, hepsi inanılmaz düşük kar marjlarına sahipler.

    Mesela BİM şirketini ele alalım. Kar marjı yüzde 4 olan bir firma. Personel giderleri ise yüzde 20. Yani demek oluyor ki, Bimin patronu karını çalışanlarla bölüşse maaşın yüzde 20 artacak sadece Bu yüzde 20'lik artış iççin yüzde 500'lik artış sağlayacak kapitalizme soğuk bakmak bana pek mantıklı gelmiyor.


    Liberalizm kapitalizm değildir, bilgi eksikliğiniz var. Liberalizm bir felsefedir, bireysel özgürlüklerin olduğu herkesin iş yapabildiği özgürlük. Kapitalizm ise ekonomik bir düzendir, aynı komunizm gibi.
  • 17-04-2022, 12:25:09
    #29
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ankarayı satacağızdan kasıt olarak il mi anladınız hocam siz?
    hükümetin piyasaya ülkeye bu kadar etkisi olmasını istemediği için bunu söylüyor.

    Memurları işten çıkaracağım demekte sonuna kadar haklı bence bazı sektörler hariç memurlar 2 saat çalışıp 6 saat yatıyorlar. Memur sayısı arttı mı hükümetler güçlenir. Bu da demokratik ülkelerde tehlikelidir.

    Benim görevim halka hizmet etmek değil.

    Besim üç konudan bahsediyor, ordu, asayiş ve hukuk. Diğerlerinin devletin görevi olmadığını söylüyor, belki sağlık konusunda komple özel sektöre geçmek bir kaos yaratabilir ancak doğru olanı yavaş bir geçiş bana göre.

    Türk halkına saygım yok lafı

    Ben türkiye de çok az kişinin birbirine saygı duyduğunu düşünüyorum. Herkes belirli bir zümreden nefret duyuyor ülkedeki, bu siyasi ve dini ne olursa olsun mutlaka birileri birilerine sevmiyor saygı duymuyor. Genelleştirmesi yanlış tabi ancak bu zaten toplumun kendisinin yaptığı bir şey.


    Laikliği kaldıracağız lafı

    LDP kendi ideolojisine göre, devlet yönetimi seküler olmalıdır, Besim tibuk burada laik kelimesinden dindarların rahatsız olduğunu bu yüzden sekülarizm kelimesini getireceklerini söylüyor. Yani bence iyice okumadan bunu yazmasaydınız buraya.
    sizin mantığa göre isteyen istediğini değiştirsin zaten aynen bu kafada devam edin %0.1 bir görüşe sahip yöntemle devam edin
  • 17-04-2022, 12:27:57
    #30
    the_jokers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sizin mantığa göre isteyen istediğini değiştirsin zaten aynen bu kafada devam edin %0.1 bir görüşe sahip yöntemle devam edin
    Gelişmiş ülkelerin hepsinde iktidar olabilen parti, ortadoğu toplumlarında tutmuyor. Milletimizin canı sağolsun, Devlet kendisine süt versin, ucuza ekmek versin, gariban da sevinsin devlet yapıyor desin, ama kendi vergisi olduğunu bilmesin.
  • 17-04-2022, 12:50:31
    #31
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu farklı bir konu. Hukuğun olmadığı ülkelerde liberalizm, kapitalizm işlemez. Görüyoruz TR'deki sonuçlarını.
    İkinci olarak sömürü lafından ne anladığımıza bakmak lazım. Örneğin bir işçinin hakkını vermemek sömürüdür bana göre, ama demokratik liberal ülkelerde bunu yapamazsınız. Siz bence patronların işçinin emeğinden aldığı paya sömürü diyorsunuz onu da açıklayayım. Büyük şirketlerin açıp kar marjına bakın, hepsi inanılmaz düşük kar marjlarına sahipler.

    Mesela BİM şirketini ele alalım. Kar marjı yüzde 4 olan bir firma. Personel giderleri ise yüzde 20. Yani demek oluyor ki, Bimin patronu karını çalışanlarla bölüşse maaşın yüzde 20 artacak sadece Bu yüzde 20'lik artış iççin yüzde 500'lik artış sağlayacak kapitalizme soğuk bakmak bana pek mantıklı gelmiyor.


    Liberalizm kapitalizm değildir, bilgi eksikliğiniz var. Liberalizm bir felsefedir, bireysel özgürlüklerin olduğu herkesin iş yapabildiği özgürlük. Kapitalizm ise ekonomik bir düzendir, aynı komunizm gibi.
    Hocam sen herşeyi yanlış anlamışsın. Liberalizm "Bireysel özgürlüklerin olduğu, herkesin iş yapabildiği özgürlük" vs değildir, bunu size kim söylediyse sizi kandırmış. Liberalizm siyasi anlama sermayenin önündeki engellerin kaldırılmasıdır. Parası olanın sefa sürmesidir, başkalarının emeğini sömürme özgürlüğüdür. Kapitalist ekonominin felsefesidir liberalizm. Liberalizm=özgürlüktür, ama nasıl bir özgürlük! Atanamayan öğretmenin intihar etme özgürlüğüdür, iş bulamadığı için cinnet geçirip ailesini katletme özgürlüğdür, parası olanın dünyanın dibine parmak çaldığı, parası olmayanın afrikada açlıktan ölme özgürlüğüdür, kar marjını yüksek tutmak için iş güvenliği önlemi almayıp işçilerin iş cinayetlerinde ölmesidir liberalizmin özgürlük anlayışı. Amerikan emperyalizmi dünyanın her yanını bombalayıp milyonlarca insanı katlederken "Gapitalizm çok eyi" diyen fakirlerin açlıktan nefesinin kokmasıdır liberalizmin özgürlüğü.
    BİM konusuna gelirsek, olayı eksik öğrenip eksik değerlendirmişsin. Mesele şirketin kar marşı x liraymış, y liraymış meselesi değil. Zarar eden şirket varsa napıcaz o zaman? İşçiler üste para mı versin! Marks'ın artı değer teorisini okumanı öneririm, emek sömürüsünün nasıl gerçekleştiğini anlamak için işin teorisine bakmak lazım.
    Kapitalizm bir diktatörlüktür, sermaye sınıfının toplumun taamı üzerinde tahakküm kurduğu bir diktatörlük. Bu diktatörlük ihtiyaç duyduğu kadar özgürlük alanı tanır, zora girdiğinde onu da ortadan kaldırır. Bugünün avrupasında sözde demokratik olan kapitalist ülkelerde sermaye sınıfının iktidarı sarsılsın, sen gör ne kadar demeokratik olduklarını, faşizme kadar yolu var! Salgında birbirinin maskesini çalan alçaklar ne özgürdür, ne de demokrat! Olsa olsa şarlatan olurlar onlar.
  • 17-04-2022, 13:06:21
    #32
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen herşeyi yanlış anlamışsın. Liberalizm "Bireysel özgürlüklerin olduğu, herkesin iş yapabildiği özgürlük" vs değildir, bunu size kim söylediyse sizi kandırmış. Liberalizm siyasi anlama sermayenin önündeki engellerin kaldırılmasıdır. Parası olanın sefa sürmesidir, başkalarının emeğini sömürme özgürlüğüdür. Kapitalist ekonominin felsefesidir liberalizm. Liberalizm=özgürlüktür, ama nasıl bir özgürlük! Atanamayan öğretmenin intihar etme özgürlüğüdür, iş bulamadığı için cinnet geçirip ailesini katletme özgürlüğdür, parası olanın dünyanın dibine parmak çaldığı, parası olmayanın afrikada açlıktan ölme özgürlüğüdür, kar marjını yüksek tutmak için iş güvenliği önlemi almayıp işçilerin iş cinayetlerinde ölmesidir liberalizmin özgürlük anlayışı. Amerikan emperyalizmi dünyanın her yanını bombalayıp milyonlarca insanı katlederken "Gapitalizm çok eyi" diyen fakirlerin açlıktan nefesinin kokmasıdır liberalizmin özgürlüğü.
    BİM konusuna gelirsek, olayı eksik öğrenip eksik değerlendirmişsin. Mesele şirketin kar marşı x liraymış, y liraymış meselesi değil. Zarar eden şirket varsa napıcaz o zaman? İşçiler üste para mı versin! Marks'ın artı değer teorisini okumanı öneririm, emek sömürüsünün nasıl gerçekleştiğini anlamak için işin teorisine bakmak lazım.
    Kapitalizm bir diktatörlüktür, sermaye sınıfının toplumun taamı üzerinde tahakküm kurduğu bir diktatörlük. Bu diktatörlük ihtiyaç duyduğu kadar özgürlük alanı tanır, zora girdiğinde onu da ortadan kaldırır. Bugünün avrupasında sözde demokratik olan kapitalist ülkelerde sermaye sınıfının iktidarı sarsılsın, sen gör ne kadar demeokratik olduklarını, faşizme kadar yolu var! Salgında biribirin maskesini çalan alçaklar ne özgürdür, ne de demokrat! Olsa olsa şarlatan olurlar onlar.
    İşte sorun demek ki kapitalizm de değilmiş. Atanamayan öğretmenin intihar etmesinin sebebi ekonominin ufak olması değil mi? Neden amerikada aynı şeyleri görmüyoruz ya da avrupanın gelişmiş devletlerinde? Ayrıca Türkiye'de kapitalizmin k'si bile yoktur. Yeşilçam filmlerinde de bunu sıkça gördük, malına zam gelen fırıncıya kepenk indirmeler zarar vermeler. Hep süt veren ineğe zarar verilmiş hala da veriyorlar.

    Başkalarının emeğini sömürme özgürlüğünden bahsetmişsiniz. Ben kendim risk alarak bir iş kuracağım, üstüne şirketi yöneteceğim ve benim işe aldığım kişilerle aynı parayı mı kazanacağız?

    Bir de amerika konusuna gelelim, nedense dünyadaki her yoksul devlet, amerika bizi sömürüyaahh dış güçler bunlar diyerek kendi siyasetlerini sürdürebilmek için hep başka ülkeleri suçladılar. Ama kendi ülkesini dış pazara kapatmayan serbest ve rahatça ticaretin yapılabildiği kapitalist ülkelerde nedense hiçbir olay göremiyoruz. Mesela ürdüne niye bombalar yağmıyor da afganistana falan yağıyor. Bir de ABD'nin afganistandan çıkarı var diyorlar yahu New York'un bir mahallesi kadar ekonomisi olmayan afganistandan ne çıkarı olabilir allah aşkına
  • 17-04-2022, 14:08:35
    #33
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte sorun demek ki kapitalizm de değilmiş. Atanamayan öğretmenin intihar etmesinin sebebi ekonominin ufak olması değil mi? Neden amerikada aynı şeyleri görmüyoruz ya da avrupanın gelişmiş devletlerinde? Ayrıca Türkiye'de kapitalizmin k'si bile yoktur. Yeşilçam filmlerinde de bunu sıkça gördük, malına zam gelen fırıncıya kepenk indirmeler zarar vermeler. Hep süt veren ineğe zarar verilmiş hala da veriyorlar.

    Başkalarının emeğini sömürme özgürlüğünden bahsetmişsiniz. Ben kendim risk alarak bir iş kuracağım, üstüne şirketi yöneteceğim ve benim işe aldığım kişilerle aynı parayı mı kazanacağız?

    Bir de amerika konusuna gelelim, nedense dünyadaki her yoksul devlet, amerika bizi sömürüyaahh dış güçler bunlar diyerek kendi siyasetlerini sürdürebilmek için hep başka ülkeleri suçladılar. Ama kendi ülkesini dış pazara kapatmayan serbest ve rahatça ticaretin yapılabildiği kapitalist ülkelerde nedense hiçbir olay göremiyoruz. Mesela ürdüne niye bombalar yağmıyor da afganistana falan yağıyor. Bir de ABD'nin afganistandan çıkarı var diyorlar yahu New York'un bir mahallesi kadar ekonomisi olmayan afganistandan ne çıkarı olabilir allah aşkına
    Yazdıklarının özeti şu hocam; Türkiyede ekonomi çok iyi, çünkü Sabancı zengin, Koç zengin...
    ABD'nin Afganistan'dan ne çıkarı olabilir, öyle ya, ABD 10-15 yıl boyunca Afganistana boşuna bomba yağdırdı galiba Çok komikli şeyler yazıyorsun cidden

    Türkiyenin dolar milyarderi sayısı her yıl artıyor, o zaman ekonomi şahlanıyor, yersek tabii...
    Senin bir işletmen var mı? İşçi çalıştırıyor musun? Cevabın evet ise kapitalizmi savunman normal, sonuçta emek sömürüsü üzerinden karına kar katan kapitalistlerin kapitalizmi savunması onlar açısından tutarlı. Cevabın hayır ise saflığına doyma o zaman.
    Patron risk alıp mı iş kuruyor? Evet, kumar oynayanlar da risk alıyor. Kimse patronu zorlamıyor risk almak için, o gözü dönmüş kar hırsı sebebiyle işletme kurup emek sömürüsü yapmak istiyor. Burada 3-5 kişilik küçük işletmelerden bahsetmiyorum, büyük işletmelerden, holdinglerden, ÇUŞ'lardan, tekellerden bahsediyorum. Kapitalizmde çalışan kazanmaz, kazananlar ise çalışmayanlardır.
    Patron iş kurup risk alıyormuş, babasının hayrına alıyor sanki, töbe töbe... Diğer yanda milyonlar açlıktan ölme riski yaşıyor, haberin var mı? Ömür boyu köle gibi çalışıp hayatını yaşayamama riski alıyor, aylarca işsiz kalma riski alıyor, açlıktan ölme riski alıyor... Tabii bu riski isteyerek almıyor, liberalizmin onlara sunduğu bir özgürlük bu, ömür boyu çalışıp açlık sınırında yaşamak!
    Ha tabii dizilerden bakınca ülkede herşey güllük gülistanlık, herkes malikanelerde kalıyor... Gapitalizm çooğğğ eyyi... Hee...
  • 17-04-2022, 14:23:10
    #34
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdıklarının özeti şu hocam; Türkiyede ekonomi çok iyi, çünkü Sabancı zengin, Koç zengin...
    ABD'nin Afganistan'dan ne çıkarı olabilir, öyle ya, ABD 10-15 yıl boyunca Afganistana boşuna bomba yağdırdı galiba Çok komikli şeyler yazıyorsun cidden

    Türkiyenin dolar milyarderi sayısı her yıl artıyor, o zaman ekonomi şahlanıyor, yersek tabii...
    Senin bir işletmen var mı? İşçi çalıştırıyor musun? Cevabın evet ise kapitalizmi savunman normal, sonuçta emek sömürüsü üzerinden karına kar katan kapitalistlerin kapitalizmi savunması onlar açısından tutarlı. Cevabın hayır ise saflığına doyma o zaman.
    Patron risk alıp mı iş kuruyor? Evet, kumar oynayanlar da risk alıyor. Kimse patronu zorlamıyor risk almak için, o gözü dönmüş kar hırsı sebebiyle işletme kurup emek sömürüsü yapmak istiyor. Burada 3-5 kişil küçük işlerden bahsetmiyorum, büyük işletmelerden, holdinglerden, ÇUS'lardan, tekellerden bahsediyorum. Kapitalizmde çalışan kazanmaz, kazanlar ise çalışmayanlardır.
    Patron iş kurup risk alıyormuş, babasının hayrına alıyor sanki, töbe töbe... Diğer yanda milyonlar alçıktan ölme riski yaşıyor, haberin var mı? Ömür boyu köle gibi çalışıp hayatını yaşayaama riski alıyor, aylarca işsiz kalma riski alıyor, açlıktan ölme riski alıyor... Tabii bu riski isteyerek almıyor, liberalizmin onlara sunduğu bir özgürlük bu, ömür boyu çalışıp açlık sınırında yaşamak!
    Ha tabii dizilerden bakınca ülkede herey güllük gülistanlık, herkes malikanelerde kalıyor... Gapitalizm çooğğğ eyyi... Hee...
    Hocam sen yoksulluğun sebebinin emek sömürüsü olduğunu sanıyorsan çok yanılıyorsun. İktisat bilmediğin buradan belli. Üretmediğin malı tüketemezsin. Bugün afrikaya sosyalizm gelince onlar açlıktan ölmeye devam edecekler çünkü bir şey ürettikleri yok.

    Büyük holding sahipleri dediğin adamlar kazandıkları kadar tüketmezler ve servetleri sadece semboliktir. Şimdi Elon Musk'ın gerçekten 200 milyar dolar serveti olduğunu mu sanıyorsun? Hadi bütün hisselerini satsın da görelim ne kadar ediyor gerçek değeri, bir de bütün hissedarlar satsın hisselerini o zaman görürüz hiçbir anlamı olmadığını. Bu servet ekonomik beklentilere göre oluşmuştur, mesela tesla yıllık karının 100 katı değerdedir. Yani bir mahalle bakkalının 10 milyon liraya satılması gibi abuk subuk bir fiyattır şuan için. İnsanlar beklentiyi satın alıyorlar.


    İkincisi, bir zengin, bir yoksulun 100 katı kadar market alışverişi yapmıyor o parayı tasarruf ediyor, yani sen direk para olarak bakma bu işe. Ben 5 k kazanıyorum zengin 5 milyon kazanıyor ama o beş milyonun tüketme gücü yok, ülkede o beş milyonla mal alabilecek üretim yok.

    Zenginlerin kapitalizmde fakirlerden aldığı pay maksimum 1,5-2kattır. Yani gelir eşit dağıtılsa bile, bugün türkiyede asgari ücret en fazla 600 dolar eşdeğeri mal olacaktır. Bunun karşılığında hiçbir sermayenin ülkeden kaçmadığını da varsayıyorum. Yani senin sosyalist düşüncelerin, amerikalı bir işçinin iki haftalık maaşı bile etmiyor olacak yine

    Bak bir de mesela sen sosyalizmi savunabiliyorsun özgürce, acaba sosyalist komunist bir ülkede liberalizmi savunabilir miydim acaba?
  • 17-04-2022, 14:57:08
    #35
    Afrikaya sosyalizm gelince onlar açlıktan ölmeye devam etmeyecek, gayet insani koşullarda yaşayacaklar.
    Üretmeyenler keyfinden üretmiyor sanıyorsun, yada öyle söylemek işine geliyor! Türkiyede son 30 yıldır tarımsal üretim azalıyor, sence neden? Üretimi sevmediğimiz için mi? Üretim yapmayı akıl edemediğimiz için mi? Yoksa kapitalist sistemin Türkiye gibi orta gelişkinlikteki bir zayıf halkada üretimi kısıtlayacak bir işleyişe sahip olduğu için mi?

    Büyük holding patronları gözlerini kar hırsı bürümüş, para için insanlığa düşman olmuş kan emicilerdir. Ömür boyu harcayarak bitiremeyecekleri parayı biriktirmek için milyarlarca insanı açlığa mahkum eden bir sistemi insanların hayatı pahasına devam ettiriyorlar. Kapitalizmde ekonomi balondur, senin de dediğin gibi, borsa spekülasyonlarıyla milyonlarca insanın emeği bir anda hiç edilebilir.

    Bir zengin bir yoksulun 100 katı alışveriş yapmaz, ama boğazda yalıda 10 hizmetçi çalıştırır, hastalandığında doktoru evine gelir, çocuğunun öğretmeni evde özel ders verir, canı istediğinde aylarca tatil yapar, dünyayı gezer, nitelikli beslenme şansına sahiptir. Diğer yanda milyonlarca insan ay başında maaşının yarısını kiraya verir, gününün yarıdan fazlasını başkasına kölelik etmek için harcamak zorundadır, kendisine ayıracak zamanı olmaz. Hastalandığında tedavi olması zordur, zaman zaman ilaçlarına parası yetmez, 40-50 kişilik okullarda okutmak zorundadır çocuğunu, iyi bir eğitim almasını sağlayamaz çocuklarının. Bırak dünyayı gezmeyi, yılda 1 hafta yıllık izin alıp da memlekete gitmesi bile zordur, ne zaman bulabilir ne para.

    Ülkenin en zengin %20'lik diliminin ülke kaynaklarının ne kadar aldığından haberin yok galiba, yada bilmezden geliyorsun. Dünyanın en zenginlerinin pek çok devletten daha zengin. Bu bile kapitalizmin akıldışı bir sistem olduğunun göstergesi.
    "Araştırma sonuçlarına göre; en yüksek eşdeğer hanehalkı kullanılabilir fert gelirine sahip yüzde 20'lik grubun toplam gelirden aldığı pay, bir önceki yıla göre 1,2 puan artarak yüzde 47,5'e yükseldi. En düşük gelire sahip yüzde 20'lik grubun aldığı pay ise 0,3 puan azalarak yüzde 5,9'a düştü "
    https://www.dw.com/tr/11-y%C4%B1l%C4...C%C5%9Ft%C3%BC.

    Ben bugün sosyalizmi savunabiliyorum, çünkü milyonlarca sosyalist bu mücadeleyi verdi geçmişte, milyonlarca insan hayatıyla bedel ödedi, benim sosyalizm savunabilmem onların sağladığı meşruiyet ve sosyalizmin tarihsel haklılığından gelen meşruiyet sayesinde. Kapitalistlerin "özgürlük" sağlamasıyla değil. Sırf sosyalist olduğu için 80 darbesinde 1.5 milyon insan işkencelerden geçirildi bu ülkede. Binlerce devrimci faşist çeteler tarafından katledildi. Öyle bedavadan bu hakkı kazanmadık yani.
    Sosyalizmde insanın insanı sömürmesi yasaktır, bunu propaganda etmek de yasaktır. Tıpkı cinayet işlemek, tecavüz vb insanlık dışı suçların yasak olması gibi.

    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen yoksulluğun sebebinin emek sömürüsü olduğunu sanıyorsan çok yanılıyorsun. İktisat bilmediğin buradan belli. Üretmediğin malı tüketemezsin. Bugün afrikaya sosyalizm gelince onlar açlıktan ölmeye devam edecekler çünkü bir şey ürettikleri yok.


    Büyük holding sahipleri dediğin adamlar kazandıkları kadar tüketmezler ve servetleri sadece semboliktir. Şimdi Elon Musk'ın gerçekten 200 milyar dolar serveti olduğunu mu sanıyorsun? Hadi bütün hisselerini satsın da görelim ne kadar ediyor gerçek değeri, bir de bütün hissedarlar satsın hisselerini o zaman görürüz hiçbir anlamı olmadığını. Bu servet ekonomik beklentilere göre oluşmuştur, mesela tesla yıllık karının 100 katı değerdedir. Yani bir mahalle bakkalının 10 milyon liraya satılması gibi abuk subuk bir fiyattır şuan için. İnsanlar beklentiyi satın alıyorlar.


    İkincisi, bir zengin, bir yoksulun 100 katı kadar market alışverişi yapmıyor o parayı tasarruf ediyor, yani sen direk para olarak bakma bu işe. Ben 5 k kazanıyorum zengin 5 milyon kazanıyor ama o beş milyonun tüketme gücü yok, ülkede o beş milyonla mal alabilecek üretim yok.


    Zenginlerin kapitalizmde fakirlerden aldığı pay maksimum 1,5-2kattır. Yani gelir eşit dağıtılsa bile, bugün türkiyede asgari ücret en fazla 600 dolar eşdeğeri mal olacaktır. Bunun karşılığında hiçbir sermayenin ülkeden kaçmadığını da varsayıyorum. Yani senin sosyalist düşüncelerin, amerikalı bir işçinin iki haftalık maaşı bile etmiyor olacak yine

    Bak bir de mesela sen sosyalizmi savunabiliyorsun özgürce, acaba sosyalist komunist bir ülkede liberalizmi savunabilir miydim acaba?
  • 17-04-2022, 15:10:38
    #36
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Afrikaya sosyalizm gelince onlar açlıktan ölmeye devam etmeyecek, gayet insani koşullarda yaşayacaklar.
    Üretmeyenler keyfinden üretmiyorsun sanıyorsun, yada öyle söylemek işine geliyor! Türkiyede son 30 yıldır tarımsal üretim azalıyor, sence neden? Üretimi sevmediğimiz için mi? Üretim yapmayı akıl edemediğimiz için mi? Yoksa kapitalist sistemin Türkiye gibi orta gelişkinlikteki bir zayıf halkada üretimi kısıtlayacak bir işleyişe sahip olduğu için mi?
    Afrikada üretim yapacak kaynak, toprak yok, teknoloji satacak akıl yok, altyapı zayıf, ülkelerine sermaye getirebilecek düşünceler gelişmemiş. Üretmeyenler keyfinden üretmiyor demiyorum ben sebebi bu. Ama sen bu ülkeye sosyalizm gelince sihirli bir hap içmişler gibi bir türkün refah seviyesine dahi erişebileceğini sanıyorsan yanılıyorsun.

    Türkiye'de tarımın gelişmeme nedenlerinin çoğu siyasi ve toplumsal nedenler. Dünyada satın alma gücü kolaylığı bakımından en ucuz petrolü kullanan amerikadaki çiftçiler bile kar edememekten şikayetçi, çünkü el emeği girdisi çok, sanayi sektörü makineyle üretim yaptığı için rekabet edemiyor haliyle. İkinci olarak tarım üretiminin gelişmesi ve büyümesi için ucuz kredi gerekir, şirketler ve ülkeler borçlarını asla ödemezler, onlar sadece faizi öderler, ana para borcunu da başka bankadan borç alarak öderler. Haliyle %3 yıllık faizin ödeme tutarı, %30'dan 10 kat daha az oluyor. Böyle bir faiz ortamında üretimin artmasını beklemek güç.

    Üstelik türk halkı ucuz krediyi gördüğü anda yatırım yapmak yerine ev araba alıyor. Türkiye'deki ekonomik sistem o kadar kötü ki, araba bile bir yatırım aracı olmaya başladı. Ülkede sermaye olmadığı için insanlar üç kuruş sermayeyle rahatça çalışmadan geçinebiliyorlar. ABD'de asgari ücret kadar faiz alabilmek için yaklaşık 2 milyon USD gerekir. Çünkü sermaye boldur, sermayenin bol olduğu ülkelerde emek değerli, sermaye değersizdir.


    Son olarak şunu söyleyeyim, zenginler paralarını biriktirerek zengin olmazlar, bu oldukça zayıf bir yöntem. Şirketlerinin değeriyle zengin oluyorlar. Mesela r10 ayda 500 bin TL kar ediyor olsun, sahibini zengin eden, r10'un yaptığı kar değil değeridir. Enflasyonu düşük olan ülkelerde, kara göre şirket değeri artarken, türkiye gibi yüksek enflasyonlu ülkelerde getiri azaldığı için şirket değeri ve yıllık kar arası denge azalır.

    Örneğin ABD'de yılda 1 milyon USD kar eden bir şirket 100 milyon USD edebilirken, TÜrkiye'de 2 milyon USD'ye satılan şirketler var. Şimdi burada patronu zengin eden, 1 milyon dolarlık kar mıdır, yoksa şirketin 100 milyon dolar etmesi midir?



    Şuna cevap vereyim;
    "Araştırma sonuçlarına göre; en yüksek eşdeğer hanehalkı kullanılabilir fert gelirine sahip yüzde 20'lik grubun toplam gelirden aldığı pay, bir önceki yıla göre 1,2 puan artarak yüzde 47,5'e yükseldi. En düşük gelire sahip yüzde 20'lik grubun aldığı pay ise 0,3 puan azalarak yüzde 5,9'a düştü "

    Gelirle tüketim aynı şey değildir, bir gelir tüketilmediği sürece gerçek gelir sayılmaz semboliktir.
    Yoksul sınıfın en çok para harcadığı şey market alışverişidir, ev kirasıdır, faturalardır vs vs.
    Şimdi sen diyebilir misin, evlerinde ayda 100 milyon liralık market alışverişi yapıyorlar, 523 milyon lira elektrik faturası ödemişler vs vs.
    Yani demek ki, ortada bizi refaha kavuşturacak kadar mal zaten yokmuş. O malın oluşmasına sebep olan sermayeyi de şimdi ülkeden kovarsan hepten hapı yutarsın.

    Bu arada komunizm de de sermaye vardır, kapitalizm de de. Komunizmde iç tasarruflarla büyür ekonomi, kapitalizm de her ikisi de. Yani sermaye komunizm de veya sosyalizm de yok diye bir şey yok. Sadece para olarak yok.