• 15-04-2022, 01:58:17
    #19
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir insanın okuduğunu anlaması ve alabiliyorsa okuduğundan kendi hissesine bir şeyler alabilmesi güzel bir şey aslında.
    Topu taca atmaya çalışıyorsunuz çünkü verecek cevabınız yok. Bir şekilde kendini yurtdışına atmış insanların adam akıllı yaşamadığı yerler hakkında ahkam kesmesine de tav oluyorum şahsen. Mesela ne gördünüz de ükede durum güllük gülistanlık sanıyorsunuz. Cidden merakımdan soruyorum. Mantıken ülkede herşey yolunda olsa elin oğlunun 1 birim parası neden bizim 18 birim paramıza eşit mesela. Bunu bana mantık çerçevesinde açıklarsanız memnun olurum.
  • 15-04-2022, 02:03:11
    #20
    söz yok
  • 15-04-2022, 02:04:09
    #21
    Elin 1 birim parası bizim 18 birim paramıza eşit; çünkü o ülkenin vatandaşları ve siyasileri, birbirlerini etkileyerek, ülkelerini cazibe merkezi yapabilmiş, katma değerli ürün ve hizmetler sunabilmiş, eleştirmeye harcadıklarından daha fazla zamanı üretmeye harcamışlar. Siyasetçi de insandır ve o ülkenin vatandaşları arasından seçilir, dışarıdan ithal edilmez. İnsanlar, kendilerine çekidüzen vermeden, "benim ne eksiğim var o ülkedekilerden" diyebilirler ancak bunu söylemeyi hak ettiklerini düşünmüyorum.

    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Topu taca atmaya çalışıyorsunuz çünkü verecek cevabınız yok. Bir şekilde kendini yurtdışına atmış insanların adam akıllı yaşamadığı yerler hakkında ahkam kesmesine de tav oluyorum şahsen. Mesela ne gördünüz de ükede durum güllük gülistanlık sanıyorsunuz. Cidden merakımdan soruyorum. Mantıken ülkede herşey yolunda olsa elin oğlunun 1 birim parası neden bizim 18 birim paramıza eşit mesela. Bunu bana mantık çerçevesinde açıklarsanız memnun olurum.
  • 15-04-2022, 02:30:13
    #22
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elin 1 birim parası bizim 18 birim paramıza eşit; çünkü o ülkenin vatandaşları ve siyasileri, birbirlerini etkileyerek, ülkelerini cazibe merkezi yapabilmiş, katma değerli ürün ve hizmetler sunabilmiş, eleştirmeye harcadıklarından daha fazla zamanı üretmeye harcamışlar. Siyasetçi de insandır ve o ülkenin vatandaşları arasından seçilir, dışarıdan ithal edilmez. İnsanlar, kendilerine çekidüzen vermeden, "benim ne eksiğim var o ülkedekilerden" diyebilirler ancak bunu söylemeyi hak ettiklerini düşünmüyorum.
    Kusura bakmayın da hangi siyasiyi vatandaş etkileyebilecek. Halkın arasına giriyoruz diye verilen iftarlara 100 adet zırhlı araç ile gelip sadece önceden belirlenmiş insanlar ile yan yana gelen diğer vatandaşların ortamdan çıkarılmasını isteyen siyasiler mi halk ile birlik olacak. Ya da elektrik faturasını ödemeyediği için elektriği kesilen birini 1150 odalı saray için kaç tane ilin toplam elektrik harcaması kadar maliyet çıkaran siyasiler mi? Ya da ne bileyim halkı açlıktan ölme noktasına gelmişken ejder meyveli smothie içenler mi vatandaştan etkilenecek. Güldürmeyin Allah aşkına. Şu an Türkiye'de parti farketmeksizin siyasiler halktan aşırı derecede kopuk bir yaşam sürüyorlar. Cam fanusları içerisinde dışarıda olan bitenden bi haber durumdalar. Dediğime geldiniz ve üretimin öneminden bahsettiniz peki nerede ne üretelim? Kapatılan fabrikaları mı konuşalım tarım ülkesinde üretimi türlü gerekçeler ile yasaklanıp zorla ithal ettirilen ürünleri mi konuşalım? Bizim zamanımızda Türkiye'den Dünya'nın kendi kendine yetebilen sayılı ülkelerinden diye bahsedilirdi şimdi ithalat cennetine dönüştük. Ben yaptığım iş nedeniyle çok rahat yurtdışına da yerleşebilirdim. Döviz de kazanabilirim. Yurtdışına kapak atmam kolaya kaçmak olurdu. Bencillik olurdu. Ben kendimi kurtardım peki diğer kalanlar ne olacak? Benim yurtdışında rahat yaşıyor olmam ülkedeki sorunları çözecek mi? Ya da döviz kazanabilirim benim kazandığım beni bağlar ben çok çalışkanım üretiyorum vs yurtdışına da satıyorum EURO kazanıyorum. Bu mudur Türkiye'yi kurtaracak çözümünüz. Herkes sizin kadar kolaya kaçıp ülkesini terkedemiyor ne yazık ki. İlk sorduğum soruya hala cevap veremediniz çünkü siz de yüzde 90 yurtdışına kapağı atıp sadece tatillerde vs ülkeye gelip 18 kat değerli kazancınızın keyfini sürüp Türk insanı üzerinden prim kasıyorsunuz. Normal bir vatandaşa yurtdışına sat demişsiniz ben ya da birçok kişi bu konulara vakıf olabilir ancak paypal gibi bir servis bu ülkede siyasi kararlar ile engellendi bir çok kişinin koalyca yurtdışına satış yapması için büyük bir nimetti. Madem halkını bu kadar düşünen bir siyasi oluşumdan bahsediyoruz. Paypal neden kapatıldı? Ya da otomotiv sektöründeki fiyatlar neden halkın ulaşamayacağı seviyelere çıkarıldı. Bilinçsiz ekonomik politikalar ve baskıcı zihniyet yüzünden.

    Her nerede yaşıyorsanız yaşayın Allah mutlu etsin gittiğiniz yerde ancak lütfen yaşamadığınız yer hakkında saçma sapan atıp tutmayın. Çok ısrarcı iseniz ülkenin bu kadar güzel olduğu konusunda kurulu düzenimiz var harici bir gerekçeniz de yoksa buyrun gelin burada yaşayın. Temelli dönüş yapıp yurtdışı defterini tamamen kapatın ondan sonra tekrar konuşalım. Bir de sizlerden ricam lütfen ülkemizin geleceğini belirleyen seçimlerde zahmet edip de oy vermeyin.
  • 15-04-2022, 10:03:03
    #23
    Biz tembel bir ülke değiliz sadece insan gücü kaynağımızı planlamada ve katma değerli ürün/hizmet üretmede nispeten geri kalmışız. Gençler bunun farkına varabilirlerse torunları rahatlıkla istedikleri telepati cihazlarını satın alabilirler.

    siyez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazılımını çipini donanımını biz üretelim sıfırdan daha uygun maliyetli olur diyeceğim de, bunları yapacak yerleşik kaldı mı acaba memlekette ?
    Diyelim ki yapıldı, bizim insanımız demez mi, bunların muadilleri yurt dışında 2 bin dolara satılıyor biz neden satmayalım oldu mu fiyat yine 30 k.
    He taraftan bakılırsa bakılsın biz, ailemiz, çevremiz değişmeden bu durum değişmez. Kesinlikle siyasi-jeopolitik bir sorun değil bu. Tamamen bizim beleşçiliğimizden ve tembelliğimizden kaynaklı.
  • 15-04-2022, 10:47:30
    #24
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu an Türkiye'deyim. Uygulamadığım bir tavsiyeyi vermek adetim değil. Bana mantıklı geliyor.
    Hiç bir cümlenize katılmıyorum. Buraya gelmiş içler acısı olan alım gücünü gösterip alamıyorsanız mızmınlanmayıp çalışın anlamında yorum yapıyorsunuz. Burada çalışma saati en yüksek olan Türkiye zaten?
    Konuşmanız +65 yaş dedelerin iş beğenmiyorlar kliplerini anımsattı.
  • 15-04-2022, 10:53:29
    #25
    Vermek istediğim mesajın tümünü görmenizi rica ediyorum. +65 yaş vatandaş ve siyasetçi dedeler, zamanında iş gücünü doğru şekilde kanalize edemedikleri için şu an ülkemizin alım gücü içler acısı. Genel olarak çalışma ile ilgili sorunumuz yok; katma değerli ürün/hizmet üretme konusunda birey ve siyasetçi seviyesinde yetersiz kalıyoruz. Gençlerimiz şikayet etmek yerine mevcut imkanları kullanabilir ve kendi üzerlerine düşenleri yapabilir. Aksi takdirde onların torunları da benzer veya daha kötü şartlarda yaşayacak.

    Yunanistan, tam da bu nedenle ekonomik olarak çöküşe girdi.
    D3veloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir cümlenize katılmıyorum. Buraya gelmiş içler acısı olan alım gücünü gösterip alamıyorsanız mızmınlanmayıp çalışın anlamında yorum yapıyorsunuz. Burada çalışma saati en yüksek olan Türkiye zaten?
    Konuşmanız +65 yaş dedelerin iş beğenmiyorlar kliplerini anımsattı.
  • 15-04-2022, 11:47:12
    #26
    Yasadigim bolgede 13 Pro Max 1200-1600 dollar civarinda alinabiliyor.

    En az maas alanlar ayda 2500-3000 dollar kazaniyor.

    Tabi bu soylediklerim New York da yasayanlar icin gecerli asgari saatlik daha yuksek.

    Amerikada 1 aylik maasiyla 2 tane alabiliyor ama tabi ki tum parayı buna harcarsa gecinemez o yuzden 3 ayda elinde kalan parayla bi tane alabilir.
  • 15-04-2022, 12:05:35
    #27
    Bir kaç arkadaş var forumda; hökümet sevici o arkadaşları göremiyoruz nedense bu tip konularda...