• 01-01-2022, 01:51:15
    #37
    ComPuter_DoctoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kaçak sigara, satışı yasak olan ürünler, fırsatçılık stokçuluk vs hepsine tamam ama çok düşük kar marjı ile satışını yaptığı ürünlerin banka komisyonunu müşteriye yansıtması kadar doğal ne var ? Neden bu konu zincir marketlerle kıyaslanıyor. Türkiye de bulunan zincir marketler almış başını gidiyor günlük hacmi kim bilir ne kadar bu adam komisyonu üstlenebilir belki bu zincir marketlerden bankalar komisyon bile almıyordur ama küçük esnaf öyle değil nakit aldığı ürünü sana kartla verip üzerine banka komisyonu ödemesi bence mantıklı değil. Örneğin bir kola alırsın bir cips alırsın vs adam totalde kar marjı yüksek olduğu için fark koymadan kart geçer ama sigaranın zaten kar marjı oldukça düşük bunu da bankaya verirse bu adam bu sigarayı neden satsın ?

    Ziraat bankası benden 100 TL de 2 TL kesiyor müşteri geliyor 500 TL fatura ödemek istiyor banka benden 500 TL için 10 TL alıyor ben ise müşteriden 3 TL alıyorum -7 TL zarardayım farkını koymazsam. Ama adam geliyor şarj aleti alıyor 50 TL diyelim benim o üründe kar marjım yüksek direk 50 TL çekiyorum ama kontör fatura da ekliyorum üzerine. Bakkalarda böyle sigara gibi kar marjı düşük ürünlere fark eklemesi bence gayet normal.
    Komisyon kısmını detaylandırdım, haklısınız zaten kar yoksa elbette yansıtmak durumunda kalabilirler ancak bu sadece küçük miktarlarda olmayabiliyor ve ben etik bulmuyorum, sonuçta pos cihazı var, anlaşma banka ile, neden müşteri karşılıyor ki bunu.

    EmrullahERTAS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söylediğiniz doğru ve esnaflık pişmanlıktır.
    Esnaflık hakikaten pişmanlık, hiçbir düzeni ve garantisi yok. Artık dijital kısmı da var ve bence biz de onlardan biriyiz. Evde herhangi birşeyde sorun oluştuğunda çağırdığımız ustalar gibi, insanlar da bazı konularda bizden yardım alıyor. Ağırlıklı olarak bireysele hitap ettiğimiz için küçük esnafız. Doğru yoldan ilerleyip de kayda değer kazanabilenlerimiz az. Gerçek hayattaki bozuk düzen devam ediyor kısacası...
  • 01-01-2022, 03:18:40
    #38
    Saçma sapan konu. Sigarayı karttan çekmek istemiyor olması neden yanlış? Sen logo yapsan pos geçirilse komisyon + günler sonra alsan parayı hoşuna gider mi? Kaldı ki sigara alımı yaparken peşin öder esnaf. Diğer mallar gibi aktarma olmaz. İnsanlar kıt kanaat geçiniyor o da elindeki sıcak parayı döndürmek istiyor bu kadar basit aslında.

    Lakin böyle saçma, çocukça şeyleri buraya taşıyan birinden empati yapmasını beklemek hata sanırım.
  • 01-01-2022, 10:35:29
    #39
    Platin üye
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma sapan konu. Sigarayı karttan çekmek istemiyor olması neden yanlış? Sen logo yapsan pos geçirilse komisyon + günler sonra alsan parayı hoşuna gider mi? Kaldı ki sigara alımı yaparken peşin öder esnaf. Diğer mallar gibi aktarma olmaz. İnsanlar kıt kanaat geçiniyor o da elindeki sıcak parayı döndürmek istiyor bu kadar basit aslında.

    Lakin böyle saçma, çocukça şeyleri buraya taşıyan birinden empati yapmasını beklemek hata sanırım.
    Hocam bende arada kredi kartı dendiğinde pos kullanıyorum ve ekstra ücret eklemiyorum. Bu pos cihazı kartı olanları kaçırmamak için. Mecburiyetten kart ile ödeyenlerden komisyon almak için değil ki
    Ayrıca bir arkadaş konu açmıştı geçtiğimiz aylarda bakkalım ve sigara sattım kart geçtiğim halde bana 15 20 kuruş kalıyor diye. Zarar ettikleri bir şey değil sonuçta
  • 01-01-2022, 11:38:13
    #40
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma sapan konu. Sigarayı karttan çekmek istemiyor olması neden yanlış? Sen logo yapsan pos geçirilse komisyon + günler sonra alsan parayı hoşuna gider mi? Kaldı ki sigara alımı yaparken peşin öder esnaf. Diğer mallar gibi aktarma olmaz. İnsanlar kıt kanaat geçiniyor o da elindeki sıcak parayı döndürmek istiyor bu kadar basit aslında.

    Lakin böyle saçma, çocukça şeyleri buraya taşıyan birinden empati yapmasını beklemek hata sanırım.
    Küçük miktar olmayan diye belirttim zaten, sigara nerede yazıyor tam olarak ve belirttiğim miktar grubuna bile girmiyor zaten.
  • 01-01-2022, 11:55:34
    #41
    Geçen haftalarda bir anımı anlatayım, 25 kuruşa oyuncak satıyor böyle bi torba dolusu oyuncak, karışık ve o kadar dandik bir esnaf yeri ki inanamazsınız. Tatlı diye aksesuar diye 8 tane aldım. 2 dolar param yoktu dedim ki param yok kartım var sadece, kart uzattı çektim 2 dolarlık şeyi tamamen dandik bir yerde.

    Kartlardaki komisyon oranları %2 gibi bir şey olması gerek burada, tam emin değilim. Türkiyede kart komisyonu yüksek diye biliyorum, bu sebepten küçük esnaf pos kullanmak istemiyor. Bu da küçük esnaftan alışveriş yapma isteğimi azaltıyor.
  • 01-01-2022, 12:09:37
    #42
    Bu ülkeye en çok küçük esnaf katkı sağlar neden biliyormusun? En çok vergi küçük esnaftan toplanır büyük firmalar vergiden muaftır çok saçma değil mi?
    He stokçuluk diyorsun adamın elinde yağ var diyelim 100 liradan almış zam gelince 150 den satıcak neden biliyormusun? o 100tl de enflasyona uğradığı için adam 100tl ye o yağı satsa 50 tl içeri girer
  • 01-01-2022, 12:10:15
    #43
    Rayjon32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen haftalarda bir anımı anlatayım, 25 kuruşa oyuncak satıyor böyle bi torba dolusu oyuncak, karışık ve o kadar dandik bir esnaf yeri ki inanamazsınız. Tatlı diye aksesuar diye 8 tane aldım. 2 dolar param yoktu dedim ki param yok kartım var sadece, kart uzattı çektim 2 dolarlık şeyi tamamen dandik bir yerde.

    Kartlardaki komisyon oranları %2 gibi bir şey olması gerek burada, tam emin değilim. Türkiyede kart komisyonu yüksek diye biliyorum, bu sebepten küçük esnaf pos kullanmak istemiyor. Bu da küçük esnaftan alışveriş yapma isteğimi azaltıyor.
    %2 komisyon taksit başınada %1,X ekleniyor
  • 01-01-2022, 14:53:52
    #44
    bunu diyenin ülkeye ne faydası olmuş acaba ahahah
  • 01-01-2022, 15:07:41
    #45
    Türkiye kobi (esnaf) ülkesidir. Ekonomide kobilerin katısı çok büyüktür.