• 18-12-2021, 20:59:45
    #1
    Gittiğim kapalı mekanda aşırı sigara içiliyordu ve karşımda da sigara içmek yasak tabelası bana bakıyordu. Hayatımda hiç sigara kullanmamış birisi olarak beni aşırı rahatsız eden duman yoğunluğu sonucu telefonla ihbarda bulundum ve 7. dakika da mekana bilgi geldi havalandırmalar çalıştırılıp küllükler toplandı yaklaşık 30 dk sonra da sivil görevliler geldi ve herhangi bir işlem yapmadan gitti. İlk başta durumun farklı yerlerden kendilerine ulaştığını düşündüm. Fakat gider gitmez tekrar küllük dağıtılması sonucu 1 saat kadar sonra yine şikayette bulundum ve aynı süreç tekrarladı. 2-3 gün sonra yeniden gittim ve aynı şeyleri tekrarladım yine aynısı süreç tekrarladı. Bir süre sonra tekrar gittim bu sefer de uygulama üzerinden şikayette bulundum artık bu sefer kimse gelmedi küllük vs de toplanmadı.

    Bu arada tüm şikayetler sonucu tekrar arıyor sonucunu detaylı öğreniyor ve ekibi de şikayet ediyordum. Tüm şikayetler sonucu yine bir sonuca ulaşamadım ve cimere şikayette bulundum. Tüm süreci detaylı anlattım mekanda bulunan kameralardan da kanıtlanabileceğini ekledim. Şikayetimi sağlık bakanlığına iletmiştim hem onlar hem de zabıta dan cevap gelmiş gelen sonuç şu şekilde ;

    özel bilgi içermediği için aynen ekliyorum

    sağlık bakanlığının verdiği cevap:
    4207 Sayılı Kanun kapsamında tütün denetim ekipleri tarafından kamu-özel tüm işletmeler rutin olarak denetlenmektedir. İhbar bildirimlerinde 0-2 saat içerisinde işletmeye gidip denetim yapılması mevzuat gereğidir. Ekiplerimiz süresi içerisinde işletmeye gidip denetim yapmaktadır. Denetim sırasında ihlal tespit edildiğinde gerekli cezai işlemler uygulanmaktadır. Bilginize

    il zabıta müdürlüğünün verdiği cevap:
    Başvurunuzda belirtilen iş yerinin, Belediyemizden İşyeri Açma ve Çalıştırma Belgesi olup, 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü hakkında kanun kapsamında Sigara Denetim Yetkisi İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Emniyet Müdürlüğüdür.

    Benim mekanla herhangi bir sorunum bulunmamakta fakat aldığı maaşın hakkını vermeyen görevini yapmayan ve bunun haberini uçuranların cezasız kalmasını istemiyorum. Bunun sorumlusunun veya sorumlularının bulunup gerekli işlemlerin yapılmasını istiyorum. Fakat daha ne yapabilirim bilmiyorum. Gazeteci vs tanıdığı olanlar varsa olayı gündeme taşıma ihtimali var mı veya başka ne gibi bir yol izlenebilir?

    Olayın yaşandığı şehir Isparta Merkez
  • 18-12-2021, 21:07:28
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Devlet fakirden fukaradan vergi alacağına şu ülkede kuralları ihlal edenlere ceza kesse cari açık kapanır. Özellikle trafik. Çoğu görmezden geliniyor.
  • 18-12-2021, 21:08:03
    #3
    Çoğumuz kapalı mekanlarda sigara içen/içtiren bu yobaz ve barbarların dumanlarına maruz kalıyoruz malesef. Ben de pek çok kez şikayet etmeme rağmen sonuç alamadım. Şayet bir mvekili veya birisinin tanıdığı olsaydınız çoktan ceza yazılmıştı.
  • 18-12-2021, 21:09:40
    #4
    Hocam kafelerde normalde içilen bölümle içilmeyen ayrı olması gerekiyor ama çogunlukla kafelerde tüm alanın ortak ordugunu göruyorum , Bu birazda gelenek çok rahatsız oluyorsanız mekan deyiştirin Sizde ısrarla o mekana gitmissiniz kusura bakmayın ama sizdede var bi gariplik rahatsız olan zaten gelmez bidaha olur biter
  • 18-12-2021, 21:13:03
    #5
    Belediyeye, karakola düzenli yardım yapılıyorsa klima, lcd tv vs işletmeler istediğini yapar, Güzel ülkem Türkiye.
  • 18-12-2021, 21:13:49
    #6
    AkDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kafelerde normalde içilen bölümle içilmeyen ayrı olması gerekiyor ama çogunlukla kafelerde tüm alanın ortak ordugunu göruyorum , Bu birazda gelenek çok rahatsız oluyorsanız mekan deyiştirin Sizde ısrarla o mekana gitmissiniz kusura bakmayın ama sizdede var bi gariplik rahatsız olan zaten gelmez bidaha olur biter
    bilmiyorum kafeye gidiyor musunuz ama çoğu kafede durum benzer şekilde işliyor. Evet aynı mekana gittim çünkü bir şeyleri değiştirebilmek, paramla zehirlenmemek aynı zamanda da görevini yapmayan kişilerin cezalandırılması için. Sigara içen kişilere saygı duyuyorum kendi tercihi kendilerini zehirleyebilirler ama içmeyen kişileri zehirlemeye hakları yok diye düşünüyorum.
  • 18-12-2021, 21:18:54
    #7
    Hocam gereksiz kasmışsınız kendinizi. Her yerde olan bir olay. Ceza yazılsa ne değişecek sanki? Yine devam edecekler. Size tavsiyem fazla kasmayın kendinizi.
  • 18-12-2021, 21:21:38
    #8
    ulas_cicek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gereksiz kasmışsınız kendinizi. Her yerde olan bir olay. Ceza yazılsa ne değişecek sanki? Yine devam edecekler. Size tavsiyem fazla kasmayın kendinizi.
    Evet haklısınız biraz inat ettim mekana ceza yazılıp yazılmaması umrumda değil zaten sözlü uyarsalarda yeterliydi. Fakat önceden haber gelmesi ve hep aynı şekilde olması biraz inat etmeme sebep oldu.
  • 18-12-2021, 21:22:14
    #9
    pdr51 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilmiyorum kafeye gidiyor musunuz ama çoğu kafede durum benzer şekilde işliyor. Evet aynı mekana gittim çünkü bir şeyleri değiştirebilmek, paramla zehirlenmemek aynı zamanda da görevini yapmayan kişilerin cezalandırılması için. Sigara içen kişilere saygı duyuyorum kendi tercihi kendilerini zehirleyebilirler ama içmeyen kişileri zehirlemeye hakları yok diye düşünüyorum.
    Hak veriyorum tabiki orası öye haklısnız ama ne yazıkkı tamamen uygulanırsa 2 tarafı da zora sokucacağı için ( sigara içenler ve işletme sahipleri ) pratikte münkün olmayacak bişey mecbur prosedüre uyan bir mekan bulmanız gerek oda eskiye göre azaldı baya artık gelenek haline geldi içilmesi malesef