pinbtc adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Hepimizin Hayatı Tehlikede - Yemeksepeti Hack Olayı
40
●1.505
- 04-12-2021, 13:59:11Sizi kale alıp cevap vereyim. Soruna yaklaşımınız farklı olabilir mi? Kitleyi mi kontrol etmek daha kolay bilgiyi mi? Siz bilginin korunmasını savunuyorsunuz bende aynı kanıdayım ancak sizin tavsiyeleriniz bilgiye ulaşımı tamamen korumaktan ziyade sadece zorlaştırıyor ve şöyle bir dez avantajı var; Tüm bilgiyi tek bir yerde toplamak nasıl bir risk doğurur? örneğin 5 farklı platformda 10 milyon kullanıcı var. Ortalama platform başı 2 milyon kullanıcı verisi olduğunu farz edin. 1 platformdan bilgi çalındığında 2 milyon kullanıcı verisi gider ancak bu verileri platformlara tek kaynaktan verdiğinizde 10 milyon kullanıcıyı tek yere toplamış ve veri fazlalığı ile iştah kabartmış olursunuz. Bakın bu beyin fırtınası. 1 aşama ilerledik. Önümüze çıkan problemler bunlar. Şimdi 1 adım daha ilerleyip bunu aşmamız lazım.
- 04-12-2021, 14:00:26Bu adamın videoları çok iyiAbdullahsuheyl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-12-2021, 14:03:21devlette herkesin adres kaydının, bilgilerinin olduğundan bihabersin sanırım? devlette tutulacak tüm adres kayıtları, gerektiği zaman kullanacak olan kişi verilen numarayı girip bilgiyi çektirecek diyorum.trchalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-12-2021, 14:04:57Bi haber değilim ve bu verinin çalındığının da farkındayım. Siz bunun farkında mısınız? Size diş bileyen birinin basit bir memur tanıdığı ile tüm secerenize ulaşbildiğinin farkında mısınız? Problem zaten bu değil mi?pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-12-2021, 14:08:53bugün sızdırılan veriler için konuşmuyoruz zaten. bundan sonrası için.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
herhangi bi yere kayıt oluştururken adres bilgisi istendiğinde adres yazma gereği duyulmasın, statik numaralar paylaşılsın.yarın hack saldırısı olduğunda verileri çektirenler, bu numaraları elde edebilsin sadece. o numaralarla da devletin sistemlerine erişme yetkileri olmadığından adreslere ulaşılamaz. yine bu numaralar da isteğe göre değiştirilebilir durumda olmalı. hatta telefon numarası ve mail adresi de bu şekilde yapılabilir. hangi veriyi çekerlerse çeksinler karşılarına sadece rakamlar çıkar. o rakamların sonuçlarına erişebilmek için devletin kasasına girme yetkileri oluşturulması gerekir vs. - 04-12-2021, 14:10:11bu argümanların bi tık sonrası, içerde bakan tanıdığı olan sayesinde de ulaşırlar farkında mısın? olur.trchalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ben neredeyim, siz hangi aşamadasınız. gerçekten yoruyor. - 04-12-2021, 14:16:54Böyle bir ülkede yaşadığınızın farkına varırsanız daha kolay olur. Ben sizi yormayayım daha fazla keza artık yorumlarınız aşağılayıcı olmaya başladı karşılık vermek istemiyorum. Tavsiyem tartışma sanatı ve projelendirme gibi konularda kendinizi geliştirip bir gün insanlarla nasıl tartışabileceğinizi öğrenmeniz ve sağlıklı ortamlar yaratmanız olacak.pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-12-2021, 14:20:43Hukukta söylediğin şeyler suç değilmiş gibi anlatıyorsun.pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilgisayar sistemine girmen suçu 6 ay 1 sene hapis
Bilgisayar sisteminden veri çalma suçu 2-4 sene hapis.
Kişisel verileri izinsiz yayma suçu 2-4 sene hapis.
Bunun üzerine birinin internetten bilgilerini ele geçirip hayatıyla tehdit etmek de nitelikli tehdide girer. Nitelikli tehdit 2-5 yıl, kişisel verilerin izinsiz ele geçirilmesi 2-4 yıl.
Yani cezaları alt sınırdan bile alsa 4 seneden aşağı ceza almaz bu suçları işleyenler.
Sanki devlet bu suçlara bir ceza ön görmemiş gibi yorum yapmayın.
Devlet KVKK ile bu bilgilerin nasıl toplanacağını, nasıl işleneceğini nasıl paylaşılacağını da düzenledi.
Devletin kendi veri çaldırdığı ülkede şirketleri devletin sıkı kontrol etmesini bekliyorsunuz.
Bu suçların hepsinin cezası mevcut.
Ama yakalanmadığınız sürece cinayet işlemek de serbesttir.
Mesele bu adamları yakalamanın zor olması. - 04-12-2021, 14:35:17kuralların olması kadar işletilmesi de önemli. o cümlede bir söz daha var. " ve bu cezaların yürürlükte olduğu tüm toplum tarafından bilinir kılınmalı. öyle caydırıcı konular olmalı ki bunlar, kimse o bilgileri aratmayı dahi aklından geçiremesin. " şeklinde.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bu toplumun temel sorunu, neyi yaptığında başına ne geleceğini bilmemesi ya da önemsememesi. bu yüzden özellikle çocukluktan itibaren verilecek eğitimlerle, gerekirse her yerde karşısına çıkarılarak bu bilgilerin tamamı kanıksatılmalı. bu konuların üstüne düşülmeli. hele ki siber zorbalık ve kişisel veri ifşalarının bu denli yaygın olduğu bi ortamda. kısacası, tüm bu konular için özel bi çalışma yürütülmeli, toplum bilinçlendirilmeli.
devlet yapısından bahsettiğim konular, yarın için söylenen sözler. bugün netice kötü diye, hep böyle olacak kaidesi yok. biz, yarınlar için öneriler veriyoruz.
konuda karşımıza çıkan hemen her görüş de karşıtlık ve " o iş olmaz " kafasında. insan daha iyi idrak ediyor, bu ülkedeki gelişim ve üretim çabasının neden az olduğunu. düşünen, fikir bulan, üstüne koyan, katkı sağlayan insan sayısı diğer kesimin karşısında denizde kumdan farksız.
