Anket Emekli Olmak İçin Ödeme Yapıyor musunuz?
Toplam Katılımcı Sayısı: 85
Emekli Olmak İçin Ödeme Yapıyor musunuz?
Evet bağkur için kendim ödeme yapıyorum.
%10,59 (9 Oy)
Zaten sigortamı şirketim karşılıyor.
%24,71 (21 Oy)
Hayır bence emeklilik artık önemsiz.
%64,71 (55 Oy)
  • 31-10-2021, 20:27:12
    #10
    Danışman
    Merhabalar.
    Çalışma fiilini bedenen ve zihnen olarak ayırabiliriz. Emeklilik kavramını beden işçiliği özelinde düşünürseniz mantıklı bir durum olur. Çünkü beden yaş ilerledikçe (55 yaş civarı, günümüzde artık daha da erken) gücünü yitirir ve eski performansını kaybeder. Ama zihinsel aktiviteler olarak düşünürsek zihnimizin çalışma ömrü daha uzundur ve daha zor yıpranır. Zihnen çalışılan işlerde emeklilik kavramı daha az görülür. Yaş ilerledikçe iş oranı azalır ama bir beden işçisinin emekliliği gibi asla olmaz. Örnek olarak gazeteciler ve avukatları verebilirim. 60-70 yaşındaki gazeteciler; programlara çıkıyor. gazetelerde ve internet sitelerinde yazılar yayınlıyor. Aynı şekilde avukatlar duruşmalara girmeye ya da bürolarında genç avukatlara danışmanlık yapmaya devam ediyor. Bu durum zihnen çalışmanın insanı sürekli geliştirmesi ve elde edilen verilerin uygulanabilir olması da olabilir. Ama bir beden işçisi edindiği tecrübeyi 60 yaşında uygulama şansına sahip değil. Meslek değişikliği ile (eğitmenlik gibi) belki olabilir.

    Bu nedenle; sadece derdiniz yaşlanınca para kazanmam gerekmesin ise emeklilik kolaya kaçmak gibi bir şey olur. Emekli olmak için ödeyeceğiniz para ile düzenli gelir getiren yatırımlar yapabilirsiniz. Yurtdışında emekli olma fırsatınız varsa bir düşünün derim ama. İyi forumlar.
  • 31-10-2021, 20:30:30
    #11
    Ben de kendim odemeyi dusunuyorum fakat cok kararsiz kaldim hangisi daha mantikli olur diye oyle kaliyor hep
  • 31-10-2021, 20:33:28
    #12
    Etrafımda gençlinde kral gibi yaşayıp, şu anda emekli maaşı olmasa açlıktan ölecek adamlar tanıyorum.
    Hayatın kime ne getirecegi belli değil. bence şart stabil gelirin yerini hiçbirşey tutmaz
  • 31-10-2021, 20:35:38
    #13
    ozgur_medya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağkurun vereceği para 1500-2000 lira hocam değmez bence. Konuyu açan abim 33 yaşında, şimdi yatırmaya başlasa 58 yaşından itibaren maaş alsa nolur almasa nolur?
    bagkurdan daha yuksek rakamlarda maas alanlarda var.Zira yuksek prim,yuksek maas anlamina gelir.Sigorta,bagkur sadece sizin emekliliginiz icin degil,geride kalan es,cocuk icinde bir garantor durumundadir.Yakin bir arkadasim ne yazikki gecen sene intihar etti,vefatina kadar yatan yuksek sigortasi sayesinde bugun karisi ve cocuklari kimseye minnet etmeden yasiyor.Olaya sadece emeklilik gozu ile bakmayin.Allah muhafaza basiniza bir gelse,olacaklar karisinda az da olsa bir maas almani size bir kazanim saglayacaktir.

    calistigim is yerinde 55-60 yas araliginda onlarca kisi var,zamaninda sigortasiz isten tatli pra geliyor diye devam etmisler,fakat simdi hepsi pisman.

    tabi hayat sizin,istediginiz karari vermekte ozgursunuz…
  • 31-10-2021, 20:49:13
    #14
    Emeklilik yerine ben parami temettu veren yurtdisi hisselerine ve fonlarina yatiriyorum. Devletten kazanacagin paranin 5-10 katini rahat kazanirsin emeklilik vakti gelince.
  • 31-10-2021, 21:02:19
    #15
    TheOutsider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emeklilik yerine ben parami temettu veren yurtdisi hisselerine ve fonlarina yatiriyorum. Devletten kazanacagin paranin 5-10 katini rahat kazanirsin emeklilik vakti gelince.
    O nasıl oluyor hocam yurtdışı hisselerinden yapılıyor mu.
  • 31-10-2021, 21:06:06
    #16
    Maximusfel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O nasıl oluyor hocam yurtdışı hisselerinden yapılıyor mu.
    Turkiyede garanti yatirim yapiyor bu isleri, ama cok para aliyorlar. En mantiklisi Interactive Brokers(https://www.interactivebrokers.com/en/home.php) hesabi acmak, amerika merkezli bi yatirim firmasi. TC Kimlik kartiyla acabilirsin hesabini, sonra bankadan hesabina dolar gonderip istedigin hisse ve fonlari alabilirsin kafana gore.

    Komisyonlar falan cok uygun, garantinin 15 dolar aldigi komisyonu 1-2 dolara hallediyorsun, al/sat komisyonu disinda baska bir parada vermiyorsun. Garanti bu normal al/sat komisyonunun ustune daha bissuru ucret bindiriyor. Ayrica hesabin amerikan hukumeti tarafindan 250 bin dolara kadar sigortali, sirket batsa bile parani alabiliyorsun yani.
  • 31-10-2021, 21:08:06
    #17
    yeni emekliler 1500 tl maaş alıyor, boş iş. Bu saatten sonra emeklilik diye bir şey yok. Zaten gençseniz en erken 60 yaşında emekli olabiliyorsunuz.
  • 31-10-2021, 21:21:42
    #18
    zerare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bagkurdan daha yuksek rakamlarda maas alanlarda var.Zira yuksek prim,yuksek maas anlamina gelir.Sigorta,bagkur sadece sizin emekliliginiz icin degil,geride kalan es,cocuk icinde bir garantor durumundadir.Yakin bir arkadasim ne yazikki gecen sene intihar etti,vefatina kadar yatan yuksek sigortasi sayesinde bugun karisi ve cocuklari kimseye minnet etmeden yasiyor.Olaya sadece emeklilik gozu ile bakmayin.Allah muhafaza basiniza bir gelse,olacaklar karisinda az da olsa bir maas almani size bir kazanim saglayacaktir.

    calistigim is yerinde 55-60 yas araliginda onlarca kisi var,zamaninda sigortasiz isten tatli pra geliyor diye devam etmisler,fakat simdi hepsi pisman.

    tabi hayat sizin,istediginiz karari vermekte ozgursunuz…
    Çoluk çocuk tabi ben bunları yaşım gereği hesaba katmadım, haklısınız bağkur gerekli olabilir.