Merhabalar.
Çalışma fiilini bedenen ve zihnen olarak ayırabiliriz. Emeklilik kavramını beden işçiliği özelinde düşünürseniz mantıklı bir durum olur. Çünkü beden yaş ilerledikçe (55 yaş civarı, günümüzde artık daha da erken) gücünü yitirir ve eski performansını kaybeder. Ama zihinsel aktiviteler olarak düşünürsek zihnimizin çalışma ömrü daha uzundur ve daha zor yıpranır. Zihnen çalışılan işlerde emeklilik kavramı daha az görülür. Yaş ilerledikçe iş oranı azalır ama bir beden işçisinin emekliliği gibi asla olmaz. Örnek olarak gazeteciler ve avukatları verebilirim. 60-70 yaşındaki gazeteciler; programlara çıkıyor. gazetelerde ve internet sitelerinde yazılar yayınlıyor. Aynı şekilde avukatlar duruşmalara girmeye ya da bürolarında genç avukatlara danışmanlık yapmaya devam ediyor. Bu durum zihnen çalışmanın insanı sürekli geliştirmesi ve elde edilen verilerin uygulanabilir olması da olabilir. Ama bir beden işçisi edindiği tecrübeyi 60 yaşında uygulama şansına sahip değil. Meslek değişikliği ile (eğitmenlik gibi) belki olabilir.
Bu nedenle; sadece derdiniz yaşlanınca para kazanmam gerekmesin ise emeklilik kolaya kaçmak gibi bir şey olur. Emekli olmak için ödeyeceğiniz para ile düzenli gelir getiren yatırımlar yapabilirsiniz. Yurtdışında emekli olma fırsatınız varsa bir düşünün derim ama. İyi forumlar.
Emekli Olmak İçin Ödeme Yapıyor musunuz?
Evet bağkur için kendim ödeme yapıyorum.
Zaten sigortamı şirketim karşılıyor.
Hayır bence emeklilik artık önemsiz.