Hem faiz 1 yılda 2 katı yükseldi, Ona rağmen dövizin önüne geçemediler. Eldeki bulgurdanda olduk ülkecek. Ben ne anladım bu işten
Faiz tekrar 10'a düşse kimbilir dolar 10 11 olur
https://twitter.com/uyanhadi_/status...05883933212675
Neden Böyle Oldu? Biri Açıklayabilir mi? Faiz ve Dolar Kuru
12
●278
- 23-09-2021, 15:38:42Çünkü üretip dışarı satmıyoruz, kendi içimizde harcama yapıyoruz. Aziz devletimiz ihracatçı firmalara kolaylıklar & olanaklar sağlamak suretiyle ihracatın artmasına katkıda bulunsaydı dövizle pek ala mücadele edebilirdik. Şuan ihracatçıya destek yok mu? Elbette var ama Kaf Dağı'ndan gaydırı gubbak otu koparıp bin dereden su getirmen gerekiyor. Bir ihracatçı firma olarak benim gördüğüm en belirgin sebep budur.A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-09-2021, 16:04:13Doların düşmesi için yabancı yatırımcının gelmesi gerekir.
Yabancı yatırımcı ise güven ister. Sen bir gecede merkez bankasının başkanını değiştiren bir ülkeye ne kadar çok güvenebilirsin ?
Bugün esnaf arkadaşım ile konuştum. Malzemeler o kadar pahalanmış ki haddi hesabı yok. Bütün Türk firmaları ürettiklerini yurt dışına satıyor. Çünkü daha çok para ediyor. - 23-09-2021, 16:18:16Bunun üretim ile falan alakası yok.
Bu ülke 5 sene önce de bundan daha fazla üretmiyordu ama faiz ve kur daha iyi haldeydi.
Bunun tek nedeni faiz enflasyonu nedenidir denilen ekonomi biliminde yeri olmayan bir tez ile ülke yönetmemiz.
Ekonomideki çok temel kanunlardan biri olan dışarı açık serbest piyasa ekonomisinde faizi ve kuru aynı anda kontrol edilemeyeceği ilkesi delinmeye çalışıldı.
Faizler devlet eli ile zorla düşürülmeye çalışıldı, buna tepki olarak yükselen kuru düşürmek için de merkez bankası rezervleri eritildi.
Ve bu temel serbest piyasa ekonomisine zıt politikalar yüzünden piyasalar Türkiye'ye güvenini kaybetti.
Merkez bankasının net rezervleri eksiye düştü.
Vatandaş da devletine ve kendi para birimine güvenini kaybetti.
Naci Ağbal'ın görevden alınması ile itibarımız ve güvenirliğimiz sarsıldı.
Aynı iktidar, aynı ülke, aynı kadrolar, aynı üretim ile Naci Ağbal ile devam edilseydi bugün dolar 7'nin altında hatta 6,5 altını deniyor olurdu.
Faiz de kesinlikle %10 altında olurdu. - 23-09-2021, 16:56:32Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Dış güçler hep yoksa biz çok güçlü devletiz! Almanya filan kıskanıyeah bizi...
- 23-09-2021, 17:38:17Ben her ay ''faiz düşecek, faiz düşecek, faiz düşecek'' deyip insanları dolar almaya yönlendirip, sonra faiz indirmeyip, tekrar kısır döngü halinde '' faiz düşecek, faiz düşecek'' deyip insanları dolar almaya yönlendirip, doları artırıp daha sonra da bu sebeple yükselen kurdan dolayı faiz indirmeye alan bırakmadığım için olabilir...
Faiz lobisi mi dediniz? - 23-09-2021, 17:59:57İhracata devlet destek vermediği, köstek olduğu sürece böyle.
Çinden buraya 5 liralık ürün bedava kargoyla geliyor.
Yap aynı şeyi sende. İhracatı bürokrasiyle tıkama. O zaman gör döviz kurunu. - 23-09-2021, 20:07:50Nasil yapacak hocam ?MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hammadde uçmuş, elektrik pahalandı, mazot uçmuş.
Ürettiğiniz ürünü yok fiyatına satacaksaniz yapabilirsiniz veya yurt dışına satacaksaniz.