Bunun üretim ile falan alakası yok.
Bu ülke 5 sene önce de bundan daha fazla üretmiyordu ama faiz ve kur daha iyi haldeydi.
Bunun tek nedeni faiz enflasyonu nedenidir denilen ekonomi biliminde yeri olmayan bir tez ile ülke yönetmemiz.
Ekonomideki çok temel kanunlardan biri olan dışarı açık serbest piyasa ekonomisinde faizi ve kuru aynı anda kontrol edilemeyeceği ilkesi delinmeye çalışıldı.
Faizler devlet eli ile zorla düşürülmeye çalışıldı, buna tepki olarak yükselen kuru düşürmek için de merkez bankası rezervleri eritildi.
Ve bu temel serbest piyasa ekonomisine zıt politikalar yüzünden piyasalar Türkiye'ye güvenini kaybetti.
Merkez bankasının net rezervleri eksiye düştü.
Vatandaş da devletine ve kendi para birimine güvenini kaybetti.
Naci Ağbal'ın görevden alınması ile itibarımız ve güvenirliğimiz sarsıldı.
Aynı iktidar, aynı ülke, aynı kadrolar, aynı üretim ile Naci Ağbal ile devam edilseydi bugün dolar 7'nin altında hatta 6,5 altını deniyor olurdu.
Faiz de kesinlikle %10 altında olurdu.